Sony na targach CES 2019

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
11 min

We wtorek 8 stycznia (czasu lokalnego) w Las Vegas rozpoczęły się targi CES 2019, będące dla Sony Corporation („Sony”) okazją do zaprezentowania nowej oferty i inicjatyw firmy.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się w poniedziałek 7 stycznia, prezes i dyrektor generalny Sony Corporation Kenichiro Yoshida powiedział: „Sony to twórcza firma z branży rozrywkowej. Współpracujemy z twórcami, dzięki którym powstają utwory muzyczne, filmy, programy telewizyjne i gry przyciągające miliardy oczu, uszu i umysłów z całego świata. Chcielibyśmy pokazać, jak profesjonalne technologie Sony pomagają twórcom z branży rozrywkowej w produkcji wspaniałych treści. Zobaczą też państwo, w jaki sposób nasze produkty powszechnego użytku stają się łącznikiem między twórcami a użytkownikami, którzy zyskują dostęp do treści o najwyższej możliwej jakości”.

Prezes Yoshida wspomniał także o „grupach o wspólnych zainteresowaniach” — społecznościach osób o podobnych zainteresowaniach, wartościach emocjonalnych i doświadczeniach — przyciąganych przez naszą światowej klasy ofertę rozrywkową i urządzenia: konsole PlayStation® i aparaty cyfrowe z wymiennym obiektywem α™. Na zakończenie prezes Sony stwierdził, że „dzięki naszej technologii możemy zapewniać fanom najlepsze doznania rozrywkowe i napełniać świat emocjami”.

Następnie głos zabierali Tom Rothman (dyrektor generalny grupy Motion Pictures w Sony Pictures Entertainment (SPE)) oraz Kristine Belson (prezes Sony Pictures Animation, SPE). Podkreślili oni, że dla urzeczywistnienia wizji Sony kluczowe znaczenie ma nie tylko doskonała technologia, lecz także wartościowe materiały rozrywkowe i trwałe rozwiązania IP. Opisali także, jak dzięki technice i produktom Sony wizja twórcy może zmienić się w rzeczywistość. Przedstawiono przykłady zastosowań kamery CineAlta VENICE oraz pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego α9 w produkcji programów telewizyjnych i filmów. Podkreślono, że użytkownicy nowych telewizorów SonyBRAVIA® MASTER Series mogą dostosowywać je do zamysłu artystycznego twórców.

Kolejnym mówcą był Rob Stringer (dyrektor generalny Sony Music Entertainment). Wskazał on kampanię reklamową „Lost In Music” jako przykład połączenia muzyki z najnowszą technologią Sony. Wspomniał też o nowej technologii 360 Reality Audio, która zapewni nowe wrażenia miłośnikom muzyki.

- Advertisement -

Najważniejsze z prezentowanych produktów i prototypów

Ekspozycję Sony podzielono na kilka stref, takich jak rozrywka wizualna, rozrywka muzyczna, α i PlayStation. W każdej strefie prezentowane są działania i produkty Sony, które łączą twórców z użytkownikami i zapewniają klientom rozrywkę na najwyższym poziomie.

Pośrodku stoiska Sony znajduje się scena, na której kilka razy dziennie odbywają się sesje talk show i pokazy filmowe poświęcone zamysłom artystycznym twórców treści, między innymi wyróżnionych nagrodą Grammy inżynierów od masteringu dźwięku, zawodowych fotografów itp. W ramach tych wydarzeń prezentowane są również przykładowe prace twórców, którzy korzystają z najnowszych produktów Sony.

Rozrywka wizualna

Na stoisku Sony można poznać nową rodzinę produktów BRAVIA® MASTER Series. Prezentowane są także zaawansowane technologie obrazu i dźwięku, które pozwalają wiernie ukazać zamysł twórców treści.

Telewizory Full Array LED 8K HDR BRAVIA MASTER Series ZG9 (98″/85″) — pierwsze w ofercie Sony modele Full Array LED 8K HDR — są wyposażone w najnowszy procesor obrazu X1™ Ultimate z dedykowanymi algorytmami i bazą danych 8K umożliwiającymi działanie technologii 8K X-Reality™ PRO, interpolującej każdy obraz do jakości zbliżonej do 8K. Zmodernizowano technologię Backlight Master Drive. Jest ona obecnie oparta na nowo opracowanym module LED i algorytmie sterowania zoptymalizowanym pod kątem obrazu 8K.

