Research słów kluczowych – czym jest i dlaczego jest tak ważny dla działań SEO?

Podobne tematy

Karta online VS strona internetowa: która przyniesie więcej klientów

Jesteś właścicielem firmy lub odpowiadasz za sprzedaż produktów albo usług w przedsiębiorstwie? W takim razie prawdopodobnie zauważyłeś, że pozyskiwanie...

5 najważniejszych korzyści pozycjonowania stron stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych i e-commerce, to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów na promocję biznesu w sieci. Poznaj 5...

Pozycjonowanie szerokie — czym jest ten nowy trend pozycjonowania?

Pozycjonowanie szerokie to jeden z ciekawych sposobów podnoszenia rankingu naszej witryny w Google. Z definicji odbywa się ono w...

Każdy, kto kiedykolwiek miał okazję pisać jakiekolwiek teksty copywriterskie lub zajmował się SEO, z pewnością spotkał się z koniecznością odpowiedniego doboru słów kluczowych. W większości przypadków jest to absolutna podstawa, od której powinniśmy rozpocząć jakiekolwiek działania związane z SEO. Jeśli już po przeczytaniu tych kilku zdań macie mętlik w głowie – spokojnie, jesteśmy tu, aby pomóc.

Zacznijmy od początku. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z SEO, marketingiem online lub jakimikolwiek działaniami związanymi z promowaniem swojej marki czy produktu w Internecie, warto opanować absolutne podstawy. Czym tak naprawdę jest SEO, dlaczego research słów kluczowych jest tak ważny i z jakich narzędzi możesz korzystać, aby sobie pomóc – odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Czym tak właściwie jest to tajemnicze SEO?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z “profesjonalnym” korzystaniem z potencjału Internetu, spotkałeś się zapewne z tym określeniem. SEO to skrót od search engine optimization. Są to działania wspierające ruch na Twojej stronie, zarówno ilościowo jak i jakościowo, na drodze wyszukiwań pochodzących z organicznych źródeł. Nadal brzmi zbyt zagmatwanie? Już wyjaśniamy. Zacznijmy od organicznego wyszukiwania. Jest to wynik, który uzyskujemy, po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę. Płatne wyniki ulokowane są na samej górze lub po prawej stronie, zawsze z odpowiednim oznaczeniem. Pod nimi zaś znajdują się organiczne, czyli naturalne wyszukiwania. Użytkownicy najchętniej klikają w te wyniki, które wyskakują najwyżej. Wg Google pierwszych pięć wyszukiwań zgarnia niemal 70% wszystkich kliknięć! A jak można sprawić, że nasza strona będzie w pierwszej piątce? Właśnie poprzez działania SEO oraz odpowiedni research słów kluczowych.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to po prostu hasła, które użytkownik wpisuje, chcąc uzyskać daną informację, znaleźć produkt bądź usługę itp. Naszym zadaniem będzie “przewidzieć” jakich słów i ich zestawień użyją ci, którzy będą wyszukiwać naszego produktu czy usługi. Oczywiście nie musimy posiadać paranormalnych zdolności i umiejętności czytania w myślach. Korzystając z odpowiednich narzędzi oraz dysponując pewną dozą wiedzy na temat naszych klientów, jesteśmy w stanie przeprowadzić skuteczny research słów kluczowych.

Jakie są rodzaje słów kluczowych?

Słowa kluczowe możemy podzielić pod względem długości fraz lub intencji użytkownika. Gdy chodzi o długość fraz, mamy do czynienia z jednoczłonowymi, które zazwyczaj pełnią funkcję informacyjną (użytkownik wpisując np. hasło “kot” nie będzie szukał konkretnego gatunku czy hodowli, lecz jego intencją będzie zdobycie ogólnych wiadomości). W przypadku dwu- oraz trzyczłonowych słów użytkownik szuka już konkretów. Mają one o wiele większy potencjał. Odpowiednio dobrane mogą generować wartościowy ruch. Najtrudniejsze do pozycjonowania, ale posiadające największy potencjał, są frazy długoogonowe. Każdy z nas wpisywał nie raz, nie dwa, całe zdania do wyszukiwarki. Są to frazy, które trudno przewidzieć, ale często mogą stać się najcenniejsze, gdyż najdokładniej oddają to, czego użytkownik oczekuje.

Z jakich narzędzi korzystać przy researchu słów kluczowych?

Mamy kilkanaście możliwości. Istnieje wiele stron, narzędzi oraz wtyczek, które pozwalają nam na odpowiedni research słów kluczowych. Są to między innymi Ahrefs, Moz, Trendy Google’a, Surfer Seo, Semrush… Niestety wiele z tych stron czy narzędzi jest płatne. Dodatkowo komuś, kto nie ma wiedzy i doświadczenia, może być trudniej poruszać się po nich odpowiednio. Jeśli chcecie uzyskać dokładniejsze informacje o researchu słów kluczowych i zagłębić się w temat, zapraszamy do lektury strony anchor.team. Dzięki zgromadzonej tam wiedzy możemy się doszkolić. A jeśli uznamy, że prowadzenie działań SEO wolimy zostawić profesjonalistom – zespół Anchor z pewnością nam pomoże!

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.