Atman nawiązuje współpracę partnerską z Lenovo i otrzymuje, jako pierwszy w Polsce, status Cloud Service Providera z uprawnieniami do prowadzenia autoryzowanego serwisu serwerów Lenovo. Dzięki poszerzeniu portfolio dostawców sprzętu klienci usługi Serwerów Dedykowanych Atman zyskują większy wybór wydajnych konfiguracji wyposażonych w procesory 3. generacji czołowych producentów: AMD i Intel.
Lenovo ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu serwerów o dużej wydajności i z rekordowo niskimi czasami nieplanowanych przestojów, nieosiągalnymi dla innych producentów serwerów klasy x86. Atman włączył do swojej podstawowej oferty usług kilka modeli serwerów zaprojektowanych przez Lenovo, opartych na procesorach linii EPYC 3. generacji od AMD lub Xeon 3. generacji (Ice Lake) od Intela. Wkrótce pojawią się w niej także maszyny Lenovo z najnowszą, już czwartą generacją procesorów.
Wśród nowych propozycji serwerów dostępnych od ręki w Atmanie pod względem wydajności wyróżnia się konfiguracja bazująca na 2 procesorach 64-rdzeniowych EPYC 7763 od AMD. Z kolei cieszącą się największym zainteresowaniem linię serwerów „Business” Atman powiększył o konfigurację opartą na procesorach 2 × Intel Ice Lake 4310 3. generacji, która zaspokoi potrzeby szerokiego grona wymagających użytkowników.
Oprócz standardowych modeli serwerów klienci Serwerów Dedykowanych Atman mogą skorzystać z certyfikowanych rozwiązań Lenovo, tworzonych na specjalne zamówienie: pod wirtualizację z certyfikacją VMware, certyfikowane rozwiązania dla SAP (także typu appliance dla SAP HANA) oraz dla najbardziej wydajnych systemów obliczeniowych typu HPC z certyfikacjami producentów kart graficznych, tzw. akceleratorów obliczeniowych, np. NVIDIA.
Otrzymanie przez Atman statusu Cloud Service Providera w programie partnerskim Lenovo oznacza wiele korzyści dla klientów Serwerów Dedykowanych. Oprócz atrakcyjnych cen serwerów Atman uzyskuje bowiem wyjątkowe uprawnienia: staje się autoryzowanym serwisem sprzętu Lenovo na potrzeby świadczonych przez siebie usług, a ponadto może swobodnie wprowadzać zmiany w konfiguracjach serwerów dostarczanych przez Lenovo zgodnie z listą kompatybilności dla danego modelu.
Dzięki temu klienci mogą liczyć na ogromną elastyczność i skalowalność poszczególnych maszyn (np. do 8 TB pamięci RAM, do 32 dysków SSD lub NVMe). Atman oferuje też, w ramach swoich usług, najwyższy na polskim rynku poziom obsługi technicznej (SLA): do 4 godzin na naprawę lub wymianę uszkodzonego podzespołu lub całego urządzenia.
Nawiązanie bliskiej współpracy z Lenovo i AMD, podobniej jak wcześniej z Intelem, którego Atman jest Złotym Partnerem, gwarantuje także krótką ścieżkę dotarcia do specjalistów u tych producentów, co przekłada się na szybkie rozwiązywanie problemów instalacyjno-konfiguracyjnych zgłaszanych przez użytkowników.