Apple okazał się godnym uwagi wyjątkiem w czasie, gdy wielu jej konkurentów ogłasza zwolnienia. Wydaje się, że kierunek techniczny z Cupertino przyjmuje konserwatywną strategię zatrudniania. Liczba ofert pracy przez firmę spadła o 11% w 2022 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, według GlobalData, wiodącej firmy zajmującej się danymi i analizami.
Oferty pracy przez Apple w Chinach spadły o 30% w 2022 r. w porównaniu z 2021 r., czyli znacznie więcej niż w USA, które odnotowały spadek o 8%. Tymczasem rynki takie jak Tajwan, Meksyk, Szwajcaria, Turcja i Szwecja odnotowały wzrost liczby ofert pracy.
Analiza bazy danych Job Analytics firmy GlobalData ujawnia, że niektóre obszary zainteresowania Apple to sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, automatyzacja, sprzedaż, systemy bezprzewodowe, 4G/5G/6G oraz iOS/Android. Niektóre ogłoszenia o pracę wskazują również na skupienie się Apple na poprawie łańcucha dostaw.
Na przykład w listopadzie 2022 r. firma oddelegowała stanowisko „Global Sourcing and Supply Manager” na Tajwanie, którego rola polega na wyszukiwaniu możliwości ulepszeń w łańcuchu dostaw oraz pracy w celu realizacji kluczowych inicjatyw i strategii.