Microsoft i Meta Quest łączą siły – Windows przechodzi na VR

Microsoft ogłosił na konferencji Build wprowadzenie "Windows Volumetric Apps" do słuchawek VR Meta Quest, co zwiastuje rewolucję w interakcji z tradycyjnymi aplikacjami Windows, przenosząc je w trójwymiarową przestrzeń wirtualnej rzeczywistości.

Kuba Kowalczyk - Dziennikarz Brandsit

W ramach tegorocznej konferencji Build, Microsoft ogłosił rozszerzenie swojej współpracy z firmą Meta, wprowadzając innowacyjne “Windows Volumetric Apps” do słuchawek VR Meta Quest. Nowa inicjatywa ma na celu przekształcenie tradycyjnego doświadczenia Windows w pełnoprawne trójwymiarowe środowisko, zwiększając możliwości zarówno deweloperów, jak i użytkowników końcowych.

Podczas konferencji Pavan Davuluri, wiceprezes Microsoftu ds. Windows i urządzeń, podkreślił znaczenie głębszej integracji z platformą Meta. “Dzięki temu partnerstwu, Windows stanie się pierwszorzędnym doświadczeniem na urządzeniach Quest, wykorzystując unikalne możliwości tych urządzeń do rozszerzenia aplikacji Windows na przestrzeń 3D”, mówił Davuluri.

Nowe “Windows Volumetric Apps” mają na celu przekształcenie sposobu interakcji z aplikacjami Windows, przenosząc tradycyjne funkcje desktopowe do wirtualnej rzeczywistości. Użytkownicy będą mogli zyskać zwiększone zrozumienie przestrzenne bez opuszczania aplikacji, co jest szczególnie istotne w kontekście pracy zdalnej i współpracy.

Firma ogłosiła również otwarcie rejestracji na podgląd dewelopera, zapraszając twórców oprogramowania do testowania nowego interfejsu API, który umożliwi integrację ich istniejących aplikacji Windows z treściami 3D o mieszanej rzeczywistości. Microsoft wyraźnie stawia na twórców aplikacji, którzy już pracują z aplikacjami 3D na platformie Windows, dając im narzędzia do rozszerzenia swoich produktów.

Dodatkowo, Microsoft kontynuuje swoje partnerstwo z Meta w zakresie tworzenia specjalnych edycji słuchawek VR Meta Quest, inspirowanych przez Xbox, co zbiega się w czasie z integracją aplikacji Microsoft 365, takich jak Word, Excel i PowerPoint, które zadebiutowały na platformie Quest w grudniu ubiegłego roku. To rozwiązanie ma na celu ułatwienie dostępu do produktów Microsoft w środowisku wirtualnej rzeczywistości, co może przekształcić sposób, w jaki pracujemy i uczymy się, wykorzystując najnowsze technologie.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *