• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Oczywiście nieoczywiste
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Opinie > Oczywiście nieoczywiste
Opinie

Oczywiście nieoczywiste

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 7 miesięcy temu 2 min czytania
Udostępnij
2 min czytania
mBrandsIT lipiec2022
Publikacja pochodzi z Magazynu BrandsIT 07/2022
Udostępnij

W ostatnich miesiącach przekonaliśmy się, że to, co w danym momencie jest dla nas oczywiste, wcale nie musi takie pozostać. Ciepły dom i stosunkowo niedrogi prąd dostępne dla prawie wszystkich to już niestety przeszłość. Teraz okres grzewczy to jeden wielki znak zapytania i cała Europa mierzy się z kryzysem, który jeszcze do niedawna wydawał się być pieśnią przeszłości.

A jednak znaleźliśmy się w sytuacji, w której odczuwamy ogromne skutki uzależnienia od węgla zza wschodniej granicy, o czym przecież wiedzieliśmy dużo wcześniej, jeszcze przed lutym 2022 roku.

To, plus kilka innych czynników sprawiają, że odnawialne źródła energii to wciąż aktualny temat, a fotowoltaika, która, według szacunków, miała zaliczyć gwałtowny spadek sprzedaży w 2022 roku przez zamknięcie systemu upustów dla nowych prosumentów, nadal notuje świetne wyniki, tym razem z powodu chęci uniezależnienia się od rosnących cen energii czy, jak kto woli, niestabilnej i krótkowzrocznej polityki w tym zakresie.

Już od kilkunastu miesięcy na BrandsIT.pl zajmujemy się tematem energetyki i, szczerze mówiąc, niesamowicie cieszy mnie fakt utrzymania poziomów sprzedaży paneli fotowoltaicznych i innych inwestycji w OZE. Trwanie w uzależnieniu od niestabilnych cen energii podyktowanych tak niezależnymi od firm czynnikami, jak wojna, polityka klimatyczna, czy skuteczność dyplomatów jak w przypadku kopalni w Turowie to rollercoaster dla naprawdę odważnych. Dlatego niezależność, jaką daje własne źródło energii uważam za świetny sposób na przewidywanie kosztów, szczególnie w takich segmentach IT jak centra danych. I patrząc z perspektywy przedsiębiorcy, jest to choć jeden z elementów, w których możemy zapewnić sobie stabilność.

Drugim aspektem jest oczywiście środowisko i niebanalny wpływ na IT na jego zanieczyszczenie. Gdy rośnie centrum danych rośnie też zużycie energii, która jest głównym kosztem w tego typu działalności. Jeśli źródłem tej energii jest węgiel, przechowywanie i przetwarzanie danych generuje spore zanieczyszczenie, za które powinniśmy czuć się odpowiedzialni wszyscy. Dlatego sądzę, że IT jako pionier innowacyjności powinno odpowiedzialnie podejść do kwestii zeroemisyjności, do której już teraz dąży wiele światowych gigantów, jak Apple, HP czy Cisco.

Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny
Obserwuj:
Redaktor naczelny Brandsit. Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo