Marketing Automation — czym jest i dlaczego warto go wdrożyć w firmie?

Podobne tematy

Agencja content marketingu – sposób na zdobycie klientów?

Wielu specjalistów od marketingu przekonało się już, że wartościowej, merytorycznej treści nie da się zastąpić niczym. Rozwija się więc...

Lacobel w pigułce! Rodzaje, sposoby montażu i wszystko co musisz wiedzieć!

Lacobel to słowo, które coraz częściej słyszy się w kontekście urządzania kuchni. Wielu chętnie rezygnuje z kafelków na ścianie...

Podstawy SEO — kurs dla początkujących i średniozaawansowanych

SEO to dosyć proste i tanie narzędzie do zdobywania ruchu z Google. Jeśli poznasz podstawy, zrozumiesz proces optymalizacji strony...

Choć Marketing Automation istnieje na polskim rynku od kilku lat, wiele osób wciąż nie wie, czym tak naprawdę jest. Warto usystematyzować wiedzę na ten temat i wyjaśnić, dlaczego zastosowanie automatyzacji marketingu w przedsiębiorstwach jest tak ważne.

Marketing Automation — definicja

Pojęcie Marketing Automation tłumaczony się na język polski, jako automatyzację marketingu. Jest to rozwiązanie pozwalające zbierać dane na temat zachowań i transakcji klientów i na tej podstawie kierować do odpowiednich osób odpowiednio dopasowane kampanie marketingowe w wielu kanałach. Oprogramowania Marketing Automation działają w oparciu o AI, machine learning i bazy danych z systemów wykorzystywanych w firmie, pozwalając automatyzować procesy marketingowe i sprzedażowe. Dzięki temu, znacząco skraca czas i ułatwia dotarcie do odbiorców ze spersonalizowanymi działaniami. Odpowiednio optymalizowane działania z zakresu Marketing Automation pozwalają skalować biznes i przynoszą firmom internetowym znaczące zyski.

Jak działa Marketing Automation?

W podstawowej formie, Marketing Automation działa w obszarach, związanych z tworzeniem bazy klientów i budowaniem relacji — od pozyskania, po utrzymanie klienta.  W działaniach z zakresu automatyzacji marketingu powinni aktywnie uczestniczyć wszyscy pracownicy, a zwłaszcza osoby na stanowiskach marketingowych i sprzedażowych. Do powodzenia wdrożenia Marketing Automation konieczna jest współpraca zespołu, który ma nawet najmniejszy wpływ na to, w jaki sposób marka, produkt czy usługa będą postrzegane przez docelowego konsumenta.

Systemy Marketing Automation działają w taki sposób, że — na podstawie występujących zdarzeń i zachowań klientów — przyznawane są im automatycznie punkty, które sprawiają, że dany konsument trafia do konkretnego lejka marketingowo–sprzedażowego i realizowane są wobec niego wcześniej zaprojektowane, zautomatyzowane kampanie marketingowe.

Marketing Automation — zalety

Odpowiednio zaprojektowane rozwiązanie Marketing Automation niesie dla firm, które zdecydują się je wdrożyć, ogromne korzyści. Wśród najważniejszych należy wymienić następujące:

  • wzrost liczby pozyskiwanych leadów sprzedażowych;
  • wzrost retencji aktualnych klientów;
  • możliwość mierzenia efektywności działań marketingowych i sprzedażowych;
  • możliwość zmniejszenia i optymalizacji kosztów oraz czasu pracy marketingu i sprzedaży;
  • budowanie relacji z konsumentami;
  • możliwość zwiększenia przychodów ze sprzedaży;
  • możliwość zwiększenia konwersji działań marketingowych;
  • możliwość dokonywania zmian podczas prowadzonych kampanii, dzięki temu, że rozwiązania Marketing Automation są bardzo elastyczne;
  • możliwość weryfikacji skuteczności działań za pomocą wielu, niezależnych wskaźników;
  • możliwość dotarcia do konkretnego konsumenta zr spersonalizowanymi działaniami;
  • możliwość prostego up–sellingu i cross–sellingu.

To oczywiście nie wszystkie, a tylko najważniejsze zalety Marketing Automation. Firmy, które zdecydują się na wdrożenie tego rozwiązania u siebie, powinny uprzednio skupić się na przeanalizowaniu aktualnej ścieżki zakupowej swoich klientów, przygotowaniu strategii i planu działań oraz harmonogramu, a także przemyśleniu kwestii związanych z budżetem czy kluczowymi wskaźnikami sukcesu. Mając podstawy i plan, wdrożenie automatyzacji marketingu odbędzie się o wiele skuteczniej.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.