Czy pozycjonowanie stron jest potrzebne, czy warto w nie inwestować?

Podobne tematy

UE: Michel utrzymuje wysokość funduszu odbudowy i nieznacznie zmniejsza budżet UE

750 mld euro na odbudowę po koronawirusie i 1,074 bln euro na budżet UE na lata 2021-2027 - takie propozycję przedstawił w piątek po kilku tygodniach negocjacji z państwami członkowskimi przewodniczący Rady Europejskiej Charles Michel.

Gróbarczyk: aplikacja dla wodniaków spopularyzuje turystykę wodną

Aplikacja Drogi wodne spopularyzuje turystykę wodną i zachęci wszystkich do tej formy spędzania wolnego czasu - ocenił w piątek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Kaspersky wprowadza rozwiązanie ochrony punktów końcowych

Wraz z najnowszą aktualizacją swojego flagowego rozwiązania dla średnich firm i korporacji Kaspersky prezentuje nowe podejście, które integruje produkt...

Nie wiesz czym jest i jak rozpocząć pozycjonowanie strony w sieci? Sprawdź nasz poradnik i postaw pierwsze kroki w pozycjonowaniu stron. Doradzamy i odpowiadamy na podstawowe pytania.

Prawie wszyscy korzystają wyłącznie z pierwszej strony Google. Na dalsze zaglądamy wyłącznie, gdy wyszukiwane tematy są nie wyczerpane, a w tych czasach to niezwykła rzadkość. Dlatego strony ze sklepami, blogami, wiadomościami, newsami, plotkami, tematyczne, specjalistyczne i inne robią wszystko, by znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Osiągnięcie tego celu wcale nie jest łatwe, ale jeśli zajmiemy się tym profesjonalnie mamy szansę całkiem szybko wyprzeć konkurencję.

Czym właściwie jest pozycjonowanie stron www?

Najprościej mówiąc są to wszelkie czynności doprowadzające do tego, że wyświetla się ona wyżej w wyszukiwarce. Pierwszą kluczową czynnością jaką należy wykonać chcąc pozycjonować swoją stronę jest zoptymalizowanie jej pod kątem dowolnej wyszukiwarki na przykład Google. Nazywa się to SEO, czyli search engine optimization, które można przetłumaczyć jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jeśli dostosujemy naszą stronę do jej odpowiedniego postrzegania przez wyszukiwarkę internetową, ta zyska odpowiednią, wysoką stabilną pozycję w rankingu.

Optymalizację strony (SEO) możemy przeprowadzić równolegle na kilka sposobów:

– optymalizacja treści (tu ingerujemy w treść strony widoczną dla użytkownika)

– optymalizacji kodu i innych struktur naszej strony (tu ingerujemy w kod strony dostosowując go do robotów Google)

– dopasowanie profilu linkowego.

Optymalizacja treści strony www

Jest to celowe „wplecenie” w tekst na stronie słów kluczowych, dzięki którym użytkownik, który chce obejrzeć daną witrynę, ma w ogóle szanse ją odnaleźć. Należy zamieszczać frazy ogólne takie jak na przykład: „pozycjonowanie” – te nie dają nam gwarancji wybicia się w pierwszych rekordach wyszukiwarki, ale ze względu na swoją popularność wpisywania automatycznie podbijają wartość naszej strony, co zapewnia stabilizację w dłuższej perspektywie czasu. Należy także zamieszczać frazy sprecyzowane tak zwane „long-tailowe” (z długim ogonkiem), przykładowo: pozycjonowanie Bielsko Biała. Ta dłuższa, bardziej precyzyjna fraza umożliwia nam znalezienie się bardzo wysoko w rekordach wyszukiwania. Należy jednak tą frazę odmieniać, często powtarzać i zasilić treść w różne jej formy takie jak: tanie pozycjonowanie Bielsko Biała, skuteczne pozycjonowanie Bielsko Biała, promowanie stron internetowych Bielsko Biała, profesjonalne pozycjonowanie Bielsko Biała itd.

Optymalizacja kodu

Następnym krokiem w SEO jest optymalizacja kodu naszej strony www. Tutaj należy wykonać następujące działania:

– przygotować swoją witrynę do standardów W3C (czyli poprawnie stworzyć protokoły http, standardy CSS, DOM, czy XML oraz stworzyć stronę w odpowiednim języku: HTML lub XHTML). Jest to bardzo ważny punkt, jeśli chcemy, aby nasza strona wyświetlała się poprawnie, była dostępna na różnych urządzeniach.

– zmniejszenie objętości kodu i optymalizację wczytywanych plików czy obrazów (to ważne, by nasza strona ładowała się szybko – dziś nikt nie czeka, aż strona się załaduje, każdy ją wyłącza)

Link building

Przyszedł czas na omówienie ostatniego z głównych składników SEO, czyli popularnego linkowania. W optymalizacji profilu linków najważniejsze są:

– umiejscowienie i adresy URL używanych przez nas linków,

– odpowiednie proporcje między linkami dofollow (które przekazują moc domeny kierującej – jest to sposób na pozycjonowanie fraz kluczowych) i nofollow (pomagają zachować odpowiedni balans do adresów z dofollow).

Poza działaniami związanymi z SEO w procesie pozycjonowania stron w rankingach wyszukiwarki internetowej równie ważne są też inne działania. Takie jak – link building. To cytowanie konkretnej strony na innych portalach. Tego typu działanie zrzesza użytkowników zainteresowanych konkretną tematyką, to sprzyja polecaniu stron. Internauci zainteresowani profilem waszej działalności z chęcią rozsławią waszą stronę wśród innych użytkowników. Podobnie działa content marketing, jednak tu polecane są treści z waszej strony takie jak artykuły, informacje czy zdjęcia i filmiki.

Działanie pozycjonowania

Jak widać pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo obszernym tematem, ale też ciekawym, bo specjaliści „przepychania stron” na górę w rankingu stosują często swoje autorskie triki przygotowane specjalnie pod konkretną witrynę. Dlatego warto korzystać z pomocy specjalistów, jeśli mamy dużo wartościowych treści do przekazania. Znane są na przykład praktyki rozprzestrzeniania linków i treści z pozycjonowanej przez nas strony do wielu mniejszych, mniej popularnych witryn. Wówczas te stają się naszym sprzymierzeńcem na wiele lat windując naszą pozycję w Google. Takich trików jest mnóstwo. Kolejnym popularnym jest ciągła zmiana słów kluczowych z naszej strony tak, by odpowiadały one najnowszym trendom. Przykładem jest omówione wyżej pozycjonowanie Bielsko Biała. Wiedzieliście, że jest coś takiego jak moda na frazy? Regularne korzystanie ze statystyk uchroni nas przed pomyłkami typu – na naszej stronie od pół roku widnieje fraza „tanie buty”, zamiast „tanie sneakersy”. Modne słowa i zwroty, to kluczowy aspekt pozycjonowania treści w Internecie, także korzystajmy regularnie ze statystyk odświeżając zawartość naszych stron.

Warto inwestować w pozycjonowanie. To pozwala nam zaistnieć na rynku, rozkręcić firmę, zarobić pieniądze i stawać się rozpoznawalnym. Nie ma sensu tworzyć wartościowych treści, sprzedawać dobre towary czy usługi i ukrywać się na dziesiątej zakładce wyszukiwarki Google.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
X
X
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.