• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Nowe oszustwo na Pocztę Polską. Tym razem oszuści wykorzystują kody QR
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Cyberbezpieczeństwo

Nowe oszustwo na Pocztę Polską. Tym razem oszuści wykorzystują kody QR

Izabela Myszkowska
Opublikowano 2023/03/23 at 7:39 AM
Izabela Myszkowska  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
3 min czytania
kod qr
Udostępnij

Poczta Polska ostrzega przed oszustami. Coraz popularniejszą metodą wyłudzenia pieniędzy jest rozsyłanie kodów QR, rzekomo wysyłanych przez operatora pocztowego. Kod ma służyć do finalizowania fikcyjnej transakcji. Link z kodu QR prowadzi do fałszywej strony, udającej e-sklep Poczty Polskiej, w którym można kupić kartony, koperty, folie i wypełniacze do przesyłek.

- Reklama -

Na sfałszowanej stronie oszuści oczekują podania danych osobowych i danych karty płatniczej, aby zapłacić za produkty. Dane te są potem wykorzystywane przez nich do kradzieży z konta, a produkt nie dociera do kupującego.

Phishing jest metodą podszywania się pod znane firmy w celu wyłudzenia poufnych informacji np. danych do logowania, danych osobowych, a przede wszystkim dostępu do konta bankowości elektronicznej. Jednym ze sposobów przywłaszczenia danych osobowych internautów i ich kont jest wykorzystanie jednej z technik manipulacji człowiekiem, polegającej na wywieraniu określonego wpływu i zachowania poprzez rozsyłanie elektronicznych wiadomości.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Aby nie paść ofiarą cyberprzestępców, ochronić swoje dane i majątek, należy stosować kilka zasad:

  1. Uważnie czytaj adresy stron przesyłanych zarówno w mailach jak i SMS’em;
  2. Nie klikaj w odnośniki otrzymane od nieznanych nadawców;
  3. Nigdy nie odpowiadaj na żądania podania danych personalnych, haseł i/lub loginów do kont;
  4. Uważaj na błędy w treściach odnośników (np. zamieniona kolejność liter lub podstawienie innych liter, cyfr), jeśli takie znajdziesz, prawdopodobnie jest do oszustwo. Uważaj, nie klikaj np.:
    ·        rn jako m (małe litery R i N jako mała litera M)

    ·        cl jako d (małe litery C i L jako mała litera D)

    ·        q jako g (mała litera Q jako mała litera G)

    ·        cj jako g (małe litery C i J jako mała litera G)

    ·        vv jako w (podwójna litera V jako litera W)

    ·        ci jako a (małe litery C oraz I jako mała litera A);
    ·        I jako l (duża litera i jako mała litera L)

    ·        l jako I (mała litera L jako duża litera i)

    ·        1 jako l (cyfra 1 jako mała litera L)

    ·        1 jako I (cyfra 1 jako duża litera i)

    ·        l jako 1 (mała litera L jako cyfra 1)

    ·        I jako 1 (duża litera i jako cyfra 1)

  5. Niektóre linki dołączone do wiadomości od nieznanych nadawców mogą instalować niechciane złośliwe oprogramowanie;
  6. Używaj oprogramowania antywirusowego, sprawdzaj jego aktualność i instalują aktualizację oraz skanuj regularnie komputer;
  7. Regularnie zmieniaj hasła i dbaj o ich odpowiednią „siłę”, nie używając haseł typu: 12345, QWERTY, imię, data urodzenia, Wiosna2021.

W przypadku otrzymania podejrzanego e-maila lub w przypadku podejrzenia nieprawidłowości bądź niezgodności prosimy o niezwłoczne informowanie o zdarzeniu na adres email: incydent@poczta-polska.pl .

Zobacz również

Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?

Ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa – co sądzą eksperci?

3 najgroźniejsze typy złośliwego oprogramowania

Seria dużych wycieków danych – jak się chronić?

PESEL cenniejszy od nazwiska

Źródło Poczta Polska
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

serwer, pamięć masowa, technologia, modernizacja infrastruktury IT, data center
The Art of Protection – Bezpieczne środowisko dla firmowych danych w macierzach IBM FlashSystem
Rozwiązania ARTYKUŁ SPONSOROWANY Technologia
kryptowaluty, bitcoin
Kiedy fiskus uzna odliczenie kosztów „kopania” kryptowalut?
Kryptowaluty Pieniądze
szkoła, IT fitness test
Test Kompetencji Cyfrowych: jak dolnośląska młodzież mierzy się z technologią?
Ciekawostki Work&Life
cyberbezpieczeństwo, cyberprzestępczość, Cyberprzestrzen, Citrix, cisco
Sztuczna Inteligencja w Cyberbezpieczeństwie: Przyjaciel czy Wróg?
Sztuczna inteligencja Technologia

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X