Brandsit
  • English
Powiadomienia Show More
  • PL
  • Świat
  • Aktualności
  • Rynek
  • Kanał
  • Technologie
  • Opinie
  • Dane
  • Legislacja i regulacje
  • Praca i kariera
  • Startupy i innowacje
BrandsitBrandsit
Search
  • Kategorie
    • Polska
    • Świat
    • Aktualności
    • Rynek
    • Kanał
    • Dane
    • Opinie
    • Technologie
    • Legislacja i regulacje
    • Praca i kariera
    • Startupy i innowacje
  • English
  • Redakcja
  • Reklama
Obserwuj
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

Wyzwania IT – doroczna konferencja Komputronik Biznes

Przemysław Kucharzewski
2 października, 2018
7 Min
Udostępnij

28 września, w ostatni piątek, miało miejsce szczególne wydarzenie – coroczna konferencja Wyzwania IT organizowana przez Komputronik Biznes Sp. z o.o. dla grona swoich najważniejszych klientów, których przedstawiciele pojawili się w hotelu Magellan w Bronisławowie niedaleko Piotrkowa Trybunalskiego. Redakcja BrandsIT miała przyjemność być patronem medialnym tego ciekawego wydarzenia, które zgromadziło łącznie blisko 200 osób: klientów, dostawców rozwiązań informatycznych oraz sporej rzeszy pracowników integratora, którzy w ciągu całego dnia służyli merytoryczną wiedzą na temat technologii informatycznych oferowanych przez ogólnopolskiego integratora.

Każdy z dostawców rozwiązań IT – Dell EMC, Microsoft, Veeam Software, Vertiv Co, Barracuda Networks, Samsung, Epson, 3D Phoenix prezentował swoje usługi i produkty na stoiskach głównej sali konferencyjnej. Całość spotkania miała formę cyklu prezentacji prowadzonych przez przedstawicieli partnerów technologicznych i przedstawicieli Komputronik Biznes, które trwały od wczesnego popołudnia do wieczora przerywane przerwami na kawę czy obiad, w czasie których była okazja do rozmów między uczestnikami. Ewidentnie dało się poznać, że Komputronik Biznes chciał połączyć budowanie relacji z klientami wraz z przekazaniem wiedzy o rozwiązaniach IT, na które stawia i swoją wizją rozwoju biznesu.

Konferencję otworzył Wojciech Buczkowski wraz z Sebastianem Pawłowskim – Prezes i Wiceprezes Zarządu Komputronik Biznes, którzy podsumowali ostatnie lata działalności, przedstawili wizję rozwoju firmy i plany na przyszłość. Ewidentnie daje się zaobserwować, że grupa Komputronik stawia na działalność integracyjną i rozwój działalności usługowej swoich spółek zależnych ukierunkowanych na klientów biznesowych upatrując w niej szans na rozwój całej grupy. W szczególności asami Komputronik Biznes w ofercie mają być rozwiązania własne (chociażby oprogramowanie z rodziny Movarch), wsparcie związane z nowymi wymaganiami prawnymi dotyczącymi ochrony danych osobowych, włączając w to całe spektrum rozwiązań z zakresu cybersecurity. Dobrym posunięciem jest stworzenie koncepcji działania poznańskiej firmy – jako doradcy, konsultanta, wsparcia dla swoich klientów, w miejsce bycia dostawcą rozwiązań poszczególnych producentów.

sebastian pawłowskiBardzo nas ucieszyła znakomita frekwencja na evencie. Przybyło prawie stu naszych kluczowych klientów, głównie z segmentu enterprise – dominowały przedsiębiorstwa z branż przemysłowej i handlowej. Kilkoro z naszych klientów zdecydowało się na uczestnictwo w roli prelegentów, opowiadając o efektywnych wdrożeniach Komputronik Biznes. Bardzo ciekawe było również wystąpienie Dariusza Piotrowskiego, Dyrektora Generalnego Dell EMC w Polsce. Dziękuję wszystkim uczestnikom konferencji. – powiedział Sebastian Pawłowski, Wiceprezes Zarządu, Komputronik Biznes Sp. z o.o.

