Ostatnio Netflix zapowiedział, że wprowadza w listopadzie „Basic with Ads”, tańszy plan subskrypcji z reklamami na 12 rynkach na całym świecie.
Zdaniem Tammy’ego Parkera, Głównego Analityka w GlobalData:
„Netflix stosuje wyważone podejście do swojej nowej usługi wideo na żądanie (AVOD) z obsługą reklam, z wersją amerykańską wycenioną na 6,99 USD miesięcznie, czyli o 3 USD mniej niż poziom podstawowy bez reklam, o 8,50 USD mniej niż jego standardowa i 13 USD mniej niż najwyższy poziom Premium. Nie ujawniając denerwująco niskiej ceny lub frustrująco skąpego rabatu AVOD, Netflix uszczęśliwia swoich inwestorów i pozostawia sobie miejsce na dostosowanie cen w przyszłości, oczywiście w zależności od tego, co konkurenci zrobią z ich własnymi punktami cenowymi.
„Netflix Basic with Ads będzie kosztował o 1 USD mniej niż poziom reklam Hulu i nadchodzący poziom Disney+ AVOD, z których każdy kosztuje 7,99 USD miesięcznie. Basic z reklamami również kosztuje 3 USD miesięcznie mniej niż poziom HBO Max z reklamami o wartości 9,99 USD, który został pozycjonowany jako usługa oglądania rozrywki premium. Jednak cena uruchomienia AVOD Netfliksa jest o 2 USD wyższa niż w przypadku poziomów Paramount+ lub AVOD firmy Peacock, z których każdy kosztuje 4,99 USD miesięcznie, co odzwierciedla przekonanie Netflix, że bogaty asortyment seriali i filmów zapewnia bardziej atrakcyjne wrażenia podczas oglądania niż te nieco tańsze. usługi.
„Netflix ogłosił w lipcu, że wprowadzi AVOD na początku 2023 roku, ale zamiast tego pospieszył z uruchomieniem nowego poziomu w listopadzie, chwytając rozmach marketingowy i nagłówki za pokonanie Disney +, który uruchamia własny poziom AVOD 8 grudnia. Ponadto, ponieważ Netflix zamierza opublikować swoje wyniki za III kwartał 18 października, firma mogła zdążyć z informacją o zbliżającej się usłudze AVOD, aby osłabić wszelkie rozczarowujące wyniki kwartalne. Prezentacja wersji Basic z reklamami może uspokoić inwestorów, że Netflix podejmuje dynamiczne ruchy, aby ożywić wzrost liczby subskrybentów pomimo pogarszającego się otoczenia makroekonomicznego. W lipcu Netflix przewidywał, że zyska ponad milion płatnych reklam netto w trzecim kwartale 2022 r., co oznacza spowolnienie w porównaniu z 4,4 mln dodanych w trzecim kwartale 2021 r.
„Netflix rozsądnie stosuje powściągliwe podejście do boksów reklamowych, spodziewając się średnio od czterech do pięciu minut reklam na godzinę, a reklamy będą miały tylko 15-30 sekund na większości rynków. Reklamy będą jednak wyświetlane podczas programów i filmów, co dla niektórych widzów może być uciążliwe, zwłaszcza jeśli wcześniej subskrybowali Netflix i są przyzwyczajeni do oglądania jego treści bez reklam. Niemniej jednak, ponieważ koszty życia wciąż rosną, świadomi budżetu konsumenci poszukujący tańszego poziomu Netflix z przyjemnością zaakceptują reklamy zakłócające ich oglądanie w zamian za niższy miesięczny koszt subskrypcji.
„Netflix powiedział, że prawie wyprzedał swój początkowy zapas boksów reklamowych na globalną premierę, co wcale nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że reklamodawcy są coraz bardziej zainteresowani usługami telewizji internetowej jako widzowie oglądający telewizję, zwłaszcza młodsi widzowie, którzy unikają telewizji linearnej. skłania się ku serwisom streamingowym”.