Podczas Lenovo Tech World ‘22 Motorola nakreśliła przyszłość innowacyjnych formatów urządzeń, prezentując nowy, koncepcyjny smartfon zwijany.
Nowy, koncepcyjny smartfon zwijany to owoc pracy zespołu Motorola 312 Labs — wewnętrznej grupy w Motorola zajmującej się innowacjami, która zrzesza specjalistów od produktów, badań, wzornictwa i konstrukcji z całego świata. Zespół Motorola 312 Labs bada kilka obszarów najnowszych technologii, a w szczególności koncentruje się na opracowywaniu nowych formatów urządzeń, które będą zaspokajać potrzeby klientów i umożliwiać nowe doświadczenia. W nowym smartfonie koncepcyjnym rozwinięto innowacje związane z wyświetlaczem i mechaniczne, które zastosowano w urządzeniach składanych. Wskazuje on kierunek fascynującego rozwoju dynamicznych formatów urządzeń.
Wizja smartfonów zwijanych
Motorola postrzega smartfony jako dopełnienie użytkowników — narzędzia, którą umożliwiają adaptację do otoczenia i łatwe wykonywanie zadań. Obecnie marka inwestuje w elastyczne ekrany OLED, czyli pOLED, które oferują optymalne połączenie obrazu i komfortu. Tę ideę wyraża koncepcja smartfona zwijanego, którego ekran może przybierać trzy różne stany: rozwinięty, kompaktowy i podgląd, a zmieniać je można zwykłym naciśnięciem przycisku.
Mający zaledwie około 10 cm długości smartfon koncepcyjny skraca się do formatu mniejszego niż większość innych urządzeń klasy premium na rynku. Zarówno ekran o przekątnej 6,5” do wciągającej gry, jak i zmniejszony format do wygodnego przenoszenia to cechy świadczące o nieograniczonych możliwościach w zakresie tworzenia treści, rozrywki i nowej elastyczności małego urządzenia z otaczającym go ekranem.
Wideo ze zwijanym smartfonem koncepcyjnym można obejrzeć tutaj:
Oprócz koncepcji zwijanego smartfona firma Lenovo zaprezentowała też koncepcyjny zwijany laptop. Zastosowano w nim podobną technologię, aby zwiększyć możliwości pracy wielozadaniowej i przeglądania Internetu, zachowując kompaktowe wymiary. Więcej informacji o koncepcji zwijanego laptopa można znaleźć w Lenovo StoryHub.
Choć format zwijany jest obecnie w fazie koncepcji, najświeższe innowacje i aktualności można śledzić w witrynie internetowej Motoroli lub na Twitterze.