Polski dystrybutor fotowoltaiki zwiększa dostawy modułów

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Polski rynek branży fotowoltaicznej w dalszym ciągu odnotowuje znaczący wzrost liczby przyłączonych do sieci instalacji PV. Najwięksi na świecie producenci modułów fotowoltaicznych poszukują dystrybutorów, z którymi będą mogli nawiązać stałą współpracę i zapewnić stabilność łańcucha dostaw w obliczu ograniczonej dostępności półfabrykatów na światowych rynkach.

„KENO – obecnie jeden z największych polskich dystrybutorów kompletnych systemów fotowoltaicznych – zawarł kolejny znaczący kontrakt, aby zagwarantować dostępność towaru swoim klientom”poinformował Łukasz Fabiański, dyrektor handlowy KENO Sp. z o.o.

W jaki sposób planujecie w najbliższym czasie zapewnić swoim klientom stały dostęp do poszukiwanych przez nich produktów?

Łukasz Fabiański: Przede wszystkim prognozujemy zachowania rynku oraz uzupełniamy i zabezpieczamy nasze stany magazynowe, aby w pełni przygotować się na możliwe ograniczenia dostępności towarów. W tym celu podpisaliśmy kontrakt opiewający na ponad 0,5 GW z jednym z największych producentów modułów fotowoltaicznych – firmą LONGi.

Tak ogromna ilość zakontraktowanych modułów wymaga zapewne ścisłej współpracy. Z czego wynika tak rozległa kooperacja?

Łukasz Fabiański: Naszą współpracę z firmą LONGi rozpoczęliśmy na początku 2019 roku. Od tego czasu sukcesywnie ją rozszerzamy, dzięki wzajemnemu zaufaniu, zaangażowaniu oraz obustronnej inicjatywie. Jak wynika z analiz Instytutu Energetyki Odnawialnej opublikowanych w 2020 roku, KENO uzyskało pierwsze miejsce na rynku PV pod względem łącznej mocy sprzedanych modułów fotowoltaicznych, wśród firm objętych badaniem. Nie sposób również nie wspomnieć o tym, że ponad połowę tych modułów stanowiły produkty LONGi Solar.

- Advertisement -

Czy wcześniej KENO decydowało się na podjęcie takiej współpracy?

Łukasz Fabiański: Tak. Już pod koniec listopada 2020 roku informowaliśmy rynek o tym, że na zbliżający się wówczas 2021 rok zapewnimy dostępność modułów LONGi na poziomie 300 MW. Nasza baza klientów nieustannie się rozwija, a popyt rynku zauważalnie rośnie. W tym momencie popyt przewyższa podaż, w związku z tym naturalną decyzją było podjęcie kooperacji z producentem, który sprosta potrzebom polskich instalatorów i będzie w stanie zapewnić dostawy na poziomie 0,5 GW.

Jakie korzyści uzyskają klienci, dzięki współpracy z KENO?

Łukasz Fabiański: Przede wszystkim dajemy gwarancję stabilności finansowej. W 2020 roku osiągnęliśmy obrót na poziomie 1,1 mld zł. Świadczymy kompleksowe usługi. Każdy z naszych klientów otrzymuje dedykowanego doradcę, wsparcie techniczne i projektowe oraz dostęp do platformy B2B, umożliwiającej m.in. tworzenie ofert dla siebie oraz klienta końcowego, jak również udział w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez ekspertów branży fotowoltaicznej. Dbamy o nasze stany magazynowe, a nasze portfolio dobieramy tak, aby oferowało tylko najwyższej jakości produkty.

Udostępnij
- REKLAMA -