Sony coraz mocniejsze na rynku AV i rozwija sieć partnerską

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
5 min

Firma Sony zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia związane z rozwojem profesjonalnej sieci partnerskiej AV. Współpraca ta umożliwia tworzenie rozwiązań, dzięki którym seria profesjonalnych monitorów BRAVIA 4K zyskuje większe możliwości. Współpracując z partnerami na wielu rynkach i korzystając z ich bogatego doświadczenia w zakresie tworzenia oprogramowania, firma Sony oferuje kompleksowe rozwiązanie odpowiadające potrzebom użytkowników końcowych i otwierające nowe możliwości na wielu wertykalnych rynkach.

Ten rozwijający się ekosystem partnerów, do którego w maju 2022 roku dołączyły firmy Cisco i Crestron, obejmuje wielu wiodących, światowych dostawców oprogramowania, specjalizujących się w rozwiązaniach do kontroli urządzeń i zarządzania nimi (Device Control & Management), do zarządzania wyświetlanymi treściami (Content Management) oraz do zintegrowanej komunikacji (Unified Communications). Ustandaryzowana platforma sprzętowa Sony SoC (System on Chip) przystosowana do systemu Android, która jest jedną z najbardziej zaawansowanych platform na rynku, pozwala partnerom wykorzystywać swoje kluczowe kompetencje i dostarczać dedykowane oprogramowanie, które przewyższa rozwiązania tego typu działające na innych platformach SoC producentów wyświetlaczy.

Sony
Sony coraz mocniejsze na rynku AV i rozwija sieć partnerską 12

W ramach tych trzech obszarów sieć Sony została ostatnio uzupełniona o nowych partnerów w następujących zakresach funkcjonalnych: :

  • Kontrola urządzeń i zarządzanie (Device control & Management): Kramer BRAINware i Crestron XiO – wykorzystując moc SoC oraz połączenie z BRAINware – monitory Sony BRAVIA pełnią rolę centralnego procesora zarządzającego AV, dzięki czemu zewnętrzne procesory sterujące zarządzaniem i dodatkowy sprzęt nie są już potrzebne. Crestron XiO umożliwia łatwą integrację sterowania oraz zdalne monitorowanie za sprawą platformy chmurowej.
  • Zarządzanie treściami (Content Management): Navori Labs, NowSignage, Connect Signage, Easescreen, Korbyt i Smartsign – w celu zapewnienia bezproblemowych rozwiązań w zakresie Digital Signage, firma Sony nawiązała współpracę z dostawcami rozwiązań do zarządzania treściami, aby monitory BRAVIA mogły stać się kluczowym elementem cyfrowych rozwiązań w zakresie przesyłania wiadomości w sektorze handlowym. Dzięki temu bezpośrednia łączność i przepływy treści nawet w rozproszonych strukturach, znajdujących się w różnych regionach, nie generują problemów po stronie integratora. Wynika to z faktu, że integracja oprogramowania CMS pozwala na sprawne realizowanie nowych instalacji zdecydowania zmniejszając liczbę potrzebnych urządzeń i złożoność systemu.
    W listopadzie 2022 roku firma Sony ogłosiła nawiązanie współpracy z firmą signageOS, liderem w obszarze chmurowej infrastruktury do obsługi Digital Signage, aby wspomóc serię BRAVIA w zakresie tworzenia lepiej zintegrowanego Digital Signage oraz systemów zarządzania treścią (CMS). Ta współpraca z oprogramowaniem pośredniczącym signageOS pozwoli uprościć integrację monitorów Sony BRAVIA w przypadku zarządzania Digital Signage i urządzeniami partnerów CMS, a jednocześnie umożliwi ograniczenie kosztów konserwacji i rozwoju.
  • Komunikacja zintegrowana (Unified Communications): Cisco WebEx, Pexip – Cisco i Pexip świadczą usługi w zakresie współpracy wideo na całym świecie. Wykorzystując wydajne rozwiązanie SoC firmy Sony, użytkownicy mogą uruchamiać platformy UVC bezpośrednio na monitorach BRAVIA, wykorzystując prosty panel kamery UVC, który łączy się bezpośrednio z monitorem, dzięki czemu nie trzeba korzystać z zewnętrznych kodeków czy MTR.

Podczas targów ISE firma Sony zaprezentuje także usługi w zakresie zarządzania urządzeniami i ich dostarczania (Device Management & Provisioning), które wspierają integratorów systemów wdrażających monitory BRAVIA pozwalając na znaczną oszczędność czasu przy stosowaniu wstępnie ustalonych konfiguracji niestandardowych i odblokowując możliwość zdalnego zarządzania monitorami. Rozwiązanie to, oparte  na systemie TEOS, pozwala na znaczne ograniczenie kosztów pracy poprzez uproszczenie konfiguracji w miejscu instalacji, ułatwiając jednocześnie klientom monitorowanie urządzeń BRAVIA za pośrednictwem chmury.

- Advertisement -
Sony
Sony coraz mocniejsze na rynku AV i rozwija sieć partnerską 13

„Rozwiązania do wyświetlania obrazu, w tym nasza seria profesjonalnych monitorów BRAVIA 4K oraz ściany Crystal LED cieszą się popularnością na rynku za sprawą doskonałej jakości obrazu, niezawodności i elastyczności”, mówi Damien Weissenburger, dyrektor ds. profesjonalnych wyświetlaczy i rozwiązań na rynek europejski. „Dzięki stworzeniu naszej profesjonalnej sieci partnerskiej AV klienci czerpią korzyści z połączenia niezrównanej jakości obrazu i inteligentnej, zintegrowanej technologii.. Łącząc siły z naszymi partnerami, chcemy zyskać jeszcze większą kompatybilność sprzętu i możliwość jego integracji, zapewniając naszym użytkownikom wartość dodaną na rozwijających się rynkach wertykalnych.”

Podczas tegorocznej edycji targów ISE firma Sony zaprezentuje rezultaty partnerskiej współpracy w zakresie kontroli i monitorowania, CMS, platform i sprzętu z modelami BRAVIA BZ40H, BZ30J oraz systemem głośników SLS-1A. Osoby odwiedzające stoisko firmy Sony będą mogły dowiedzieć się więcej na temat nawiązanej ostatnio partnerskiej współpracy z innymi firmami. Eksperci zdradzą ponadto, jakie plany ma Sony  w tym zakresie na przyszłość.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -