Dzięki Creator Studio na Facebooku możliwe jest już planowanie postów na Instagramie. Na tę funkcję od dawna czekali wszyscy marketerzy specjalizujący się w tematyce social mediów. Dowiedz się, w jaki sposób zaplanować instagramowe treści, korzystając z nowego narzędzia.
Creator Studio – jak z niego skorzystać?
Planowanie postów na Instagramie jest naprawdę proste i w znacznym stopniu pozwala na optymalizację Twojej codziennej pracy. Warto skorzystać z tej darmowej możliwości.
By uzyskać dostęp do planowania postów na Instagramie przez facebookowe Creator Studio, musisz połączyć konta na Facebooku i Instagramie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wejdź w sekcję “Ustawienia” w mobilnej wersji Instagrama i w zakładce “Konto” kliknij “Przejdź na konto profesjonalne”. Wedle uznania, wybierz opcję “Twórca” lub “Firma”. Wśród szeregu ustawień, w sekcji “Połącz z Facebookiem”, wybierz docelową stronę facebookową, którą chcesz zintegrować z instagramowym profilem.
Gdy Twoje konta są już połączone, na górnej belce na facebookowym profilu klikasz zakładkę “Więcej” i wybierasz opcję “Narzędzia do planowania”. W bocznym menu po lewej stronie, w sekcji “Narzędzia” klikasz “Creator Studio” i zostajesz przeniesiony do docelowego kreatora.
Jak planuje się posty na Instagrama w Creator Studio?
W Creator Studio, klikając na samej górze ikonkę Instagrama, przełącz się z docelowego widoku przeznaczonego do planowania treści na Facebooka, na widok do planowania treści na Instagrama.
Następnie wybierz opcję “Utwórz post” i zdecyduj, czy chcesz zaplanować treść, która trafi do aktualności na Instagramie, czy do IGTV.
W rubryce, która pojawi się na Twoim ekranie wpisz treść posta, dodaj zdjęcie i ustaw lokalizację. Zwróć uwagę, że edytor będzie Ci podpowiadał, ile znaków, wzmianek i hashtagów możesz dodać. Jeśli chcesz, możesz również edytować zdjęcie w Creator Studio.
Gdy Twoja publikacja będzie już gotowa, kliknij strzałkę przy znajdującym się w prawym dolnym rogu przycisku “Opublikuj” i wybierz opcję “Zaplanuj”. Ustal termin i godzinę, w którym treść ma pojawić się w aktualnościach na Instagramie lub w IGTV.
I gotowe! Twój instagramowy post został zaplanowany.
Dowiedz się więcej, jak planować posty na Instagramie. Dzięki temu zoptymalizujesz swój czas pracy i będziesz mógł skupić się na kolejnych wyzwaniach zawodowych.
Powodzenia!