Zdaniem IDC: SAS góruje na rynku zaawansowanej analityki

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
2 min

Według najnowszego raportu firmy IDC Research, firma SAS posiada największy udział w rynku oprogramowania advanced and predictive analytics.

Dziennikarze brytyjskiego tygodnika „The Economist” stwierdzili niedawno, że rynek analityki biznesowej jest wart więcej niż rynek ropy naftowej. Dzięki powszechnemu wykorzystaniu Internetu i urządzeń mobilnych oraz rozwojowi technologii big data, biznes zyskał ogromne możliwości przetwarzania informacji. Nie dziwi zatem fakt, że konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, a liderzy rynku czują na plecach oddech rywali z branży.

Liderzy analityki

Co roku firma badawcza IDC przygotowuje zestawienia dostawców analityki biznesowej i rozwiązań Business Intelligence. Według najnowszego raportu IDC Worldwide Business Intelligence and Analytics Tools Software Market Shares[1] SAS utrzymał 30,5-procentowy udział w rynku w 2016 roku w kategorii zaawansowanej analityki, co oznacza ponad dwukrotną przewagę w stosunku do kolejnej firmy z zestawienia. SAS nieprzerwanie prowadzi na tym polu od 1997 roku, odkąd IDC publikuje ranking wiodących dostawców. Firma stale się rozwija – w najnowszym zestawieniu SAS może pochwalić się 5-procentowym wzrostem dochodów. Firma zajęła również pierwsze miejsce wśród dostawców narzędzi do integracji danych z 21,9-procentowym udziałem w rynku.

SAS potwierdził swoją pozycję na rynku zaawansowanej analityki, podtrzymując coroczny wzrost – powiedział Dan Vesset, wiceprezes ds. Analityki i Zarządzania Informacją w IDC. Nie było to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę większą liczbę konkurentów wchodzących na rynek. Bogate doświadczenie SAS w zakresie zaawansowanej analityki oraz zaangażowanie w badania i rozwój to dwa czynniki, pomagające firmie pozostać liderem w swojej kategorii – dodał Dan Vesset.

Inwestycja w innowacje

W 2016 roku SAS uzyskał przychody w wysokości 3,2 miliarda dolarów, reinwestując 26% tej kwoty w działania R&D (badawczo-rozwojowe) i wsparcie innowacji. To dwukrotność przeciętnych wydatków liderów branży technologicznej przeznaczanych na ten cel. SAS posiada biura w 58 krajach na całym świecie, a z jego usług korzysta 83 000 klientów.

[1] IDC, Worldwide Business Intelligence and Analytics Tools Software Market Shares, 2016

- Advertisement -
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -