Lenovo podaje wyniki finansowe za I kwartał 2017/2018

Podobne tematy

Najsłabsze ogniwo firmowej serwerowni? Zdalny pracownik ze swoim prywatnym laptopem

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Europejską Fundację na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (Eurofund), w pierwszych miesiącach 2020 r. pracę zdalną...

Sprzedaż bezpośrednia zalicza rekordowy rok

Po początkowym wahnięciu w marcu sprzedaż bezpośrednia zaczęła szybko rosnąć, i to nie tylko w Polsce. Wiele firm, nie tylko te sprzedające środki do...

Są konkrety dotyczące opodatkowania firm rodzinnych podczas ich dziedziczenia

Znane są już wstępne założenia dotyczące opodatkowania polskich fundacji rodzinnych. Fundacja ma być podstawowym narzędziem sukcesji dla średniego i...

Przekształcenia Lenovo wynikające z trójfalowej strategii firmy przyniosły kolejne pozytywne wyniki w pierwszym kwartale. Firma uzyskała rentowność w swoich podstawowych dziedzinach działalności — komputerów PC i urządzeń inteligentnych (PCSD), a także zwiększenie obrotów i zysków w docelowych obszarach wzrostu, takich jak centra danych i urządzenia mobilne.

Dzięki nowym inwestycjom w personel i produkty Data Center Group (DCG) Lenovo wprowadziła na rynek najwszechstronniejszą ofertę w swojej historii, w tym nowe linie produktów ThinkSystem i ThinkAgile, a także rozbudowała swój dział sprzedaży. Mobile Business Group Lenovo również wprowadziła na rynek nowe produkty ze sztandarowym Moto Z2 Force dostępnym u wszystkich dużych operatorów w USA, a także zintensyfikowała działania brandingowe na całym świecie.

W pierwszym kwartale tego roku finansowego uzyskaliśmy stabilne wyniki dzięki zaangażowaniu w realizację naszej trójfalowej strategii. Utrzymaliśmy największą w branży rentowność w segmencie PC, zbudowaliśmy fundamenty działalności w segmencie mobilnym i centrów danych, a także poczyniliśmy kolejne inwestycje w segmentach „Urządzenie + Chmura” i „Infrastruktura + Chmura” z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Poczyniliśmy solidne postępy na wszystkich kierunkach naszej strategii. Szczególną poprawę odnotowała grupa MBG i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w drugiej połowie tego roku finansowego. Wysokim rozwojem może też pochwalić się DCG.  Oba nasze nowe motory rozwoju nabierają rozpędu, dzięki czemu spodziewamy się wkrótce stabilnych, wysokich wyników – Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo

W pierwszym kwartale roku finansowego zakończonego 30 czerwca 2017 r.:

  • kwartalne obroty Lenovo wyniosły 10 mld USD (tyle samo co w analogicznym okresie w roku ubiegłym, wzrost w ujęciu kwartał do kwartału o 4,5%),
  • Straty przed opodatkowaniem w pierwszym kwartale wyniosły 69 mln USD, a strata netto sięgnęła 72 mln USD,
  • Zysk operacyjny wzrósł o 110 mln USD w ujęciu kwartał do kwartału,
  • Zysk brutto firmy za pierwszy kwartał roku finansowego zmniejszył się o 11 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,4 mld USD, ale utrzymał się na tym samym poziomie w ujęciu kwartał do kwartału,
  • Marża brutto wyniosła 13,6%,
  • Podstawowa strata na akcję za ten kwartał (EPS) wyniosła 0,66 centa USA, czyli 5,15 centa hongkońskiego.

Strategia

Firma Lenovo wprowadziła strategię trójfalową polegającą na równoważeniu wzrostu i zysków segmentu PCSD, przyspieszeniu motorów rozwoju DCG i MBG, a także na inwestowaniu w obszary pozasprzętowe, aby dostosować się do obecnej dynamiki rynku i zapewnić sobie odpowiednią pozycję do rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej. Lenovo inwestuje w podstawowe technologie i platformy nowej generacji, które pomogą klientom w przechodzeniu do epoki inteligentnego Internetu, w której wszystkie urządzenia inteligentne będą łączyć się z chmurą i korzystać ze sztucznej inteligencji.

Lenovo koncentruje się na nowych technologiach w ramach strategii „Urządzenie + Chmura”, a Lenovo Capital and Investment Group (LCIG), dostawca rozwiązań IoT, osiągnęła w pierwszym kwartale kamień milowy — 3 miliony użytkowników globalnej platformy API.

W ramach dalszego rozwoju ekosystemu Lenovo liczba użytkowników LenovoID (unikatowego identyfikatora użytkowników dostępnych bezpośrednio za pośrednictwem różnych urządzeń Lenovo) osiągnęła w pierwszym kwartale 225 mln. Postępy Lenovo w segmentach pozasprzętowych, takich jak oprogramowanie, usługi i big data, już teraz przynoszą pozytywne wyniki i przyciągają do firmy nowych klientów.

Na trzeciej dorocznej konferencji Tech World, która odbyła się w zeszłym miesiącu w Szanghaju, firma Lenovo zaprezentowała kilka nowych produktów konsumenckich i biznesowych, takich jak technologia do noszenia na sobie SmartVest oraz okulary daystAR przydatne m.in. w zastosowaniach przemysłowych. Firma Lenovo zapowiedziała także inwestycje o wartości 1,2 mld USD w działania badawczo-rozwojowe w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz prace nad inteligentnymi rozwiązaniami i partnerstwo z innymi podmiotami w sektorze produkcyjnym, opieki medycznej i transportu.

Omówienie wyników grup

Dział PC and Smart Devices (PCSD) oferujący komputery PC, tablety i urządzenia inteligentne, zwiększył średnią cenę sprzedaży komputerów PC i tabletów o 7,8% w ujęciu rok do roku, co oznacza, że klientów przyciągają bardziej innowacyjne produkty Lenovo wyższej klasy. Pomimo niedoboru części w całej branży, który skutkuje wzrost cen, firma Lenovo utrzymała swoją rentowność

Obroty PCSD wyniosły 7 mld USD, co oznacza niezmieniony poziom w ujęciu rok do roku. W ujęciu kwartał do kwartału obroty PCSD wzrosły jednak o 4,8%. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 291 mln USD, a marża zysku przed opodatkowaniem spadła do 4,2%, głównie ze względu na wzrost części w całej branży.

Segment PC Lenovo w pierwszym kwartale odnotował wzrost udziału w rynku w regionie Azji i Pacyfiku, Europy i Ameryki Łacińskiej, a w skali globalnej dostarczył 12,4 mln sztuk. W Chinach, gdzie Lenovo nadal cieszy się niemal 36-procentowym udziałem w rynku, firma mianowała nowego, silnego i zorientowanego na konsumentów szefa PCSD. Także w USA dział PCSD ma nowe kierownictwo, którego zadaniem jest zwiększenie sprzedaży wobec dotychczasowej stagnacji.

Dział Mobile Business Group (MBG) produkujący smartfony marki Moto i Lenovo odnotował zachęcający wzrost przychodów poza Chinami do poziomu 1,7 mld USD, czyli o 7,6% w ujęciu rok do roku. O ciągłym wzroście Firmy w tym segmencie świadczy osiągnięcie zapowiadanego celu sprzedaży trzech milionów smartfonów Moto Z w ciągu pierwszych 12 miesięcy.

Już drugi kwartał z rzędu MBG zwiększa przychody i rentowność. Obroty wzrosły o dwa procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,7 mld USD, a marża zysku przed opodatkowaniem wzrosła o 2,2 punktu w tym samym okresie.

Sprzedaż 11 milionów smartfonów w pierwszym kwartale zaowocowała rozwojem o 12,3% w ujęciu rok do roku poza Chinami, na co złożył się znaczny wzrost w Europie Zachodniej (o 137%) i w Ameryce Łacińskiej (o 56%) w ujęciu rok do roku.

Dział Data Center Group (DCG) Lenovo oferujący serwery, pamięć masową, oprogramowanie i usługi, kontynuował przekształcenia, które pomogą w zwiększeniu konkurencyjności DCG w dłuższej perspektywie czasowej. Obejmują one wzmacnianie zespołów sprzedaży, inwestycje w kanał dystrybucji, modernizację linii produktowych, budowę strategii markowej oraz poszerzanie grona partnerów.

Działania te przyczyniły się do stabilizacji działalności poza Chinami w pierwszym kwartale, a obroty w ujęciu kwartał do kwartału wzrosły o 14%. Szczególnie pomyślny wzrost przychodów w ujęciu rok do roku firma odnotowała w Europie Zachodniej (o 11%) i Ameryce Północnej (o 8%), a w ujęciu kwartalnym wzrost ten wyniósł odpowiednio 22% i 19%. W obu regionach nowe kierownictwo, zrestrukturyzowane działy sprzedaży oraz nowe produkty zaczynają przynosić oczekiwane korzyści.

Kolejnym pozytywnym wynikiem DCG był także wzrost marży zysku przed opodatkowaniem o 1,7 pkt. w ujęciu kwartał do kwartału. Oprócz tych wskaźników finansowych dział DCG ustanowił 42 światowe rekordy w testach porównawczych nowej platformy Intel — więcej niż jakikolwiek konkurent. Lenovo jest też nadal najszybciej rozwijającym się na świecie dostawcą rozwiązań superkomputerowych. W Chinach zajmuje w tej dziedzinie pierwsze miejsce, a pod nowym kierownictwem zdobył prestiżowego klienta — Uniwersytet Pekiński.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.