Cyberbezpieczeństwo w branży motoryzacyjnej

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
2 min

Coraz więcej funkcji wbudowanych w nowoczesne samochody — takich jak zdalna diagnostyka, telemetria czy rozbudowane systemy informacyjno-rozrywkowe — wykorzystuje kanały komunikacji między pojazdami a chmurą lub inną infrastrukturą. Wymiana danych z pojazdem oferuje wiele technologicznych możliwości, jednak kanały te mogą być również wykorzystane do przeprowadzenia cyberataków. Przy rosnącym ryzyku włamań do pojazdów, które mogą zagrozić bezpieczeństwu oraz prywatności ich właścicieli, wymagane jest przygotowanie środków technologicznych zapewniających należytą ochronę samochodów.

Aby sprostać wyzwaniom stawianym cyberbezpieczeństwu przez nowoczesne systemy stosowane w motoryzacji, firmy Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH podjęły współpracę mającą na celu opracowanie zaawansowanych, osadzonych technologii bezpieczeństwa.

Doktor Georg Schwab, dyrektor zarządzający AVL Software and Functions GmbH oraz Aleks Mojsiejew, dyrektor ds. sprzedaży, Kaspersky Lab podpisali umowę o współpracy w Regensburgu 1 czerwca 2017 r. Umowa obejmuje następujące zagadnienia:

  • Wspólny rozwój oprogramowania gwarantującego bezpieczną, niezakłóconą komunikację między komponentami samochodu, pojazdem oraz zewnętrzną infrastrukturą.
  • Rozwój osadzonych rozwiązań motoryzacyjnych z wykorzystaniem najlepszych praktyk i technologii z obszaru cyberbezpieczeństwa.
  • Łączenie produktów bezpieczeństwa z komponentami samochodów oraz promocja zaawansowanych rozwiązań ochrony w branży motoryzacyjnej.
  • Przygotowanie programu szkoleń dla branży motoryzacyjnej.
  • Rozszerzanie portfolio rozwiązań bezpieczeństwa dla samochodów połączonych z internetem oraz pojazdów autonomicznych.

Jednym z kluczowych celów współpracy jest przygotowanie skutecznej i elastycznej platformy bezpieczeństwa, która pozwoli producentom samochodów na rozwijanie oraz stosowanie modułu Secure Communication Unit (SCU lub Car Gateway) w swoich pojazdach, z użyciem dodatkowych komponentów dopasowanych do planów produkcyjnych. Po opracowaniu prototyp rozwiązania SCU zostanie wnikliwie przetestowany pod kątem bezpieczeństwa i zgodności z wymogami. Takie podejście pozwoli nie tylko na skuteczne dostarczanie środków technologicznych wymaganych przez branżę, ale także umożliwi rozwijanie nowych koncepcji, które przyczynią się do tego, że oprogramowanie wykorzystywane w pojazdach będzie uwzględniało bezpieczeństwo już na etapie projektowania.

Kaspersky Lab wraz ze swoim partnerem technologicznym AVL Software and Functions GmbH przedstawią opracowaną wspólnie przykładową platformę SCU na targach New Mobility World / IAA 2017, które odbędą się w dniach 12-17 września 2017 r. we Frankfurcie.

- Advertisement -

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -