W jaki sposób pojawiają się nadruki na odzieży?

Już pod koniec lat pięćdziesiątych Walt Disney korzystał z T-shirtów z nadrukami, by reklamować swoją firmę. W tym okresie zaczęła się historia masowego nanoszenia nadruków na ubrania. Obecnie jest to rozwiązanie wykorzystywane powszechnie, z którego skorzystać może każdy, by stworzyć swoją spersonalizowaną koszulkę, torbę czy sweter. Jak to się robi i jakie są potencjalne zastosowania?

Metody

Dostępnych obecnie metod jest mnóstwo, opiszemy jednak te najbardziej popularne i charakterystyczne.

Sitodruk

Najstarsza metoda znakowania odzieży. Pochodzi od znanego już w czasach starożytnych na Dalekim Wschodzie malowania szablonowego. W XVII wieku sitodruk zaczął być stosowany do ozdabiania kimon. Szablon nakłada się na siatkę sitodrukową. Oczka siatki są bardzo drobne – mają zwykle średnicę około czterdziestu mikrometrów. Przy pomocy szablonu bądź emulsji światłoczułej zakrywa się te miejsca na siatce, przez której farba ma nie przechodzić. Następnie następuje przetłaczanie farb na materiał – można to robić ręcznie, ale można też używać specjalnych pras. Mimo, iż ta metoda jest stara, ale została unowocześniona i cieszy się ogromną popularnością. Dzięki niej osiągamy świetną jakość grafiki (nawet skomplikowanych wzorów) i świetne nasycenie kolorów. Nadruki są wodoodporne i nie ścierają się, dzięki czemu cechują się wysoką trwałością.

Folia flex

W pierwszej kolejności z pokrytej klejem folii wycina się wzór, a następnie jej wycinek przy użyciu termoprasy wgrzewa się w materiał. Folie mogą być zarówno matowe, jak i brokatowe czy błyszczące. W przeciwieństwie do sitodruku, ta metoda nie wymaga przygotowania żadnej matrycy, dlatego bardziej się opłaca przy małym nakładzie. Przy pomocy folii flex można nadrukować także zdjęcia. Co ważne, nadruki wykonane tą metodą są bardzo trwałe – świetnie znoszą temperatury sięgające nawet osiemdziesięciu stopni.

Flock

Służy do nieco prostszych wzorów, ale pozwala osiągnąć charakterystyczny efekt – flock w dotyku przypomina zamsz, jest przyjemny i miękki. Wykonuje się go przy użyciu włosia wiskozy, który wgrzewa się w materiał w wysokiej temperaturze i pod wpływem ciśnienia. Tę metodę znakowania ubrań można stosować zarówno na materiałach naturalnych, jak i sztucznych i syntetycznych.

Zlecanie nadruku

By zlecić wykonanie nadruku na ubraniach należy udać się do profesjonalnej drukarni. Tam przedstawiamy swój projekt. Jeśli go nie mamy, drukarnia może zaproponować pomoc w przygotowaniu wzoru – część firm ma swoją pracownię graficzną. Informujemy, ile sztuk zamawiamy, jaki rozmiar ma mieć nadruk, z jakiego materiału i w jakim kolorze ma być produkt, na którym zostanie on umieszczony oraz jakie życzymy sobie ewentualne dodatkowe zdobienia. Drukarnia na tej podstawie proponuje metodę, która najlepiej sprosta naszym oczekiwaniom. Czas realizacji zlecenia różni się w zależności od tego, iloma maszynami dysponuje firma oraz jaką metodą wykona nadruk.

Wyznacznikiem dobrej drukarni jest koncentracja właśnie na tworzeniu nadruków na odzieży. Multicolor to przykład drukarni, której można zaufać – świadczy o tym ponad czterdzieści lat doświadczenia w branży, nowoczesny park maszynowy na 11 maszyn i stosowanie zróżnicowanych metod.

Dlaczego firmy powinny zlecać nadruki na odzieży?

Koszulki z logo marki to sprawdzony materiał promocyjny i skuteczny element identyfikacji pracowników. Mają bowiem wielowymiarowe znaczenie i różne zastosowania.

Jako odzież robocza koszulki z logiem świetnie zastępują dress code, który dla wielu pracowników jest uciążliwy. Pozwalają na osiągnięcie spójnego wizerunku załogi, który ma znaczenie w oczach klientów – po pierwsze łatwo rozpoznać pracownika, po drugie prezentuje się on profesjonalnie, po trzecie klient szybciej zapamiętuje logo przedsiębiorstwa.

Koszulki z nadrukiem doskonale sprawdzają się jako produkt promocyjny. W dobie mediów społecznościowych „analogowe” metody reklamy często są pomijane. Warto jednak wiedzieć, że to nadal skuteczny sposób na dotarcie do klienta. Wynika to z prostego faktu – lubimy otrzymywać prezenty, a firmę, która daje nam gadżety za darmo, automatycznie kojarzymy lepiej i szybciej zapamiętujemy. Koszulki z nadrukiem można więc wykorzystać do tworzenia wizerunku, ale także jako gadżet podczas eventów.

Zlecenie wykonania nadruku na odzieży jest proste i mało skomplikowane, a może przynieść mnóstwo pozytywnych skutków. Do wyboru mamy kilka metod, z których każda ma inne atuty – warto w tej kwestii zaufać specjalistom.

Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.