Sony na targach CES 2020

Podobne tematy

Udając normalną aktywność: cyberprzestępcy wykorzystują legalne narzędzia w 30% udanych cyberincydentów

W niemal jednej trzeciej (30%) cyberataków zbadanych w 2019 r. przez globalny zespół firmy Kaspersky ds. reagowania na cyberincydenty...

Autonomiczny partner kompletacji 2.0

STILL Polska wprowadza na rynek OPX iGo neo - rozwiązanie łączące zalety wyróżnionego nagrodą IFOY „autonomicznego partnera kompletacji” iGo...

Nowe baterie dla dronów można naładować w pięć minut

Drony obecnej generacji są w stanie pracować na jednym ładowaniu baterii ok. 30 minut. Następnie operator musi wymienić baterię. Samo...

We wtorek 7 stycznia (czasu lokalnego) w Las Vegas rozpoczynają się targi CES 2020, będące dla Sony Corporation („Sony”) okazją do zaprezentowania nowej oferty i inicjatyw firmy.

Sony zaznacza, że pragnie „wypełniać świat emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii”. Dostarcza w tym celu produkty, treści i usługi, które oddziałują na emocje i pozytywnie wpływają na społeczeństwo. Podczas konferencji prasowej, która poprzedziła otwarcie targów dla publiczności, prezes i dyrektor generalny Sony Corporation Kenichiro Yoshida powiedział, że „kreatywność to ogromna siła, dzięki której Sony stale podąża naprzód. W połączeniu z naszą technologią jest ona nie do powstrzymania”. Następnie Yoshida-san przedstawił najnowsze produkty i rozwiązania z segmentu elektroniki i rozrywki.

Po nim głos zabrał Jim Ryan (prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment). Poinformował on, że sprzedaż konsoli PlayStation®4 na świecie przekroczyła 106 milionów*1, a liczba aktywnych użytkowników sieci PlayStation™Network osiągnęła 100 milionów*2 miesięcznie. Prezes Ryan omówił również najnowocześniejszą technologię i funkcje konsoli PlayStation®5, której premiera planowana jest pod koniec tego roku, i po raz pierwszy zaprezentował publicznie projekt nowego logo. „Pragniemy oferować 100-milionowej społeczności PlayStation® najwspanialsze treści i niepowtarzalne wrażenia podczas gry”.

Firma Sony poinformowała także o niedawnym sukcesie, jakim była próbna transmisja na żywo z meczu futbolu amerykańskiego przeprowadzona we współpracy z telewizją NBC Sports i firmą Verizon. David Mazza (dyrektor techniczny w NBC Sports Group) zwrócił uwagę na oczekiwania stawiane rozwiązaniom Sony do produkcji telewizyjnej i technologii łączności bezprzewodowej, która pozwala transmitować na żywo wydarzenia sportowe nowymi metodami.

Yoshida-san zaprezentował również prototyp nowego pojazdu autonomicznego wyposażonego w technologie obrazu i sensory firmy Sony dla jeszcze bezpieczniejszego poruszania się pojazdami autonomicznymi. „Sony będzie kontynuować swoją wizję firmy twórczej rozrywki opartej na solidnych fundamentach technologicznych” podsumował Yoshida-san.

Najważniejsze z prezentowanych produktów i prototypów

Na stoisku Sony prezentowane są różne inicjatywy wykorzystujące potencjał kreatywności i technologii do tworzenia trwałej wartości. Zgodnie z firmową strategią „zbliżania się do ludzi” cel ten starają się osiągnąć wszystkie firmy z grupy Sony. Do przykładów takich inicjatyw należą technologie, które zbliżają Sony do twórców i użytkowników dążących do osiągnięcia „realizmu”: obrazu filmowego o wysokiej rozdzielczości, trójwymiarowej przestrzeni dźwiękowej itp. Kolejna grupa to technologie „czasu rzeczywistego”, stanowiące pomoc na wszystkich etapach procesu twórczego, od produkcji po polepszanie wrażeń przy oglądaniu. W wielu rozwiązaniach można spotkać technologie z obu grup.

