W dniu 11.09.2018 w warszawskim Centrum Expo XXI odbyło się jedno z najbardziej efektownych (i zarazem tłocznych) wydarzeń roku, tj. Dell Technologies Forum.
Joanna Falęcik, CEE Channel Services Sales Executive, Dell EMC – Forum Dell EMC to doskonała okazja do spotkania osobistego z obecnymi i potencjalnymi partnerami, możliwość zaprezentowania możliwości usługowych i wdrożeniowych klientom. Myślę, że formuła połączonej części targowej z panelami wykładowymi i dyskusyjnymi idealnie sprawdza się w przypadku tego typu spotkań.
Spotkanie formalnie zaczynało się od godziny 10, ale kolejka do rejestracji ustawiła się już o godzinie 9, zmuszając gości do półgodzinnego oczekiwania na wydanie identyfikatorów i pakietów gościnnych. Przedstawiciele organizatora szacowali liczbę obecnych gości na blisko 2000 osób.
Paweł Ryniewicz, Sales & Marketing Director Value+, ABC Data – Wydawać by się mogło, że w dobie webinarów, wideokonferencji i prawie darmowych rozmów telefonicznych idea targów czy wystaw nie ma już racji bytu. Tym większe było moje zdziwienie kiedy pół godziny przed rozpoczęciem Dell Technologies Forum 2018 ustawiłem się w kilkusetmetrowej kolejce do rejestracji. Niecodziennie mamy jednak możliwość w kraju nad Wisłą posłuchać na żywo jednego z bardziej znanych ale i kontrowersyjnych przedstawicieli światowego IT – Michaela Dell’a. Jego wystąpienie nie było tak porywające jak np. prezesa Microsoft ale dawało się słyszeć cechy, które powodują że Dell jest obecnie liderem w swoich kategoriach. Patrząc na liczbę gości eventu ale też obecne i przyszłe produkty firmy, nie wydaje mi się aby ktokolwiek mógł w tej chwili zagrozić pozycji numer jeden Dell.
Impreza miała charakter targów, na której nowości ze swojej oferty przedstawiał główny organizator wraz z firmami należącymi do grupy, chociażby VM Ware oraz globalni sponsorzy technologiczni: Intel i Microsoft. Od razu do głowy przychodzi myśl, jak w przyszłości będzie się układać współpraca Dell EMC z Microsoftem, z którym konkuruje w kilku obszarach, z których na czoło wysuwa się wirtualizacja.
Oprócz organizatorów i sponsorów globalnych w spotkaniu brali udział wszyscy „channel partnerzy”, czyli dystrybutorzy Della działający w Polsce i integratrorzy (m.in. Advatech, Komputronik Biznes, One System, Statim Integrator) oraz partnerzy merytoryczni i media, a także partnerzy merytoryczni, tacy jak np. CIONET. Każda z tych firm posiadała własne stoisko, przy którym można było porozmawiać i wymienić się doświadczeniami czy też nawiązać relacje biznesowe. Całą centralną cześć hali centrum targowego zajmowały stoiska organizatora, na którym prezentowane były rozwiązania z oferty grupy Dell EMC.
Marcin Błaszczyk, B2B Sales Manager, Ingram Micro – Świetna formuła, niesamowita wręcz frekwencja i okazja do odświeżenia, czy też nawiązania nowych kontaktów biznesowych z partnerami. Cieszy fakt, że postawiono w dużej mierze na networking, dzięki czemu można potraktować tego typu event jako bardzo atrakcyjny dla wszystkich firm z branży IT, czy to dystrybutorów czy integratorów.
Otwarcie Dell Terchnologies Forum przypadło Dariuszowi Piotrowskiemu, Dyrektorowi Generalnemu Dell EMC Polska, po nim zabrał głos sam Michael Dell, CEO & Chairman w Dell Technologies, na którego wystąpienie zapewne większość uczestników oczekiwała. Założyciel Della, będący ikoną świata IT, pokazał, iż Dell jest firmą oferującą praktycznie wszystkie klocki do budowy nowoczesnego środowiska IT, stając się producentem infrastruktury numer jeden na świecie. Myślę, że ambicje szefa Della są dużo większe i w niedalekim czasie możemy spodziewać się konkurencji na innych polach.
