Na tą technologię postawi biznes. Do 2026 wyda na nią 300 mld dolarów

Izabela Myszkowska
technologia, Przemysł 4.0, cyfryzacja, MŚP, open sorce, Cyfryzacja, urządzeń cyfrowych, transformacja cyfrowa

Nowa prognoza IDC na temat wydatków na sztuczną inteligencję na całym świecie pokazuje, że globalne wydatki na sztuczną inteligencję (AI), w tym oprogramowanie, sprzęt i usługi dla systemów zorientowanych na sztuczną inteligencję , osiągną prawie 118 miliardów dolarów w 2022 r. i przekroczą 300 miliardów dolarów w 2026 r. Trwające włączanie sztucznej inteligencji do szerokiej gamy produktów spowoduje łączną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 26,5% w stosunku do prognozy na lata 2022-2026. To ponad czterokrotnie więcej niż pięcioletni CAGR wynoszący 6,3% dla światowych wydatków na IT w tym samym okresie.

Ostatnie dwa trudne lata w biznesie przyspieszyły wykorzystanie sztucznej inteligencji w systemach, a organizacje są teraz bardziej skłonne do korzystania z korzyści w zakresie wydajności i zwiększonych możliwości oferowanych przez systemy sztucznej inteligencji. Systemy sztucznej inteligencji mogą wspierać zadania zorientowane na ludzi i poprawiać ich możliwości dzięki technologiom, takim jak konwersacyjna sztuczna inteligencja i przetwarzanie obrazu, wykorzystywane do interakcji z klientami i potencjalnymi klientami w sposób, który ci ludzie są gotowi zaakceptować.

sztuczna inteligencja, AI, SI

Wysoki i stały wzrost obserwowany w wykorzystaniu sztucznej inteligencji we wszystkich branżach pokazuje jej znaczenie dla przyszłego biznesu. „Sztuczna inteligencja to nie przyszłość, to jest teraz”powiedział Mike Glennon, starszy analityk ds. badań rynkowych w zespole Customer Insights & Analysis w IDC. „Większość dostawców IT przyjęła rozwiązania AI w celu uzupełnienia swoich produktów i ulepsza je, aby sztuczna inteligencja była kluczowa dla ich sukcesu. Ci dostawcy, którzy dopiero teraz rozważają sztuczną inteligencję, znajdują się w znacznie niekorzystnej sytuacji dla dostawców IT, którzy mają już w produkcji produkty oparte na sztucznej inteligencji.”

Ad imageAd image

Bankowość i handel detaliczny to dwie branże, które przyniosą największe inwestycje w sztuczną inteligencję w okresie prognozy. Łącznie te dwie branże będą odpowiadać za około jedną czwartą wszystkich wydatków na sztuczną inteligencję na całym świecie. Usługi profesjonalne będą następną co do wielkości branżą z ponad 10% udziałem w wydatkach, a następnie produkcja dyskretna i procesowa. Usługi profesjonalne będą również jedną z branż o najszybszym wzroście wydatków na AI (28,7% CAGR), wyprzedzając jedynie branżę Media (29,8% CAGR).

Wśród 30 przypadków użycia sztucznej inteligencji zidentyfikowanych przez IDC, agenci rozszerzonej obsługi klienta odnotują największe wydatki w całej prognozie, osiągając 35,9 mld USD w 2026 r. Chociaż jest to największy przypadek użycia tylko w dwóch branżach (handel detaliczny i telekomunikacja), agenci rozszerzonej obsługi klienta to teren inwestycyjny dla każdej branży. Inne wiodące przypadki użycia sztucznej inteligencji obejmują rekomendacje i rozszerzanie procesów sprzedaży, analizę i badanie oszustw oraz doradców programowych i systemy rekomendacji. Do 2026 r. te cztery przypadki użycia będą stanowić ponad 38% wszystkich wydatków na sztuczną inteligencję na całym świecie.

„Trzy wiodące przypadki użycia są skoncentrowane na kliencie i sprzedaży, co pokazuje, że osoby stosujące sztuczną inteligencję wykorzystują ją do znacznego rozwoju swojej działalności dzięki silnemu ukierunkowaniu na klienta i sprzedaży w czasie, gdy gospodarka ma problemy” zauważył Glennon. „Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w biznesie odchodzi od prostego oszczędzania kosztów do bycia silnym składnikiem rozwoju biznesu, pokazując rosnącą dojrzałość sztucznej inteligencji jako rozwiązania informatycznego w szerokim zakresie systemów”.

Stany Zjednoczone będą największym rynkiem geograficznym dla systemów AI, odpowiadając za ponad 50% wszystkich wydatków na AI na całym świecie w całej prognozie. Handel detaliczny i bankowość będą wiodącymi branżami pod względem inwestycji w sztuczną inteligencję w Stanach Zjednoczonych. Europa Zachodnia będzie stanowić ponad 20% światowych wydatków na IT i zapewni najszybszy wzrost wydatków z pięcioletnim CAGR wynoszącym 30,0%. Chińska Republika Ludowa będzie trzecim co do wielkości rynkiem AI z jednym z najwolniejszych wskaźników wzrostu (21,1% CAGR).


Przewodnik IDC Worldwide dotyczący wydatków na sztuczną inteligencję (V2 2022) określa wydatki na technologie, które analizują, organizują, udostępniają i świadczą usługi doradcze w oparciu o szereg nieustrukturyzowanych informacji. Przewodnik po wydatkach określa ilościowo możliwości sztucznej inteligencji, dostarczając dane dla 30 przypadków użycia w 19 branżach w dziewięciu regionach i 32 krajach. Dostępne są również dane dla powiązanych kategorii sprzętu, oprogramowania i usług.

Udostępnij
Brak komentarzy

Dodaj komentarz