Rozwój technologii przetwarzania obrazu i czujników z dziedziny transportu

Firma Sony pokaże, jaki wkład zamierza wnieść w tworzenie zaawansowanych, autonomicznych systemów kierowania pojazdami i jakie nowe wrażenia chce wprowadzić do świata transportu. „Safety Cocoon” (bezpieczny kokon) to koncepcja strefy bezpieczeństwa, która zwiększa poziom bezpieczeństwa w typowych warunkach jazdy poprzez analizę 360-stopniowej strefy wokół pojazdu w celu wczesnego unikania ryzyka. Goście stoiska Sony mogą zapoznać się z rozwojem wymienionych poniżej technologii przetwarzania obrazu i czujników, na których opiera się ta koncepcja. Pragniemy, by te niewidzialne dla oka rozwiązania Sony zwiększyły poziom bezpieczeństwa, niezawodności i wygody w transporcie.

  • Przetworniki obrazu CMOS o dużej czułości, wysokiej rozdzielczości i szerokim zakresie dynamicznym, które kompensują migotanie diod LED*3, umożliwiając dokładne rozpoznawanie obiektów nawet w warunkach, w których trudno było użyć konwencjonalnych rozwiązań.
  • Lidar półprzewodnikowy, dokładnie mierzący odległość w celu precyzyjnego odwzorowania rzeczywistej przestrzeni 3D.
  • Technologia fuzji czujników, która wykorzystuje specyficzne właściwości różnych czujników do wczesnego, dokładnego rozpoznawania nawet w trudnych warunkach: we mgle, pod światło czy nocą.
  • Przeznaczone do kabin pojazdów czujniki ToF (Time-of-Flight), które wykrywają i rozpoznają osoby i przedmioty w pojeździe przy użyciu technologii pomiaru odległości. Informacje te mogą posłużyć do wprowadzenia prostszych metod obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego — na przykład gestami — a w rezultacie zwiększyć poziom bezpieczeństwa i wygody w pojeździe.

Pomoc twórcom w spełnianiu marzeń

Aby zapewnić twórcom dodatkową inspirację i ułatwić im dostarczanie utworów do widzów i słuchaczy, Sony wprowadza rewolucyjne technologie na wszystkich etapach procesu twórczego, od produkcji po sposób przekazu treści.

  • Technologia zmieniająca transmisje na żywo z imprez sportowych

Postęp w technologii 5G i AI otwiera przed twórcami szersze horyzonty artystyczne i daje nowe możliwości produkcji materiałów filmowych.

  • Test słuszności koncepcji (5G)

W grudniu 2019 r. firma Sony przeprowadziła test słuszności koncepcji polegający na filmowaniu meczu futbolu amerykańskiego kamerą połączoną z siecią 5G. Celem testu było wykazanie, że łączność 5G tworzy operatorowi warunki do bardziej twórczej pracy, eliminuje połączenia przewodowe, a zarazem skraca przygotowanie do pracy i obniża koszty. Dla gości stoiska Sony przygotowano film poświęcony tej inicjatywie oraz sprzęt użyty w teście: kamkorder naramienny Sony PXW-Z450, urządzenie Xperia 5G mmWave do szybkiego wysyłania danych oraz prototyp nadajnika kodującego i wysyłającego w czasie rzeczywistym materiał filmowy o wysokiej jakości.

  • Oparta na sztucznej inteligencji technologia analizy obrazu w czasie rzeczywistym

Wykorzystując własną, opartą na sztucznej inteligencji technologię analizy obrazu w czasie rzeczywistym, firma Sony proponuje nowe wrażenia wizualne, które wzmacniają sportowe emocje. Na jej stoisku prowadzone będą pokazowe mecze tenisa stołowego rejestrowane kamerami POV Sony HDC-P50 oraz kamerami ze specjalizowanymi przetwornikami obrazu o dużej szybkości. Przekazywany obraz posłuży do natychmiastowej analizy pozycji graczy i toru piłeczki. Jej wyniki, uzyskane z użyciem technologii głębokiego uczenia się, pozwolą komputerowo wygenerować postaci naśladujące ruchy graczy. Dla gości przygotowano też film ukazujący liczbę obrotów piłeczki wyznaczoną poprzez analizę obrazu filmowego w silnie zwolnionym tempie.

Technologia wizualizacji przestrzennej 3D dla twórców

  • Technologia realistycznego wyświetlania przestrzeni 3D

Unikatowy, wykrywający oko wyświetlacz Sony typu Light Field wykorzystuje szybkie przetworniki obrazu i algorytmy rozpoznawania twarzy do superrealistycznej wizualizacji przestrzeni 3D, nieosiągalnej przy użyciu tradycyjnych monitorów 3D oglądanych nieuzbrojonym okiem. Wyświetlacz ten można z łatwością wykorzystywać w rozwiązaniach VR (wirtualnej rzeczywistości) i AR (rozszerzonej rzeczywistości). Stanowi on uniwersalne środowisko do tworzenia treści przestrzennych w różnych dziedzinach, takich jak rozrywka czy projektowanie produktów.

  • Technologia wirtualnej produkcji z użyciem danych przestrzennych 3D

Na stoisku Sony prezentowany jest także wirtualny plan filmowy, który zmienia sposób produkcji filmów i programów telewizyjnych. Plan ten, utrwalony w studiu filmowym Sony Pictures w postaci realistycznych, przestrzennych danych o obrazie, wyświetlany jest jako tło na wyświetlaczu Crystal LED. Ruch kamery powoduje odpowiednią zmianę tła, dzięki czemu końcowy obraz ma właściwą perspektywę i głębię. Wirtualna produkcja pozwoli reżyserom, operatorom kamer i aktorom odbierać scenę tak, jak gdyby w niej naprawdę uczestniczyli. Zapewni też twórczą swobodę, ponieważ produkcja filmowa może być realizowana w dowolnym miejscu.

  • Nowe środowisko tworzenia treści z użyciem systemu dużego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości

Rosnąca popularność telewizorów z dużymi ekranami oraz coraz większa ilość treści o wysokiej rozdzielczości i w standardzie HDR (ang. High Dynamic Range — duży zakres dynamiki) rodzi zapotrzebowanie na profesjonalne rozwiązania do wszechstronnej i dokładnej oceny materiałów przez ich twórców. Goście stoiska Sony będą mogli odwiedzić profesjonalną montażownię z 220-calowym wyświetlaczem Crystal LED 4K x 2K, poznając obecne i przyszłe rozwiązania produkcyjne dla wytwórni filmowych, telewizji i serwisów internetowych.

Przekaz doznań emocjonalnych

Firma Sony prezentuje nowe produkty oparte na firmowych technologiach, które wcześniej stosowane były wyłącznie w modelach z flagowej rodziny BRAVIA® MASTER Series. Telewizory LCD 8K z serii „Z8H” wyróżniają się nadzwyczajną jakością obrazu, którą zapewnia najlepszy w tej klasie sprzętu procesor obrazu X1™ Ultimate. Nowa technologia Sony „Frame Tweeter” pozwala z kolei połączyć jakość dźwięku Sound-from-Picture Reality™ ze smukłą sylwetką. Nowością w telewizorach OLED z serii „A8H” jest natomiast technologia X-Motion Clarity, pozwalająca wyraźnie ukazać szybki ruch bez pogorszenia jasności. Sony zapewnia więc wysoką jakość obrazu i dźwięku, co w przypadku dużego ekranu ma pierwszorzędne znaczenie.

Firma Sony ogłosiła także rozszerzenie oferty urządzeń zgodnych z systemem dźwięku 360 Reality Audio. Zapewnia on intensywne wrażenia przy słuchaniu, a jego premiera miała miejsce jesienią 2019 r. w Ameryce Północnej i Europie. Goście stoiska Sony mogą wypróbować system 360 Reality Audio, łącząc słuchawki i smartfony z partnerskimi serwisami muzycznymi*4. Nagrania 360 Reality Audio są też odtwarzane z soundbara i głośnika bezprzewodowego. Słuchając ich, można poczuć się uczestnikiem występu ich wykonawcy.

*1: Oszacowanie na 31 grudnia 2019 r., na podstawie badania SIE.
*2: Oszacowanie na grudzień 2019 r., na podstawie badania SIE.
*3:Fluktuacje występujące w świetle diod LED i transmisji sygnału.
*4: Deezer, nugs.net, TIDAL
- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.