Karol Krajewski, Regional Commercial Sales Director, STATIM Integrator – Będąc wieloletnim partnerem DELL EMC, jako integrator inwestujemy w rozwiązania i kompetencje naszego zespołu w dziedzinie wciąż rozwijającego się i bardzo obiecującego Open Networking dla Data Center, wpisującego się w trend SDN, pozwalającego na ochronę inwestycji naszych klientów.
Następnym punktem konferencji była debata organizacji wspierających rozwój kompetencji niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w cyfryzującym się biznesie pod tytułem „Redefinicja roli IT w dobie zmian technologicznych”, którą prowadził Marcin Morawski – Country Marketing Manager Dell EMC Polska oraz wystąpienie przedstawicieli globalnych sponsorów imprezy, tj. Wernera Schuelera, Enterprise Key Account Manager EMEA pt. „Kierowanie kolejną falą transformacji technologicznej – nowy kompas dla biznesu” i z Microsoftu Dyrektor Generalny polskiego oddziału firmy poświęcona rozwiązaniom Microsoftu w dobie cyfrowej transformacji i nowoczesnym miejscu pracy.
Norbert Tokłowicz, Business Development and Marketing Director, Advatech Sp. z o.o. – Po raz kolejny jesteśmy partnerem Dell Technologies Forum. Na naszym stoisku promujemy głównie technologie hiperkonwergentne. W 2017 roku jako jedna z pierwszych firm w Polsce wdrożyliśmy rozwiązania hiperkonwergentne-HCI u jednego z naszych klientów z sektora bankowego właśnie w oparciu o technologie Dell EMC oraz Vmware. Dzisiaj takich wdrożeń mamy za sobą kilka, a nasi inżynierowie mają duże doświadczenie w tego typu wdrożeniach . Rozmowy, które odbyliśmy na Forum utwierdzają nas tylko w tym, że hiperkonwergencja to jedna z tych dziedzin IT, która w najbliższym czasie będzie się bardzo rozwijać.
Po głównej części każdy z uczestników mógł wybrać prelekcje poświęcone transformacji IT, transformacji zatrudnienia (workforce), transformacji cyfrowej i transformacji bezpieczeństwa IT. Nie będę szczegółowo powtarzał treści wystąpień (bo też nie byłem w stanie fizycznie być w kilku miejscach na raz), ale pewne jest, że świat przyśpieszył i hasła big data, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, globalizacja wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to już nie slogany reklamowe czy wypowiedzi wizjonerów, ale biznes nie jutra, ale dnia dzisiejszego. Kto nie wsiądzie do pociągu digitalizacji, ten za parę lat nie będzie miał czego szukać w biznesie.
Paweł Piętka, Prezes spółki S4E S.A. – Jesteśmy strategicznym Partnerem Dell EMC. Od lat wspólnie z partnerami budujemy markę wdrażając produkty wraz z pełnym wsparciem technicznym. Współpraca z dystrybutorem takim jak S4E to możliwość uzyskania różnorodnego wsparcia sprzedaży, począwszy na wsparciu działań marketingowych, sprzedażowych czy technicznych. Wspieramy naszych Partnerów na różnych polach – przygotowania i przeprowadzenia prezentacji produktowych dla Klientów naszych Partnerów, pomocy w dobraniu i wycenie dopasowanego rozwiązania, przygotowaniu i przeprowadzeniu testów sprzętu i oprogramowania czy finansowaniu sprzedaży. Oferujemy również kompleksowe wsparcie w zakresie nabywania kompetencji w dziedzinie rozwiązań Dell EMC dzięki katalogowi szkoleń produktowych.
Sebastian Pawłowski, Vice President, Komputronik Biznes (na zdjęciu z Mirosławem Jasiakiem, Marketing Director, Komputronik Biznes) – Było nam niezmiernie miło uczestniczyć w Dell Technologies Forum. To niewątpliwie dobra okazja do interesujących spotkań z naszymi klientami i partnerami, a także do nawiązywania nowych relacji biznesowych. Przy okazji mogliśmy zaprezentować nasze autorskie rozwiązanie w obszarze Digital Signage – MovarchDS. Bezpośrednie spotkanie z Michael’em Dell’em było też okazją do ciekawej dyskusji o przyszłości IT.