Pierwszy megasklep IT w Polsce już działa

Podobne tematy

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci,...

Revolut Money Report- wydatki konsumenckie podczas pandemii w Polsce

Revolut przeanalizował tegoroczne dane transakcyjne ponad 1 miliona klientów w Polsce, by sprawdzić jak zmieniały się zachowania konsumenckie Polaków...

Omni-commerce – Kupuję wygodnie 2020

Rok temu, tj. w czerwcu 2019. roku zgodnie z wynikami badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w Internecie zakupy robiło 57%...

Parafrazując greckiego filozofa Heraklita z Efezu, rynek IT zarówno w Polsce jak i zagranicą charakteryzuje się jedyną stałą rzeczą – zmianami.  Czy można jednak wymyślić coś nowego jeżeli chodzi o sprzedaż w IT? Odpowiedzią jest nowopowstała platforma sprzedażowa QPiTO (czyt. kup i to), która w sposób śmiały i nieoczekiwany to potwierdza.

Niejedna osoba spyta czy zmiany w sprzedaży IT są w ogóle potrzebne. Po co zmieniać coś, co działało od zawsze i wciąż dobrze działa? Odpowiedź jest prosta – dobrze wcale nie znaczy idealnie. Czasem wręcz trzeba podjąć decyzję, żeby porzucić utarte rozwiązania i zacząć płynąć pod prąd. Nie dlatego, że tak jest łatwiej i stabilniej. Wręcz przeciwnie, ruch ten jest trudny i ryzykowny, lecz nowe rozwiązania mają większy potencjał rozwoju, lepiej odpowiadają oczekiwaniom rynku i tylko one pozwalają na pominięcie cyklu spadku i płynne wejście we wzrost sprzedaży. Jednym słowem ruch pod prąd to, w okresie długoterminowym, tak naprawdę podążanie z nurtem przyszłości. Przykładem dlaczego warto myśleć przyszłościowo niech będzie bardzo kosztowna lekcja, jaką zapłaciła Nokia i jej decyzja o zignorowaniu raczkującego ówcześnie systemu operacyjnego Android. Przecież Symbian był dla większości pierwszym wyborem. Był lepiej rozwinięty i stabilniejszy, jednak nie wykorzystywał w pełni swojego potencjału. Przyszłość uderzyła szybko i mocno pozostawiając niedawnego giganta i lidera sprzętu telekomunikacyjnego na deskach.

Zmiany w obsłudze sprzedaży IT są nieuniknione. Raport Interaktywnie.com cytowany chętnie przez m.in. Polska Times czy Business Insider przedstawia bardzo optymistyczne perspektywy dla polskiego e-commerce. Szacowana przez portal wartość polskiego rynku handlu online miała wzrosnąć  o 23 proc. i w 2018 roku przekroczyć 50 mld złotych. Przewidywany wynik w 2020 roku to imponujące 70 mld złotych. Głównymi czynnikami stojącymi za wspomnianymi wynikami i prognozami są według raportu rosnąca liczba internautów, wprowadzenie zakazu handlu tradycyjnego w wybrane niedziele, inwestycje marek, omnichannel, zaawansowany programmatic, sztuczna inteligencja i popularność spersonalizowanej reklamy oraz upowszechnienie używania smartfonów do wykonywania za ich pośrednictwem zakupów online.

