Apple jako jedna z nielicznych firm nie zapowiada zwolnień. Ale…

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
2 min

Apple okazał się godnym uwagi wyjątkiem w czasie, gdy wielu jej konkurentów ogłasza zwolnienia. Wydaje się, że kierunek techniczny z Cupertino przyjmuje konserwatywną strategię zatrudniania. Liczba ofert pracy przez firmę spadła o 11% w 2022 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, według GlobalData, wiodącej firmy zajmującej się danymi i analizami.

„Apple nie ogłosiło ostatnio żadnych zwolnień, ale selektywnie podchodzi do procesu rekrutacji, koncentrując się na kluczowych obszarach i lokalizacjach geograficznych, co można przypisać różnym czynnikom, takim jak wyniki finansowe i priorytety strategiczne. Z kolei firma Alphabet Inc.(Google), która ogłosiła zwolnienia w styczniu 2023 r., odnotowała wzrost liczby ofert pracy o 13% w 2022 r. w stosunku do 2021 r.”

Sherla Sriprada, Business Fundamentals Analyst w GlobalData

Oferty pracy przez Apple w Chinach spadły o 30% w 2022 r. w porównaniu z 2021 r., czyli znacznie więcej niż w USA, które odnotowały spadek o 8%. Tymczasem rynki takie jak Tajwan, Meksyk, Szwajcaria, Turcja i Szwecja odnotowały wzrost liczby ofert pracy.

Analiza bazy danych Job Analytics firmy GlobalData ujawnia, że ​​niektóre obszary zainteresowania Apple to sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, automatyzacja, sprzedaż, systemy bezprzewodowe, 4G/5G/6G oraz iOS/Android. Niektóre ogłoszenia o pracę wskazują również na skupienie się Apple na poprawie łańcucha dostaw.

Na przykład w listopadzie 2022 r. firma oddelegowała stanowisko „Global Sourcing and Supply Manager” na Tajwanie, którego rola polega na wyszukiwaniu możliwości ulepszeń w łańcuchu dostaw oraz pracy w celu realizacji kluczowych inicjatyw i strategii.

- Advertisement -

„Apple słynie z tego, że stawia swoich pracowników na pierwszym miejscu. W rezultacie zwolnienia mogą nie być postrzegane jako preferowane rozwiązanie dla firmy, nawet w czasach niepewności gospodarczej. Firma mogła zdecydować się na priorytetowe traktowanie inwestycji w badania i rozwój lub skoncentrować się na poszerzaniu oferty produktów, zamiast ciąć koszty poprzez zwolnienia”.

podsumowuje Sriprada
SOURCES:GlobalData
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -