Epson osiągnął rekordową sprzedaż w Polsce

Izabela Myszkowska
3 min

Ogłoszone przez IDC, InfoSource oraz FutureSource podsumowania i analizy sprzedaży na polskim rynku IT w minionym roku okazały się wyjątkowo korzystne dla firmy Epson. Co ważne, nie tylko w sektorze urządzeń drukujących, ale także w innych obszarach, takich jak skanery i projektory.

Zgodnie z raportem IDC rok 2022, a szczególnie jego ostatni kwartał, to czas najlepszych wyników sprzedaży urządzeń atramentowych w historii Epsona w Polsce.

W czwartym kwartale 2022 firma, osiągnęła pozycję nr 1 w Polsce, zarówno w ujęciu ilościowym (z udziałem 33%) jak i wartościowym (55%). W skali całego roku dało to odpowiednio 3 miejsce (22%) ilościowo i 1 miejsce wartościowo (40%). Co więcej, w obszarze urządzeń ze stałym zasilaniem w atrament (kategorii stworzonej przez Epsona), pomimo zaciętej konkurencji, Epson pozostaje liderem zarówno, jeśli chodzi o ilość sprzedanych drukarek (udział 63% w 4 kw. i 54% w całym 2022 r.), jak i ich wartość (odpowiednio 68% i 57%).

REKLAMA

Bardzo dobrze wygląda sytuacja w kwestii skanerów biznesowych – jak podała firma InfoSource, w obszarze skanerów konsumenckich, jak i biznesowych, Epson osiągnął pozycję nr 1 na polskim rynku w całym 2022 roku z udziałami ilościowymi na poziomie, odpowiednio 63% i 32%.

W obu przypadkach, na uwagę zasługuje dynamika wzrostu, który systematycznie się zwiększał – przykładowo w Q1 dla skanerów była to wartość zaledwie 18%, by osiągnąć blisko połowę (44%) w Q4.

Dane FutureSource potwierdzają, że także w obszarze projektorów, minione 12 miesięcy było czasem umocnienia się pozycji Epsona na prowadzeniu. Udział w tym rynku zwiększył się do 39%, zwiększając przewagę do 20 punktów procentowych nad następnym konkurentem (rok temu było to 10 p.p.).

“Rok 2022, a szczególnie jego ostatni kwartał, to czas najlepszych wyników w historii Epsona w Polsce. Choć wierzę, że niebawem uda nam się poprawić ten rezultat. Za Naszym sukcesem stoją 3 czynniki. Po pierwsze oparcie produktów na innowacyjnych, niedrogich w eksploatacji technologiach, takich jak 3LCD w projekcji czy Heat-Free w druku. W ślad za tym idzie marketing – zrozumiała komunikacja ich zalet, która przekonuje Klienta. I to co najważniejsze – ciężka praca Naszego zespołu sprzedaży przy współpracy z Partnerami, którzy są Naszą drogą dotarcia do odbiorcy końcowego. Ogromnie Wam za nią dziękuję!”

Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager w Epson
SOURCES:Epson