AI nadal na wczesnym etapie wdrażania

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
2 min

W opracowaniu „Globalny stan sztucznej inteligencji 2021”, ResearchAndMarkets.com przedstawia kluczowe wnioski z ankiety przeprowadzonej wśród globalnych przedsiębiorstw na temat ich stanu przyjęcia AI.

Respondenci pochodzili od starszych decydentów IT z wielu branż, takich jak usługi finansowe, opieka zdrowotna, handel detaliczny, administracja rządowa, technologia i produkcja.

Od optymalizacji operacji po prowadzenie badań i rozwoju, przedsiębiorstwa wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) do napędzania transformacji cyfrowej i wspierania wyników biznesowych. Dane z raportu jasno wskazują, że chociaż wiele organizacji rozpoczęło wdrażanie sztucznej inteligencji, nadal znajduje się ona na wczesnym etapie wdrażania.
Klienci korporacyjni postrzegają sztuczną inteligencję jako sposób na osiągnięcie większej wydajności oraz katalizator zwiększający koncentrację na danych i innowacyjność
Wdrożenia sztucznej inteligencji wykorzystują wiele technologii do obsługi przypadków użycia.

W kwestii modelu wdrażania sztucznej inteligencji dominuje Public Cloud, a prywatność, bezpieczeństwo i zarządzanie danymi to kluczowe wyzwanie dla jej wdrożenia. Z danych wynika także, że przedsiębiorstwa poszukują wsparcia w zakresie migracji i integracji danych, aby stworzyć nowe możliwości dla zewnętrznych dostawców usług.

- Advertisement -

Dostawcy usług IT są dobrze przygotowani do zarabiania na możliwościach wzrostu – biorąc pod uwagę ich możliwości integracji i koncentrację na powstających technologiach wzbogaconych o wiedzę branżową. Oprócz jakości produktów/usług, dostawcy technologii i usługodawcy będą musieli wykazać silny nacisk na bezpieczeństwo danych.

Udostępnij
- REKLAMA -