W codziennej pracy agenta ubezpieczeniowego pomocnych może być kilka umiejętności. Zimne telefony i umawianie spotkań to na pewno jedne z pierwszych umiejętności, które zwiększają szansę na sukces w sprzedaży ubezpieczeń.
Dzięki nim agent ubezpieczeniowy umawia więcej spotkań. Z czasem ma też więcej klientów. Tych już pozyskanych, może poprosić o polecenie jego usług dalej. Dzięki temu agent zdobywa nowych klientów z rekomendacji. Aby jednak wydajnie pracować i sprzedawać ubezpieczenia, niektóre zadania trzeba powierzyć oprogramowaniu. I tu dochodzimy do bolesnego dla niektórych tematu wyboru programu dla agenta ubezpieczeniowego. Często zwany po prostu programem „CRM” – program dla profesjonalisty ubezpieczeniowego – powinien wspierać go w codziennej pracy, stwarzać szansę na przedłużenie polis oraz dosprzedaż. Tani CRM dla agenta. Czy taki w ogóle istnieje? Wszystko zależy od funkcjonalności, okresu abonamentowego oraz wsparcia, jakie zapewnia dostawca oprogramowania do prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. Gdy jednak agenci na forach internetowych pytają „jak wybrać dobry program dla agenta ubezpieczeniowego?” – padają skrajne odpowiedzi. Każdy agent ma swój ulubiony i „poskromiony” już program. Na pewno w dzisiejszych czasach ważne jest, aby program dla agenta był mobilnym CRM-em. W podjęciu decyzji jaki system CRM do sprzedaży ubezpieczeń wybrać, może być pomocne zestawienie dostępnych na rynku systemów które można przeczytać tutaj: Program CRM dla agenta ubezpieczeniowego. Wśród opisywanych tam programów znalazły się między innymi rozwiązania takie jak: bergCRM, ChesterCRM, Insly, chmiuro, Firmao, gapix online, miniCRM. W zestawieniu zabrakło jeszcze Polisa w Chmurze, agent m6, System Agent. W zestawieniu jednak pokazane są ceny, czyli dowiemy się z tekstu, ile kosztuje program dla agenta ubezpieczeniowego. Agenci ubezpieczeniowi którzy jednak potrzebują więcej inspiracji i informacji o tym jak kreatywnie i efektywnie wykorzystywać CRM w ubezpieczeniach powinni sprawdzić dwa następne linki.
Marcin Rzetecki z IT Development (Chester CRM) omówił podczas Szczytu Ubezpieczeniowego – czyli internetowej konferencji dla agentów – jak zaoszczędzić czas w pracy agenta ubezpieczeniowego. Więcej informacji na ten temat można znaleźć szukając w Google na hasło: „4 główne problemy pracy agenta ubezpieczeniowego”. Z kolei Marcin Konopka z Berg CRM podczas tej samej konferencji mówił o 5 sposobach na zwiększenie sprzedaży w multiagencji.
Artykuł sponsorowany