Aplikacja dla osób z Hashimoto z dużą szansą na podbicie rynku

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
6 min

Hashiona to kompleksowa platforma, dzięki której chorzy na Hashimoto śledzą swoje objawy oraz ich przyczyny, generują raporty i łączą się ze specjalistami, a także otrzymują dostęp do treści edukacyjnych.

Startup założony przez Polaków tuż przed wybuchem pandemii, zdążył już wygrać siódmą edycję ReaktoraX, dostał się do prestiżowego programu Stanforda oraz został zaproszony do Digital Innovation Health Program w Monachium.

Nowa rzeczywistość związana z COVID-19 przyczyniła się do przyśpieszenia digitalizacji tradycyjnych wizyt lekarskich i popularyzacji rozwiązań medyczno-technicznych, co stara się wykorzystać zespół stojący za Hashioną. Swoją aplikację rozwijają w ścisłej współpracy ze środowiskiem lekarskim oraz na podstawie badań dużej grupy chorych na Hashimoto.

Problemy z tarczycą uznawane są przez WHO za chorobę cywilizacyjną. Dziś już nawet 4% populacji światowej choruje na choroby niedoczynności tarczycy, w tym Hashimoto, będące rodzajem przewlekłego zapalenia tarczycy o podłożu autoimmunologicznym. Według danych Medicover w Polsce może to być nawet niemal co czwarty Polak (ok 22% społeczeństwa). Skala problemu może być dwa razy większa ponieważ diagnostyka choroby jest trudna, a początkowe objawy dość ogólne: m.in. zmęczenie, senność, spadek nastroju. Co najbardziej niepokojące, przewiduje się dalszy wzrost liczby dotkniętych tym problemem.

- Advertisement -

Hashiona działa jak wirtualna klinika. Endokrynologom oferuje platformę do pracy z ich pacjentami, dostarczając oprogramowania do wideo i audio komunikacji z nimi. Aplikacja mobilna dla pacjentów pomaga im śledzić symptomy choroby i monitorować zwyczaje takie jak sen, aktywność sportowa, dieta czy ilość przyjmowanych płynów. Aplikacja dostarcza dane z wybranego okresu w formie wygodnego raportu pdf do wglądu lekarzowi, a dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, może zasugerować optymalizację suplementów czy zmianę codziennych nawyków. Program kontroluje także przyjmowanie hormonów oraz monitoruje samopoczucie, jak na przykład poziom stresu. W przyszłości aplikacja będzie miała ułożone specjalne programy wspomagające kontrolę parametrów w celu osiągnięcia stanu remisji choroby, która nie jest uleczalna.

Twórcy aplikacji podkreślają, że na rynku brakuje rozwiązań technologicznych dla tej grupy pacjentów, w czym upatrują swoją szansę.

„Mimo, że Hashimoto dotyka tak wiele osób, wciąż brakuje rzetelnej wiedzy i dostępu do ekspertów. Wiem jak bardzo chora osoba potrzebuje wsparcia i konkretnych porad dlatego przede wszystkim stawiamy na budowanie społeczności oraz dostarczanie wartościowych treści edukacyjnych. Planujemy także rozpocząć współpracę z organizacjami non-profit i medycznymi zajmującymi się tą problematyką, aby dotrzeć z pomocą do jak największej liczby chorych.” mówi Eva Galant, założycielka Hashiony, prywatnie również cierpiąca na chorobę Hashimoto.

“Implementujemy wiedzę pochodzącą z medycznych artykułów i zaleceń by na jej podstawie móc później dawać użytkownikom wskazówki, które mają zmienić ich nawyki. Jeśli na przykładów 40 tys. osób o podobnym stadium i przebiegu choroby czuje się lepiej jeśli nie spożywa glutenu, zasugerujemy artykuł omawiający tę zależność. Nasz silnik będzie agregować duże ilości danych, porównywać je, a następnie wyłapywać zależności i funkcjonujące schematy. Z naszych badań wynika, że dziś chorzy szukają wiedzy na forach i w grupach na portalach społecznościowych. Nasz system oparty o sztuczną inteligencję będzie dostarczał taką pomoc.”zdradza Konrad Koniarski, współzałożyciel Hashiony i projektant aplikacji.

Sukces aplikacji wróżą inwestorzy. Diana Koziarska z funduszu inwestycyjnego SMOK Venture oraz ReaktorX, programu dla ekspertów branżowych, którzy pod okiem doświadczonych przedsiębiorców tworzą swój pierwszy biznes, zauważa: Zespół Hashiony łączy z sukcesem dwie ważne kwestie: obiecujący biznesowo produkt mający globalny potencjał oraz działanie na rzecz poprawy codziennego życia osób dotkniętych Hashimoto, stawiących poważny odsetek społeczeństwa na całym świecie.  

Dzięki udziałowi w ReaktorzeX, Hoshiona zyskała jako mentora doświadczonego przedsiębiorcę Uldisa Leitertsa – mieszkajacego w Dolinie Krzemowej twórcę Inforgram.com i Anioła Biznesu.

“Hashiona jest na dobrej drodze, aby znacznie poprawić codzienne życie setek milionów ludzi. To projekt z ogromnym potencjałem i jedna z tych firm medycznych przyszłości, które warto obserwować.”podkreślił. Prace nad aplikacją wspiera także Anne Łabno z departamentu zdrowia w Boston Consulting Group Chicago.

Prowizja za łączenie pacjentów z lekarzami, pakiety holistyczne dla osób świeżo zdiagnozowanych uwzględniająca ich indywidualne potrzeby (ułożenie diety, konsultacje ze specjalistami itp.) i sprzedaż produktów afiliacyjnych (np. suplementy diety czy zestawy do pobierania krwi w domu), to plan na komercjalizację aplikacji, która jest w tej chwili w fazie rozwoju.

Aplikacja będzie dostępna od września w darmowej wersji na urządzenia z systemem Android, trwa etap testów, do których można zapisywać się na stronie internetowej: www.hashiona.com

Oprócz wygranej w ReaktorzeX, Hashiona zakwalifikowała się także do globalnego programu innowacyjnego Uniwersytetu Stanforda „Rebuild”, mającego na celu wypracowanie rozwiązań dla wyzwań czekających świat po pandemii COVID-19, a ostatnio do H + Digital Innovation Health Program w Monachium – międzynarodowego programu innowacji koncentrujących się na cyfrowych rozwiązaniach zdrowotnych.

Twórcy Hashiony:

●      Eva Galant: absolwentka Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego i Birkbeck University of London. Wprowadzała globalną sieć coworkingową WeWork do Polski, a następnie do zachodniej Australii. Od 10 lat związana ze światem startupów i nowych technologii. 5 lat temu zdiagnozowano u niej Hashimoto.

●      Konrad Koniarski: programista aplikacji mobilnych z 12 letnim doświadczeniem, pracował m.in. dla Roche, Samsunga, Formuły 1 czy Royal Bank of Scotland. Aplikacje napisane przez Konrada są używane przez miliony użytkowników na całym świecie.

Udostępnij
- REKLAMA -