Wczoraj w hotelu DoubleTree by Hilton we Wrocławiu odbyło się spotkanie B2B IT „Nie takie RODO straszne” organizowane przez Redakcję BrandsIT. Partnerami wydarzenia były firmy Newind z marką RODOgotowi, Acronis oraz Kancelaria Prawna Strumiński Brucko-Stępkowski.
Na spotkaniu poruszane były tematy związane z wejściem w życie Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych.
Nie chcieliśmy robić typowej prezentacji aspektów prawnych i informatycznych, ale przekazać wiedzę w języku rozumianym przez szeroko rozumianą kadrę zarządzającą, niekoniecznie typowej dla szefów działów IT czy działów prawnych organizacji, tak aby pokazać, co dana organizacja może zyskać wdrażając RODO i jednocześnie spojrzeć na to jako proces regulujący działanie organizacji i uwidaczniający konieczność zajęcia się kwestiami bezpieczeństwa IT – powiedział Przemysław Kucharzewski, Dyrektor Sektora Biznesowego, jeden z prelengentów.
Oprócz wystąpienia Przemysława Kucharzewskiego „Jak IT może pomóc we wdrożeniu RODO?”, uczestnicy mogli także wysłuchać prelekcji Witolda Strumińskiego na temat „Nowych praw i obowiązków związanych z procesem przetwarzania danych osobowych”.
Wypowiedź trzeciego specjalisty – Artura Cyganek z Acronis, dotyczyła kompleksowego zabezpieczania danych.
Efektywne zabezpieczenie danych firmowych jest możliwe poprzez zastosowanie odpowiednich technologii. Acronis specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań do zabezpieczania danych przed ich całkowitą utratą. Trzy główne wątki przedstawione podczas prezentacji pokazywały, jak rozwiązania Acronis pomagają w przechowywaniu kopii danych (backup) w dwóch różnych lokalizacjach lokalnie i w chmurze, zabezpieczeniu komputerów/plików przez ich zaszyfrowanie, umożliwieniu użytkownikom bezpiecznej pracy na urządzeniach mobilnych bez wynoszenia danych firmowych poza systemy kontrolowane przez firmę – podsumował swoje wystąpienie Artur Cyganek, Regional Dierctor Eastern Europe, Acronis.
Ostatnią część spotkania stanowił panel dyskusyjny.
Cieszyło nas duże zainteresowanie audytorium i szereg pytań, które pojawiły się zarówno w czasie prezentacji prelegentów, jak i w ramach panelu dyskusyjnego, który trwał blisko godzinę. Najczęstsze pytania dotyczyły praktyki implementacji RODO w procesach firmy dotyczących rekrutacji, sprzedaży i działań marketingowych – podsumował Przemysław Kucharzewski.