Popyt na monitory LCD nadal słabnie

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
2 min

Według badań TrendForce, globalne dostawy monitorów LCD osiągnęły 72,3 mln sztuk w 1H22, co jest poziomem porównywalnym z tym samym okresem w 2021 roku. Niektóre zamówienia na całe urządzenia w 4Q21 zostały odroczone do 1Q22 z powodu problemów logistycznych i transportowych. Ponadto, niektóre marki optymistycznie patrzyły na perspektywy na 2022 r., dlatego rozpoczęły agresywne promocje, aby stymulować sprzedaż w I kwartale 22 roku. Chociaż wojna rosyjsko-ukraińska i rosnąca inflacja poważnie wpłynęły na popyt na europejskim rynku konsumenckim od II kwartału, popyt na modele biznesowe jest nadal dodatni, co z kolei wypełnia lukę pozostawioną przez rynek konsumencki.

Patrząc na trendy na rynku monitorów LCD w drugiej połowie 22, TrendForce wskazuje, że ponieważ większość zamówień na modele biznesowe została przeniesiona na koniec drugiego kwartału 22, w połączeniu z powolnością nowych zamówień, ogólna dynamika popytu biznesowego nie była tak dobra jak w pierwszej połowie 22. Na modele konsumenckie wpływa rosnąca inflacja i podwyżki stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych, a konsumpcja rynkowa jest w letargu. Oczekuje się, że dostawy monitorów LCD zmniejszą się o 5,4% i 2,4% kw/kw odpowiednio w III kw. 22 i IV kw. 22. Udział wysyłek w pierwszej i drugiej połowie roku spadnie do około 51,7: 48,3.

Trend Force

Obecnie zmniejszył się niedobór kontenerów towarowych i zatłoczenie portów. W 2Q22 czas tranzytu całych monitorów LCD z Chin do Ameryki Północnej i Europy skrócił się o około 2 do 3 tygodni w porównaniu do 1Q22. Ponadto, ponieważ popyt nadal słabnie, gwałtownie wzrosły poziomy zapasów wszystkich markowych urządzeń u producentów. Najszybszym sposobem dla marek na zmniejszenie zapasów jest ograniczenie zakupów paneli front-end, komponentów i całych urządzeń SI oraz wprowadzenie agresywnych promocji w celu stymulowania sprzedaży. TrendForce prognozuje, że dostawy monitorów LCD osiągną poziom 139,9 mln sztuk w 2022 r., co oznacza spadek o 3,5% r/r. Jednak strategia wysyłki, którą markowi producenci stosują do kontrolowania zapasów, może zwiastować szczyt sezonu bez szczytu i zimę niezadowolenia producentów paneli i SI w drugiej połowie 22 roku.

- Advertisement -
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -