in ,

Nowa bankowość cyfrowa Banku Pocztowego

Bank pocztowy uruchomi dla swoich klientów bankowość cyfrową Envelo Banku. Pomimo gotowości, aplikacja mobilna i internetowa zostaną uruchomione dopiero po wakacjach.

Wspólne działania Poczty Polskiej i Banku Pocztowego wpisują się w Porozumienie o Strategicznej Współpracy w Obszarze Cyfryzacji Państwa podpisane przez Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa i Grupę Poczty Polskiej. Jesteśmy do tego przygotowani i w coraz szerszym zakresie możemy świadczyć klientom usługi nowoczesne i wygodne. Takie są też transakcje kartą na Poczcie, których liczba przekroczyła już 3 mln. Widzimy tu wielki potencjał, który chcemy rozwijać – mówi Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej

Zależy nam, aby Bank Pocztowy kojarzył się klientom z szeroką dostępnością świadczonych usług, dobrą jakością i przystępną ceną. Dzięki największej w kraju sieci placówek Poczty Polskiej klienci Banku Pocztowego mogą najbliżej swojego miejsca zamieszkania zrealizować potrzeby finansowe. Nawet w najmniejszych miasteczkach i wsiach, skąd do banku lub bankomatu jest daleko, w placówkach pocztowych bez trudu otworzą konto bankowe, wykonają przelewy, zrealizują płatności, założą lokatę, wezmą kredyt. Dodatkowo – z nową kartą Banku Pocztowego i Poczty Polskiej mogą uzyskać 5 proc. zwrot za transakcje dokonywane z jej użyciem. Razem mamy szansę odegrać istotną rolę w promocji wygodnych form płatności bezgotówkowych w Polsce. Uruchomienie wspólnej karty płatniczej jest potwierdzeniem faktu, że Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym mogą stać się sprawnym narzędziem w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, w tym budowy Polski Cyfrowej, najbliżej obywateli, w Polsce lokalnej – na każdej poczcie – mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego

Transakcje gotówkowe i bezgotówkowe

Według szacunków Banku Światowego i OECD koszt obsługi gotówki w gospodarce to około 1 proc. PKB, czyli aż 17 mld złotych rocznie. Wydanie pierwszej wspólnej karty płatniczej Banku Pocztowego i Poczty Polskiej to kolejne działanie, mające na celu promowanie obrotu bezgotówkowego oraz  bezpiecznych, nowoczesnych i wygodnych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce.

Liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce w ostatnim czasie rośnie rocznie o ok. 15  proc. Jeszcze szybciej – blisko 25 proc. rocznie – przybywa transakcji dokonywanych z użyciem kart – wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Mimo to obrót bezgotówkowy stanowi zaledwie 20 proc. transakcji płatniczych dokonywanych w Polsce, co generuje wielomiliardowe koszty związane z dominacją gotówki w zwyczajach płatniczych Polaków.

Dlatego Grupa Poczty Polskiej coraz aktywniej działa na rzecz obrotu bezgotówkowego w Polsce – ostatnio wydając z Bankiem Pocztowym pierwszą wspólną, narodową – biało-czerwoną kartę do konta. Nowa Karta jest dostępna w ofercie Banku Pocztowego od maja 2017 r. To kolejny krok, po udostępnieniu w placówkach Poczty Polskiej 8 tys. terminali POS. Ma on na celu promowanie nowoczesnych, wygodnych dla klienta i bezpiecznych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce. To ważne, bo jak wynika z badania Mastercard: “Postawy wobec cyfrowych innowacji” – 75 proc. polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju, a większość z nich wierzy również, że cyfryzacja różnych aspektów życia ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (59 proc.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ
stres

Towarzyszy Ci stres? Dowiedz się, jak sobie z nim radzić

Casio

Ultra krótkoogniskowe projektory od CASIO