Wzrośnie sprzedaż SSD dla biznesu

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
5 min

Według badań TrendForce poprawa podaży materiałów i gwałtowny wzrost popytu na dyski SSD dla przedsiębiorstw z północnoamerykańskich hiperskalowanych centrów danych i klientów korporacyjnych w 2Q22 w połączeniu z incydentem skażenia Kioxia w 1Q22 skłoniły klientów do zwiększenia zamówień w celu uniknięcia przyszłych niedoborów dostaw. Producenci traktują również priorytetowo zaspokajanie potrzeb klientów serwerów ze względu na wysokie ceny dysków SSD dla przedsiębiorstw. W drugim kwartale całkowite przychody rynku dysków SSD dla przedsiębiorstw wzrosły o 31,3% do 7,32 mld USD.

Jako lider rynku, Samsung zwiększył swoje przychody z dysków SSD dla przedsiębiorstw do 3,26 mld USD. Zwłaszcza w drugim kwartale, kiedy zamówienia na inne produkty konsumenckie nadal spadały, dyski SSD dla przedsiębiorstw stały się punktem wyjścia firmy do zmniejszania mocy produkcyjnych. Obecnie Samsung nieustannie inwestuje w rozwój produktów specyfikacji przekładni nowej generacji, takich jak produkt CXL 2.0 zaprezentowany na Flash Summit na początku sierpnia, aby utrzymać wiodącą pozycję na rynku.

Warto zauważyć, że następca obecnego 128-warstwowego dysku SSD firmy Samsung jest 236-warstwowy, ale harmonogram masowej produkcji tego procesu może spaść w drugiej połowie 23 roku. SK Hynix i Solidigm wprowadzą na rynek 176-warstwowy dysk SSD dla przedsiębiorstw na początku przyszłego roku. Ponadto, Micron wyprodukował już masowo 176 warstw, podczas gdy Samsung wydaje się odczuwać presję kosztową, zwłaszcza odkąd firma YMTC właśnie wypuściła dysk SSD PCIe 4.0 dla przedsiębiorstw. W związku z tym Samsung planuje w przyszłym roku wprowadzić 176-warstwowe produkty w Chinach, aby konkurować z innymi producentami. Zgodnie z chińską polityką lokalizacyjną i konkurencją ze strony wysokiej jakości dysków SSD wprowadzonych przez innych producentów, udział Samsunga w rynku dysków SSD dla przedsiębiorstw w Chinach z pewnością zostanie podważony.

W drugim kwartale firma Solidigm ostatecznie zrezygnowała z dostaw układów scalonych kontrolera głównego i odnotowała znaczny wzrost, podczas gdy SK hynix kontynuował rozszerzanie współpracy z klientami z Ameryki Północnej w celu zwiększenia dostaw dysków SSD PCIe. 128-warstwowy produkt firmy stopniowo stał się głównym przedmiotem dostaw, napędzając wzrost przychodów korporacyjnych dysków SSD SK Group o 32,1%, osiągając 1,79 miliarda USD. Strategia biznesowa SSD SK Group się krystalizuje, a firma będzie produkować masowo 176-warstwowe rozwiązania TLC w przyszłym roku. Jeśli chodzi o QLC, Solidigm wprowadzi proces 192-warstwowy, a nawet planuje produkty PLC (Penta Level Cell).

- Advertisement -

Przychody Micron w drugim kwartale wzrosły o 31,7% kwartał do kwartału do 798 mln USD, zajmując trzecie miejsce. Chociaż 176-warstwowe produkty PCIe 4.0 firmy jeszcze się nie rozwinęły, wiodący proces NAND Flash i przewaga kosztowa nad innymi producentami przyciągnęły więcej firm, które chcą zweryfikować produkty Micron PCIe 4.0. Micron kontynuuje zwiększanie dostaw dysków SSD dla przedsiębiorstw, aby zapewnić, że przyszła dynamika wzrostu przychodów nie zmniejszy się z powodu słabych produktów konsumenckich.

Na czwartym miejscu przychody WDC dla przedsiębiorstw z dysków SSD w II kw. 22 wyniosły 766 mln USD, podwajając się w porównaniu z poprzednim kwartałem, głównie ze względu na wpływ incydentu związanego z zanieczyszczeniem surowcami w pierwszym kwartale. Klienci uzupełniali zapasy z wyprzedzeniem, aby uniknąć niepewności związanej z niedoborami dostaw, podczas gdy WDC nadał priorytet klientom serwerów, aby zwiększyć marże zysku, a tym samym zwiększyć przychody. WDC nadal ma nadzieję na poprawę konkurencyjności produktów SSD dla przedsiębiorstw, ale ze względu na brak siły roboczej w zakresie badań i rozwoju, firma będzie stopniowo skupiać się na klientach z Ameryki Północnej, a jej wsparcie dla rynku chińskiego będzie stopniowo słabnąć, głównie z powodu procesu weryfikacji dla Północy.

Oprócz odbicia zamówień w drugim kwartale 22, incydent związany z zanieczyszczeniem zmusił również niektórych klientów korporacyjnych do zakupu produktów z wyprzedzeniem, co zwiększyło przychody Kioxii do 708 mln USD, zajmując piąte miejsce. Oprócz ciągłego zwiększania udziału dostaw PCIe 4.0, Kioxia przyspieszyła również wprowadzanie na rynek kolejnych produktów SSD dla przedsiębiorstw. Oprócz masowej produkcji produktów PCIe 5.0 w drugiej połowie 22 firma wprowadziła również nową generację rozwiązań SAS 3.0. Biorąc pod uwagę wyraźny nacisk Kioxia na rozwój produktów dla rynku korporacyjnego i dostępność produktów PCIe 5.0, szacuje się, że firma ma szansę na zwiększenie udziału w rynku produktów SSD dla przedsiębiorstw w przyszłym roku.

20220824 155538 0825 sr 2q22enterprisessd排名

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -