• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44564234 44564227 BZxBZ
Naukowcy z PG szukają sposobów na zużyte łopaty turbin wiatrowych
Eco Polska Technologia
44563972 43967553 BZxBZ
Bartkiewicz: RPP nie podwyższy stóp procentowych
Ekonomia Pieniądze Podatki i koszty Polska
44563493 44563491 BZxBZ
Naukowcy: dwa razy więcej drzew w miastach mogłoby ocalić zdrowie tysięcy ludzi
Eco Polska Work&Life
44563300 44555523 BZxBZ
Geolog: w celu przewidzenia trzęsień ziemi stosuje się metody bardziej i mniej naukowe
Nauka Polska
44563180 44545144 BZxBZ
Obecność słoni pomaga klimatowi
Eco Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Poważny cyberatak na sieć sklepów sportowych
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Cyberbezpieczeństwo > Poważny cyberatak na sieć sklepów sportowych
Cyberbezpieczeństwo

Poważny cyberatak na sieć sklepów sportowych

Klaudia Ciesielska 2 miesiące temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
cybersecurity
Udostępnij

Gang ransomware o nazwie Hive przyznał się do ataku na sieć sklepów sportowych Intersport.  Napastnikom udało się wyłączyć w placówkach handlowych część kas fiskalnych.

Intersport jest francuskim sprzedawcą artykułów sportowych, który może pochwalić się około 6 tysiącami sklepów w 57 krajach. Włamanie do firmowej sieci tego detalisty miało miejsce 23 listopada. Oprogramowanie ransomware unieruchomiło kasy fiskalne we francuskich punktach sprzedaży, a także uniemożliwiło klientom korzystanie z kart lojalnościowych oraz kart podarunkowych. Data ataku była bardzo niefortunna dla sprzedawców, bowiem jego skutki były odczuwalne między innymi w „Czarny Piątek”.  Działały jedynie kasy ręczne oraz te, które nie były podłączone do centralnej sieci Intersport. W części placówek wywieszono kartki informujące klientów o występujących utrudnieniach, a tym samym dłuższym oczekiwaniu na realizację transakcji.

Kilka dni po przeprowadzeniu ataku grupa Hive opublikowała na swojej stronie internetowej dowody mające świadczyć o przejęciu danych klientów Intersportu. Nie jest jasne, czy gang zdecydował się ujawnić tego typu informacje, ponieważ Intersport odmówił opłacenia okupu. Niewykluczone, że cyberprzestępcy chcą zachęcić w ten sposób swoją ofiarę do poważniejszego potraktowania swoich żądań. Intersport nie wierzy w to, iż grupa Hive uzyskała dostęp do danych klientów. Nie wiadomo czy sieć handlowa chce w przyszłości zapłacić okup napastnikom, bowiem odmawia komentarza na ten temat.

Warto przypomnieć, że w 2020 roku Intersport był jednym z wielu sprzedawców detalicznych, których klienci padli ofiarą Magecarta, czyli złośliwego kodu instalowanego przez przestępców w sklepach internetowych, przechwytującego dane z kart płatniczych.

– Hive jest bardzo skutecznym cybergangiem. FBI ujawniło, że w ciągu zaledwie 18 miesięcy wyłudził od swoich ofiar 100 milionów dolarów. Trudno zatem do końca przewidzieć jak zachowają się władze Intersport. Jednak niezależnie od tego czy mamy do czynienia z profesjonalnymi napastnikami, czy też żółtodziobami, zawsze przekonujemy klientów, by nie płacić okupu. Po pierwsze znane są przypadki, że po wniesieniu opłaty napastnicy nie odszyfrowali danych, zaś po drugie, w ten sposób zachęcamy przestępcę, by za pewien czas powrócił do nas, bowiem będzie wiedział, że jesteśmy skłonni zapłacić haracz – mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.


Źródło: Bitdefender

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo