Wideokonferencja to często najbardziej efektywna forma komunikacji. Aby się z kimś spotkać, nie trzeba już przemierzać wielu kilometrów, tracąc przy tym czas i pieniądze. Obecnie wystarczy się z kimś połączyć. O wykorzystaniu w praktyce narzędzia, jakim są wideokonferencje mówi Joanna Chmielak VC&B2B Senior Account Manager, Logitech.
Wideokonferencje coraz częściej stają się podstawowym narzędziem komunikacji w firmach, w szczególności tych działających w międzynarodowym środowisku. Co prawda komunikacja oparta na wiadomościach e-mail to najbardziej powszechny sposób przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz firmy, ale gdy przychodzi do negocjacji czy podejmowania szybkich decyzji w większym gronie bezpośredni kontakt jest niezastąpiony. I tu pojawia się największa przeszkoda związana z czasem. Zarówno międzynarodowe korporacje, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa nie mogą sobie pozwolić na stratę setek godzin spędzonych w podróży przemieszczając się ze spotkania na spotkanie. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na profesjonalne rozwiązania wideokonferencyjne służące do codziennej komunikacji, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Ten sposób komunikacji pozwala również sprawniej podejmować decyzje. Podczas wideokonferencji możemy rozwiązać problem znacznie szybciej, minimalizując szanse na niedomówienia wynikające z braku możliwości wyczucia intencji i emocji naszego rozmówcy, np. w konwersacji mailowej. Ponadto oferowane obecnie urządzenia VC są wyposażone w bardzo zaawansowane technologie, takie jak 4K czy wielokierunkowe mikrofony, a ich instalacja i obsługa jest szybka i prosta, co znacznie przyspiesza nawiązywanie połączeń.