Komputronik Biznes szczyci się pokaźnymi przychodami, sięgającymi ponad 200 mln złotych oraz blisko 300 osobowym zespołem pozwalającym na realizację najbardziej złożonych projektów informatycznych. Wydaje się, że patrząc na sytuację rynkową rodzimych integratorów IT, upadłości i sanacje ostatnich miesięcy, Komputronik Biznes jest dobrym wyborem dostawcy kompleksowych rozwiązań informatycznych dla wielu organizacji. Miejmy nadzieję, że dobra passa i wyniki integratora przyczynią się to ustabilizowania rynku integratorów i na rynku ostaną się organizacje cechujące się wizją i pomysłem na działanie.

Ciekawym elementem konferencji była prezentacja podczas spotkania studiów przypadków przez klientów integratora. Najciekawsze z nich to wdrożenie infrastruktury hiperkonwergentnej w INEA S.A., pozwalającej na znaczące obniżenie kosztów na bazie rozwiązań firmy Dell EMC. Nie da się ukryć, że ewidentnie Komputronik Biznes stawia na tego globalnego dostawcę rozwiązań IT przede wszystkim w zakresie rozwiązań infrastrukturalnych, o czym mogliśmy się już przekonać podczas niedawnego Dell Technologies Forum, gdzie poznański integrator mógł się zaprezentować na swoim własnym stoisku, będąc jedną z niewielu firm integratorskich.

Samir Elhadi INEA To była niezwykła przyjemność uczestniczyć w evencie Komputronik Biznes „Wyzwania IT”. Mnóstwo ciekawych prelekcji o trendach na rynku IT i prezentacje innowacyjnych rozwiązań spowodowały, że nie można było się nudzić. Ja również podzieliłem się z uczestnikami wiedzą o Data Center INEA SA. Mówiłem m.in. o tym, że razem z inżynierami Komputronik Biznes, bazując na infrastrukturze INEA i sprzęcie Dell EMC, zapewniamy innowacyjne rozwiązania dla klientów. – skomentował Samir Elhadi, Corporate Development Manager w INEA S.A.

Ciekawym przykładem obniżenia kosztów infrastruktury IT była wirtualizacja desktopów w Makro Cash and Carry Polska S.A. ograniczająca chociażby zużycie energii elektrycznej o 90% czy zapewniająca praktycznie 100% bezpieczeństwo przed działaniami użytkowników, nie mówiąc o ograniczeniu awaryjności zastosowanego sprzętu do wskaźnika 1% w skali roku. Wirtualizacja desktopów mająca uznanie głównie w sektorze finansowym czy edukacji jest też dobrą alternatywą dla rozproszonych organizacji, takich jak sieć hurtowni Makro Cash and Carry.

Interesujące było zastosowanie systemów Digital Signage bazujących na własnej aplikacji autorstwa Komputronik Biznes – Movarch – w Autostradzie Eksploatacja S.A. Dobrze, że zarządzający tych spółek widzą działy IT jako jedną z najważniejszych części organizacji generujących przychód i zwiększających rentowność działalności operacyjnej, a nie jako koszt dla organizacji. Takie podejście pozwala klientom integratora na konkurencyjność w czasach cyfrowej transformacji biznesu.

Na konferencję przyjechaliśmy, aby zaprezentować nasze nowe rozwiązanie – Barracuda Sentinel, które wykorzystując sztuczną inteligencję chroni pocztę email przed atakami ze strony cyberprzestępców. Współpraca z Komputronik Biznes układa się dobrze, najbardziej cenimy w naszym Partnerze umiejętność  nawigowania klientów sektora MŚP w projektach zaawansowanych technologii bezpieczeństwa sieci. – skomentował Michał Rumak, Business and Channel Development Manager, Barracuda.

Komputronik Biznes stawia na rozwiązania z zakresu security, o czym świadczyły dwa kolejne bloki prezentacji – poświęcone oprogramowaniu Veeam Software, lidera rozwiązań backup i disaster recovery, a wcześniej rozwiązaniom Vertiv dedykowanym do budowania bezpiecznych centrów danych – czy to dużych czy tzw. mikrocentrów – czyli kompleksowej oferty wyposażenia tego typu centrów począwszy od szaf, klimatyzacji do systemów zasilania gwarantowanego.

