Wyniki finansowe ING Banku Śląskiego za I półrocze 2020 – zysk netto spadł o 26%

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

W I półroczu 2020 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego wyniósł 583,5 mln zł w porównaniu z 793,6 mln zł przed rokiem. Na koniec czerwca br. bank utrzymał łączny współczynnik kapitałowy na bezpiecznym poziomie 17,47%. W minionym półroczu ograniczenia związane z pandemią przyspieszyły zmianę zachowań konsumenckich – wzrosła aktywność klientów w kanałach elektronicznych w zakresie zarówno dokonywanych transakcji, jak i zakupów nowych usług.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

– przychody ogółem wzrosły o 8% do 3 074,8 mln zł,

– koszty ogółem wzrosły o 9% do 1 416,5 mln zł,

- Advertisement -

– wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 8% do 1 658,3 mln zł,

– zysk brutto spadł o 23% do 817,1 mln zł,

– zysk netto spadł o 26% do 583,5 mln zł,

– wskaźnik koszty/przychody wyniósł 46,1% w porównaniu z 45,9% w ub. r.,

– łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 17,47% w porównaniu z 15,03% w ub.r.,

– zwrot z kapitału (ROE) wyniósł 9,0% w porównaniu z 12,5% w ub.r.

– Na wyniki drugiego kwartału i całego pierwszego półrocza istotny wpływ miała światowa pandemia oraz środki podjęte w celu jej zwalczania. Poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem nieprzerwanie świadcząc klientom nasze usługi, zachowując odpowiednie środki bezpieczeństwa oraz chroniąc zdrowie naszych pracowników. Wspieraliśmy klientów w zakresie czasowego odroczenia spłat kredytów oraz uczestnicząc w rządowych programach antykryzysowychpowiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. (na zdjęciu).

– Ograniczenia związane z pandemią przyspieszyły zmianę zachowań konsumenckich – wzrosła aktywność klientów w kanałach elektronicznych w zakresie zarówno dokonywanych transakcji, jak i zakupów nowych usług. To co nas cieszy, to fakt, że bardzo liczne grono naszych klientów przekonało się do wygody rozwiązań zdalnych. W minionym kwartale wprowadziliśmy do oferty kolejne rozwiązania ułatwiające załatwianie wszystkich spraw przez internet. Wśród nich jest nowa aplikacja mobilna ING Business, wideorozmowa dla klientów korporacyjnych, możliwość założenia konta poprzez selfie, czy płatność kartą Visa zbliżeniową w telefonie zaraz po jej zamówieniudodał prezes ING Banku Śląskiego.

 – Covid-19 oraz podjęte przez rząd i NBP działania osłonowe wywołały gwałtowną zmianę w korzystaniu z usług bankowych.  Na rynku mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem popytu na kredyty oraz jednoczesnym przypływem depozytów, szczególnie po stronie firm. W ING, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, wartość portfela kredytowego wzrosła o 9%. W tym okresie przyrost depozytów wyniósł 23%. Dodatkowo przyszło nam funkcjonować w drastycznie zmienionym środowisku blisko zerowych stóp procentowych. Bank, zgodnie z zasadami ostrożności, utworzył również znaczące odpisy na ryzyko kredytowe wynikające z gwałtownej zmiany prognoz makroekonomicznych. W efekcie spowodowało to obniżenie zysku netto w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego rokupowiedział Brunon Bartkiewicz.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

– wzrost wartości kredytów o 9% do 121,7 mld zł,

– kredyty dla klientów bankowości detalicznej – wzrost o 20% do 52,7 mld zł,

– kredyty dla klientów bankowości korporacyjnej – wzrost o 2% do 69,1 mld zł,

– wzrost depozytów o 23% do 149,3 mld zł,

– liczba klientów bankowości detalicznej 4,2 mln, w tym 1,9 mln klientów primary,

– liczba klientów bankowości korporacyjnej 484,2 tys. (w tym 409 tys. przedsiębiorców oraz 75,2 tys. średnich, dużych firm i klientów strategicznych)

Udostępnij
- REKLAMA -