Powyższe fakty i trendy rynkowe w połączeniu z wiedzą, że wysoka specjalizacja jest jedną z najbardziej widocznych tendencji, a zarazem i oczekiwań wśród klientów były czynnikami sprawczymi powstania QPiTO.pl. Jest to unikalna i rewolucyjna platforma, która oferuje w jednym miejscu kompleksowe rozwiązania IT oraz sprzęt komputerowy najlepszych producentów dla małych, średnich i dużych firm, a także organizacji rządowych. Przytaczając słowa pomysłodawcy i twórcy platformy Piotra Synowskiego: „Żyjemy w dobie wysokiej konkurencji i stale zmieniającego się świata. Aby być konkurencyjnym i wybić się pośród setek tysięcy małych podmiotów lub stawiać czoła największym z branży należy skoncentrować się na najwyższej jakości i specjalizacji. (…) Analizując rynek zauważyłem pewną lukę, czy może ściślej rzecz ujmując niedoskonałość. Widząc jak skomplikowany i wieloetapowy jest proces zakupów sprzętu, usług i oprogramowania wielu producentów firm, wpadłem na pomysł opracowania internetowego centrum handlowego skupionego na szeroko pojętym IT. Przyświecała mi idea wielkich domów handlowych znanych chociażby z Wielkiej Brytanii, gdzie w jednym miejscu można wyposażyć cały dom i wszystkich domowników. Zobaczyłem, że nie ma takiego miejsca, które wyposażyłoby we wszystkie niezbędne sprzęty i usługi daną firmę niezależnie od jej wielkości czy struktury. Tak właśnie zrodziło się QPiTO – pierwszy megasklep IT, gdzie każdy markowy sklep to odrębna witryna internetowa dedykowana produktom i rozwiązaniom jednej firmy.” Co najważniejsze, mamy tu do czynienia z wielopoziomową i kompleksową platformą, która mimo to jest bardzo intuicyjna i przyjazna użytkownikom. Dzięki jednej rejestracji i jednemu bezpiecznemu logowaniu użytkownik otrzymuje dostęp do wszystkich współpracujących sklepów, a pojedynczy koszyk umożliwia pobieranie zakupów z witryn oddzielnych sklepów firmowych w jedno miejsce. Jeden koszyk, jedna dedykowana paczka oznacza pojedynczy koszt wysyłki i obsługi co umożliwia zamykanie transakcji bez ponoszenia dodatkowych kosztów transportu.

Dużą przewagą platformy QPiTO jest bardzo wąska specjalizacja i orientacja czysto na klienta biznesowego. Zdecydowanie nie jest to kolejny sklep z przekrojem asortymentu od kabelków do smartwatchów, przez netbooki dobre na komunię, na serwerach do małej firmy skończywszy. Srogo zawiedzie się ten, kto będzie tam szukał uchwytu do selfie, torby na skuter elektryczny, zasilacza do stacji pogody, czy oprogramowania do projektowania wymarzonego pokoju dla lalek dla 3-letniego dziecka. Wchodząc na www.QPiTO.pl od razu widać, że jest to portal zaprojektowany i stworzony przez kogoś z branży IT. Panuje tu czysty utylitaryzm, a typowy podział na kategorie produktowe wielkich sklepów internetowych został zastąpiony, o wiele bardziej przejrzystym dla osoby z branży, podziałem na producentów. Jakże odświerzającym jest fakt, że nie musimy błądzić w poszukiwaniu interesujących nas produktów w gąszczu rozwijających się w nieskończoność list. Opcje są tu jasne i widoczne, a wybory proste i intuicyjne. Tu, niczym w najlepszej restauracji, znajdziemy krótszą listę pozycji, ale mamy pewność, że cokolwiek zamówimy będzie najwyższej jakości. Nie wiem jak Wy, ale ja miałbym obiekcje przeciw zamawianiu owoców morza w knajpie serwującej także kaszankę z grilla. Ostatecznym argumentem przemawiającym na rzecz QPiTO jest zespół profesjonalnych doradców handlowych, który zapewnia najwyższą jakość obsługi, gwarantuje pomoc w doborze sprzętu i optymalnych rozwiązań lub jest w stanie zaoferować specjalne ceny projektowe.

Rozwiązania z pozoru proste i oczywiste jest inteligentną odpowiedzią na oczekiwania nowoczesnego rynku. O tym jak trafny jest to pomysł, świadczy chociażby duża liczba znanych i szanowanych partnerów, którzy przyłączyli się już na wstępnym etapie rozwoju platformy. Należy spodziewać się, że pierwsze w Polsce wirtualne centrum handlowe IT dedykowane zarówno dla klientów B2B jak i B2G, którzy chcą kompleksowo wyposażyć swoje biuro w elektronikę i oprogramowanie, będzie systematycznie poszerzało grono swoich zadowolonych klientów. Cieszymy się, że jej e-charakter nie ma ograniczeń przestrzennych, gdyż przyłączenie się kolejnych producentów wydaje się być tylko kwestią czasu.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.