Część nieoficjalna rozpoczęła się o 20:30 od uroczystej kolacji, po czym wieczorny bankiet uświetnili komicy Stand-Up Polska Wojciech Fiedorczuk i Michał Kempa. Całość zakończyła się nad ranem, zaś uczestnicy po śniadaniu w sobotę rozjechali się do domów.

Robert Reszkowski (Epson) Epson prezentuje inne spojrzenie na zagadnienia wydruku – stawiamy na technologię atramentową cechującą się niższymi kosztami zakupu i wydruku pojedynczej strony, co przekłada się na ekologiczność rozwiązań, zaś w przypadku projektorów nasza technologia 3LCD pozwala na wysoką jakość obrazu, żywe kolory. Bardzo dobrze rozwija się nasza współpraca z Komputronik Biznes, obserwujemy progres w wynikach finansowych, a przyszłość rysuje się również ciekawie, uczestniczymy w sporej liczbie projektów, których efekty pojawią się niebawem. – powiedział Robert Reszkowski, Business Sales Manager, Epson Europe B.V. sp. z o.o. oddział w Polsce

TEMATY:BackupBarracuda NetworksData CenterDellDell EMCDigital SignageDrukEnterpriseEpsonIneaInfrastrukturaIntegracja systemówKempKomputronikKomputronik BiznesKonferencjaM SoftwareMicrosoftProjektorPrzemysłPrzemysław KucharzewskiRentownośćRozwiązania programowaniaRozwiązania siecioweVeeam SoftwareVertivWdrożenieWirtualizacjaWydarzenia
Udostępnij
Facebook LinkedIn Copy Link Print

Biuletyn

Dołącz do najlepszego biuletynu w branży ICT!

Subskrybując Biuletyn Brandsit akceptujesz naszą politykę prywatności.

Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą albo katalog spam i potwierdź swoją subskrypcję.

Wielka brytania, venture capital
Wielka Brytania

Wielka Brytania nowym hubem AI? Inwestycje od Microsoft i Nvidia

DDoS
Cloudflare

Wzrost ataków DDoS o 50% – czy Twoja firma jest gotowa na cybernetyczne tsunami?

Zobacz również

media spółecznościowe
Media społecznościowe

Prawo kontra algorytmy: Dlaczego Australia chce odciąć dzieci od social mediów

Australia idzie na czołowe zderzenie z big tech, proponując jedne z najsurowszych na…

CrowdStrike error
CrowdStrike

CrowdStrike wciąż spija gorzkie piwo awarii sprzed roku

Mimo że CrowdStrike pobił oczekiwania analityków w drugim kwartale, inwestorzy skupili się na…

kwanty, quantum, obliczenia kwantowe
Quantum computing

Kwantowa bomba zegarowa tyka. Problemem jest teraźniejszość, nie przyszłość

W cieniu dyskusji o sztucznej inteligencji i chmurze obliczeniowej trwa cichy wyścig zbrojeń.…

Gamedev
Gaming

Miliardy z eksportu: finansowa potęga polskiego gamedevu na GPW

Polska branża gier w ciągu ostatnich dwóch dekad przeszła transformację z „marginalizowanej historii…

RPA, robotyzacja
Automatyzacja

Koniec prostych botów? Jak orkiestracja AI rewolucjonizuje automatyzację

Automatyzacja procesów biznesowych przechodzi właśnie fundamentalną transformację, która na zawsze zmienia sposób, w…

blockchain
Blockchain

Czym są tokenizowane akcje i dlaczego ESMA przed nimi ostrzega?

Rosnąca popularność tzw. tokenizowanych akcji, oferowanych przez platformy takie jak Robinhood czy Coinbase,…

Intel
Intel

Intel zmienia kierownictwo w drodze do restrukturyzacji

Intel ogłosił znaczące zmiany w swoim najwyższym kierownictwie, co jest kolejnym krokiem w…

Nothing
Nothing

Nothing z 200 mln dolarów na rozwój AI. Wycena rośnie do 1,3 mld USD

Londyński startup Nothing, kierowany przez Carla Peia, pozyskał 200 milionów dolarów w nowej…

Brandsit
  • Redakcja
  • Reklama

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?