Połączenie tych rozwiązań zapewnia żywy obraz o wysokiej rozdzielczości i dużym kontraście. Doskonałe wrażenia to również zasługa technologii Acoustic Multi-Audio™. Jej idea polega na rozmieszczeniu czterech głośników nad i pod ekranem, dzięki czemu dźwięk dobiega z ekranu, a nie z miejsca, w którym zainstalowany jest głośnik. W rezultacie obraz 8K na dużym ekranie staje się jeszcze bardziej wciągający.

Nowe flagowe telewizory OLED 4K HDR BRAVIA MASTER Series AG9 (77″/65″/55”) wyróżniają się smukłością: ich grubość po zamontowaniu na ścianie jest w przybliżeniu o połowę mniejsza1 niż poprzednich modeli. Zapewnia to harmonijny wygląd telewizora w każdym wnętrzu. Modele z tej serii wyposażono w procesor obrazu X1 Ultimate. Unikatowa technologia sterowania panelem Pixel Contrast Booster™ zapewnia żywą i wierną reprodukcję pełnej skali jasności: od najgłębszej czerni po najjaśniejsze fragmenty. Technologia Acoustic Surface™ Audio+ sprawia, że dźwięk dobiega wprost z ekranu, tworząc harmonijną całość z obrazem i zapewniając spójny efekt przestrzenny. Telewizor może też pełnić rolę głośnika centralnego2 i jest zgodny3 z najnowszym formatem audio Dolby Atmos®.

Tryb kalibracji aplikacji Netflix w telewizorach BRAVIA MASTER Series pozwala oglądać materiały rozrywkowe z serwisu Netflix dokładnie tak, jak wyobrażali to sobie ich twórcy. Telewizory te są również objęte programem certyfikacji IMAX® Enhanced. Wprowadzono go w wyniku współpracy inżynierów Sony z firmami IMAX i DTS® oraz twórcami treści, aby zapewnić wierny przekaz twórczych wizji i zamysłów.

1: Odległość między ścianą a przodem ekranu, w porównaniu z serią AF9 zamontowaną na odpowiednim uchwycie ściennym.

2: Wymagane jest połączenie z zestawem kina domowego.

3: W przyszłości, po wydaniu odpowiedniej aktualizacji oprogramowania.

Rozrywka muzyczna

Aby wspierać twórcze wykorzystanie swoich technologii przez artystów, Sony wprowadza rozwiązanie 360 Reality Audio, które stanie się źródłem nowych doznań muzycznych. Tworzy ono „pola dźwiękowe” sprawiające wrażenie, że dźwięk dobiega ze wszystkich kierunków. Te nowe doznania przekładają się na nieznane dotąd możliwości odbioru muzyki i uzupełniają bogactwo dźwięku o wysokiej rozdzielczości (Hi-Res Audio) oraz znakomitą funkcjonalność, której przykładem jest opracowana przez Sony technologia redukcji zewnętrznego hałasu.

Rozwiązanie 360 Reality Audio opiera się na technologii obiektowego dźwięku przestrzennego, pozwalającej uzupełniać źródła dźwięku — głos wokalistów, chórki, dźwięk instrumentów itp. — informacjami o ich rozmieszczeniu (odległości i kącie). W rezultacie w 360-stopniowej przestrzeni otaczającej słuchacza powstaje trójwymiarowe pole dźwiękowe, w którym można dowolnie rozmieszczać różne dźwięki i składniki muzyki. Zapewnia to bogate i intensywne przeżycia muzyczne, jak podczas koncertów na żywo. Materiały zgodne z tą technologią będą produkowane4 we współpracy z najważniejszymi wytwórniami fonograficznymi i udostępniane za pośrednictwem serwisów muzycznych5.

Na stoisku Sony zaprezentowany zostanie system złożony z 13 głośników oraz pokazowe zastosowanie słuchawek MDR-Z7M2. Dla zwiedzających przygotowano także prototypowy głośnik bezprzewodowy 360 Reality Audio.

