System CRM dla firmy – jak wybrać najlepszy?

Podobne tematy

Asseco wdrożyło cyfrowy proces podpisywania umów w Echo Investment

Spotkanie z doradcą klienta online, spacer po inwestycji odwzorowanej w wirtualnej rzeczywistości, wybór mieszkania, negocjacje zapisów umowy rezerwacyjnej w...

Jak system do obsługi klienta CRM może pomóc Twojej firmie?

Usystematyzowana organizacja jest kluczem do wydajnego działania firmy. Przepływ informacji między zespołami i w zespołach powinien być płynny i...

Systemy wspierające zarządzanie z dwucyfrowym wzrostem

Według danych GUS, rozwój systemów wspierających zarządzanie, takich jak ERP czy CRM, deklaruje w Polsce ponad 53 000 przedsiębiorstw (z...

System CRM to narzędzie, dzięki któremu niewielkie firmy są w stanie uwolnić pełnię swojego potencjału i nieustannie się rozwijać. Usprawnienie procesów zarządzania, poprawa komunikacji wewnątrz firmy, weryfikowanie pracy personelu i budowanie zażyłych i długofalowych relacji z klientami to tylko niektóre z możliwości, jakie system CRM daje przedsiębiorcom. Czym powinieneś się kierować, aby wybrać system w pełni dopasowany do potrzeb Twojej firmy? Już za chwilę postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Zapraszamy do lektury!

System CRM – co to jest?

CRM (z ang. Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientami) to system, w którym przechowywane są dane klientów firmy (adresy e-mail, numery telefonów, adresy itd.), a także informacje dotyczące wszelkich waszych kontaktów – od spotkań w cztery oczy, przez wideokonferencje, aż po zwykłe wiadomości mailowe.

To podstawowa funkcjonalność systemu. Pozostałe zależą od Twoich potrzeb i budżetu, a ich liczba jest właściwie nieograniczona. System CRM może być używany do monitorowania działań konkurencji i obserwowania branżowych trendów, planowania działań marketingowych, zarządzania sprzedażą i wiele, wiele więcej.

praca

Funkcje systemu CRM – jak je wybrać?

Jeżeli chcesz wdrożyć system CRM w swojej firmie, powinieneś solidnie przeanalizować cele oraz sposób działania przedsiębiorstwa. Zastanów się:

  • Jaki typ działalności prowadzisz?
  • Jak komunikujesz się z klientami?
  • Jak wyglądają Twoje relacje z klientami (czy są to klienci krótko- czy długoterminowi)?
  • Jak wielu klientów i podwykonawców współpracuje z Twoją firmą?
  • W jaki sposób rozliczasz się z klientami?
  • W jaki sposób gromadzisz dokumenty związane ze sprzedażą?
  • Jak wygląda baza kontaktów w Twojej firmie? Czy każdy z pracowników ma do niej dostęp?
  • Jaki jest Twój cel (usprawnienie relacji z klientami, stworzenie funkcjonalnej bazy danych, analiza wyników sprzedażowych itd.)?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci określić, jakie funkcje systemu CRM najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie. Dobrze dopasowane narzędzie pozwoli Ci z łatwością usprawnić te aspekty działalności, które są dla Ciebie najważniejsze.

Jak wybrać dobry system CRM?

Systemy CRM są najczęściej projektowane modułowo. Dzięki temu możliwe jest swobodne dodawanie do nich nowych funkcjonalności, a samo narzędzie pozostaje intuicyjne i niezwykle proste w obsłudze. Wysokiej jakości system powinien umożliwiać:

  • Tworzenie profesjonalnych baz danych oraz ich aktualizację. Ważną funkcją jest również automatyzacja wypełniania informacji (np. poprzez zaciąganie ich z portali społecznościowych).
  • Monitorowanie relacji z poszczególnymi klientami – funkcja ta pozwala planować działania mające na celu pozyskiwanie nowych klientów, a także utrwalanie relacji z obecnymi.
  • Delegowanie zadań wśród pracowników i koordynowanie ich działań.
  • Generowanie raportów na bazie zgromadzonych informacji – jest to niezwykle ważne dla budowania strategii dotyczących rozwoju firmy w przyszłości.

Szukasz idealnego rozwiązania dla Twojej firmy? Sprawdź system crm Baseline.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.