Ad image

kompetencje

OpenAI wprowadza nowy model językowy GPT-4o mini: tańszy i energooszczędny

OpenAI ogłosiło w czwartek premierę nowego modelu językowego GPT-4o mini, który obiecuje zrewolucjonizować dostępność i opłacalność technologii sztucznej inteligencji. Ten kompaktowy model AI, stworzony z myślą o zmniejszeniu kosztów oraz zużycia energii, ma…

Natalia Zębacka 3 min czytania

Jakie umiejętności powinien posiadać inżynier AI? Ekspert wyjaśnia

Najważniejszą kompetencją, którą powinni posiadać inżynierowie AI/ML to doskonała znajomość matematyki, szczególnie jest to statystyka, rachunek prawdopodobieństwa, podstawy analizy matematycznej - na przykład różniczkowanie funkcji - ale także matematyka dyskretna. Czy wystarczy, że inżynier AI zna matematykę? - Nie wystarczy…

Klaudia Ciesielska 3 min czytania

Pracownicy nie chcą stać w miejscu. Kluczem do ich zatrzymania są kompetencje

46% polskich pracowników uważa, że brak możliwości rozwoju w obecnej firmie to wystarczający powód, by szukać nowej posady. Jednocześnie ponad połowa nie czuje, by ich zwierzchnicy traktowali ich potrzeby poważnie. Gdyby dali swoim podwładnym taką szansę, ci najchętniej chcieliby uczyć…

Izabela Myszkowska 10 min czytania

IT w czasach VUCA

– Digitalizacja, robotyzacja, automatyzacja, cybersecurity, zwinne podejście i data science to obszary, którymi trzeba zainteresować się już dzisiaj. Organizacje, którym udało się w czasach VUCA rosnąć, to firmy, które postawiły na technologię. Technologia jest fundamentem zmian i na niej możemy…

Izabela Myszkowska 3 min czytania

Jakich kompetencji poszukuje sektor kosmiczny?

W pracy w sektorze kosmicznym ogromne znaczenie mają szeroka wiedza naukowa oraz specjalistyczny charakter posiadanych kompetencji. Jednak również coraz częściej ceniony jest hybrydowy zestaw umiejętności, takich jak zdolność komunikacji, współpracy czy mentoringu, a nawet świadomość handlowa i zmysł biznesowy. A specjalistów, którzy łączą know-how…

Klaudia Ciesielska 5 min czytania

Kluczowe kompetencje dla e-commerce w 2022 r.

Rynek e-commerce w Polsce ciągle się rozrasta. Jednak jest to też jedna z najszybciej się zmieniających branż w handlu. Chcąc osiągnąć sukces, marki muszą w szybki sposób dostosowywać się do potrzeb konsumentów. Jakie kompetencje będą potrzebne w branży e-commerce w…

Izabela Myszkowska 6 min czytania

Jak branża IT reaguje na kompetencje przyszłości?

Kierunek, w którym podążają zmiany zachodzące w świecie, wymaga od nas szeroko rozumianej otwartości na nowe. Albo po prostu inne. Dlatego warto wiedzieć, które kompetencje będą miały znaczenie w przyszłości i jak przekładają się one na branżę IT. Zachodzące zmiany…

Izabela Myszkowska 5 min czytania

Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura

Najwyższy wzrost ofert pracy w sektorze usług dla biznesu (BSS) jest zauważalny w zawodach związanych z łańcuchem  dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży zwiększyły się na przestrzeni ostatniego roku o 6-11 proc. i nadal będą rosły.…

Klaudia Ciesielska 6 min czytania

Kompetencje pracowników zadecydują o pozycji przedsiębiorstwa na rynku

Wizji na kształcenie kadr przyszłości jest wiele. Zatem jak pracodawca ma wybrać tą najlepszą? Powołane przez PPP Obserwatorium Kompetencji Przyszłości wzięło pod lupę krajowe i zagraniczne źródła dotyczące kreowania umiejętności pracowników przyszłości. Które z planowanych strategii będą najbardziej skuteczne, a…

Natalia Zębacka 2 min czytania

VersaBox nawiązał partnerstwo z włoskim iMation

VersaBox - polski producent autonomicznych robotów mobilnych i CLS iMation - włoski dostawca innowacyjnych rozwiązań dla automatyzacji logistyki nawiązały partnerstwo biznesowe.  Firmy będą współdziałać w zakresie wykorzystania kompleksowej platformy do automatyzacji intralogistyki AUTONOMY@WORK™️ i zapewnieniu najnowocześniejszych autonomicznych systemów transportowych firmom…

Izabela Myszkowska 2 min czytania

IBM powołuje w Polsce zespół Client Engineering

IBM powołał w Warszawie multidyscyplinarny zespół IBM Client Engineering. To grupa wysoko wyspecjalizowanych ekspertów szybkiego reagowania, których głównym zadaniem jest ekspresowa weryfikacja problemów i realizacja pomysłów biznesowych, począwszy od identyfikacji problemu, projektowania, określania funkcjonalności biznesowej, aż po implementację. Zespół IBM…

Izabela Myszkowska 3 min czytania