Skuteczna reklama na banerze – jak się za nią zabrać?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Wydawać by się mogło, że dzisiaj niepodzielnie rządzi nami marketing internetowy. Tymczasem jest to wierutna bzdura – nie ma bowiem tej władzy na wyłączność. Marketing bezpośredni, wszelkiego rodzaju analogowe interakcje z potencjalnym klientem czy – mówiąc wprost – druki w postaci ulotek mają nierzadko znacznie większą siłę przebicia, zwłaszcza w niektórych grupach ludzi, którym z Internetem nie do końca jest po drodze. Jak zatem zadbać o atrakcyjną i skuteczną reklamę? Podpowiadamy!

Skuteczny baner reklamowy

Banery reklamowe zwracają uwagę, o ile są ciekawie zaprojektowane i mają przemyślaną treść. Wówczas mamy gwarancję, że nasza reklama zostanie zauważona i zapamiętana – ale w pozytywny sposób. Oto garść podstawowych zasad, jakimi powinniśmy się kierować przy tworzeniu banerów.

  • ü Know your audience! Target to niezwykle ważne pojęcie w marketingu. Stwórzmy baner, który będzie skierowany do grupy osób, które mają zostać naszymi potencjalnymi klientami. Żaden produkt czy usługa nie są przeznaczone dla wszystkich. Dlatego warto wiedzieć, do kogo my chcemy trafić.
  • ü Treść powinna współgrać z grafiką. Dysonans na tym poziomie wszystko zepsuje!
  • ü Baner powinien przykuwać uwagę, ale w dobrym stylu. Nie warto używać krzykliwych kolorów, kontrowersyjnych treści lub niecenzuralnych grafik. To jedynie negatywnie wpłynie na odbiór naszej działalności.
  • ü Nie bawmy się w szczegóły. Banery reklamowe mają to do siebie, że zwykle oglądamy je z trasy lub w biegu – nie ma czasu, aby wczytywać się w skomplikowaną symbolikę czy długie elaboraty. Treść, również ta wizualna, musi być zwięzła i przekazywać najważniejsze informacje.
  • ü Gra słów? Owszem, ale trzeba się liczyć, że dla wielu odbiorców może to być zbyt skomplikowany przekaz. Dlatego też warto wiedzieć, na jakiego klienta liczymy. To znacznie ułatwi sprawę.
  • ü Zadbajmy o estetyczną kolorystykę, nie zapominając o zasadach psychologii kolorów. Nie łączmy tych, które nam się kojarzą z niebezpieczeństwem czy ostrzeżeniem (jak na przykład czarny i żółty), unikajmy „wyborczych” kolorów (czyli połączenia bieli, czerwieni i granatu, które pojawiają się najczęściej na plakatach wyborczych, które w większości z nas budzą najgorsze skojarzenia)
  • ü Konsekwentnie realizujmy założenia początkowe. Późniejsze zmiany mogą okazać się nietrafione, dlatego spójny przekaz jest niezwykle istotny.
  • ü Pamiętajmy jednak, że banery reklamowe nie mogą zaśmiecać przestrzeni miejskiej, bo wówczas cała praca strategiczna pójdzie na marne, a wszystkie skojarzenia będą negatywne. Nie wieszajmy reklam tak, by zasłaniały okna mieszkańcom danej kamienicy. Nie zasłaniajmy pięknej zieleni parku, dbajmy o balans estetyczny w mieście. Tylko wtedy reklama będzie naprawdę skuteczna.

To tylko garść zasad, jakimi warto się kierować przy tworzeniu reklam outdoorowych. Dzięki nim uda się nam uniknąć wpadek, a środki i siły przeznaczone na ten cel przyniosą wymierne, oby jak najwyższe, efekty!

Udostępnij
- REKLAMA -