Wśród prezentowanych urządzeń znajdą się także produkty Hi-Res Audio z rodziny Signature Series, będącej owocem wieloletnich prac Sony nad doskonaleniem sprzętu audio o najwyższej jakości, jak również ogłoszone jesienią słuchawki bezprzewodowe WH-1000XM3 z czołowym branżowym7 systemem redukcji hałasu.

4: Sony zamierza dostarczyć narzędzia do produkcji materiałów i opublikować format pliku. Format ten będzie oparty na otwartym standardzie dźwięku MPEG-H 3D Audio, zoptymalizowanym do strumieniowej transmisji muzyki we współpracy z instytutem Fraunhofer IIS, wchodzącym w skład jednej z największej w Europie organizacji wspierających badania stosowane.

5: Początkowo usługi będą świadczone za pośrednictwem czterech serwisów: Deezer, nugs.net, Qobuz i TIDAL.

6: Pokaz polega na analizie indywidualnych właściwości słuchu i użyciu jej wyników do stworzenia wciągającego, zoptymalizowanego pola dźwiękowego.

7: Stan na 30 sierpnia 2018 r. Na podstawie badania Sony Corporation, pomiar zgodnie z wytycznymi JEITA. Na rynku bezprzewodowych słuchawek z pałąkiem wyposażonych w system redukcji hałasu.

α

Wychodząc naprzeciw planom artystycznym fotografów i filmowców, Sony prezentuje pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe z serii α9 i α7, otwierające nowe możliwości ekspresji wizualnej. Na stoisku znajduje się także pełna oferta obiektywów do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, w tym rodzina G Master™, orazprace zawodowych fotografów.

System mocowania typu E jest szeroko wykorzystywany w aparatach fotograficznych i kamerach. Firma Sony systematycznie rozszerza swoją ofertę o produkty, które pozwalają wykorzystać szeroki wachlarz tych obiektywów. Na stoisku Sony prezentowane są aparaty cyfrowe z rodziny α(zgodne z obiektywami z mocowaniem typu Eprzeznaczonymi do matryc w formacie pełnoklatkowym i APS-C), kamera XDCAM™ na karty pamięci oraz profesjonalna kamera kinowa CineAlta VENICE.

Sony zamierza w dalszym ciągu doskonalić pięć podstawowych właściwości i możliwości swoich aparatów bezlusterkowych: obiektywy, jakość obrazu, szybkość, wydajność akumulatora oraz wymiary/wagę. Dla gości stoiska przygotowano różne stanowiska demonstracyjne. Można na nich praktycznie poznać wszystkie powyższe cechy oraz niepowtarzalny charakter produktów α, które zapewniają użytkownikom profesjonalnym dużą szybkość, wysoką rozdzielczość, wydajny system AF oraz funkcję ustawiania ostrości na oczy. Zwiedzający będą mogli również fotografować i filmować tańce oraz występy w specjalnie zorganizowanym studiu.

PlayStation

Ekosystem PlayStation, skupiający największą w Sony „grupę o wspólnych zainteresowaniach”, rozwija się dzięki sukcesom konsoli PlayStation®4 (PS4™), której globalna sprzedaż przekroczyła ostatnio 91.6 miliona[1] sztuk, oraz sieci PlayStation™Network, przyciągającej w każdym miesiącu ponad 90 milionów [2] aktywnych użytkowników z całego świata. Wizyta na targach jest okazją do poznania gier na konsolę PS4 i przeznaczony do niej system wirtualnej rzeczywistości (VR). Wśród prezentowanych tytułów znajdzie się Astro Bot: Rescue Mission na PlayStation®VR: system VR wzbogacający wrażenia podczas gry i jeszcze bardziej zwiększający atrakcyjność platformy PS4.

Goście stoiska Sony mogą stanąć do rywalizacji w Gran Turismo Sport na dwóch pokazowych stanowiskach oraz oglądać reklamy gier PlayStation na ogromnym wyświetlaczu 4K HDR Crystal LED o wymiarach 4,88 na 2,74 metra.

Dla zwiedzających przygotowano także filmową prezentację koncepcji autonomicznego systemu kierowania pojazdami opartego na przetwornikach obrazu Sony dla branży motoryzacyjnej. Atrakcją będzie też robot rozrywkowy aibo, dostępny w USA od września 2018 r.

[1] Stan na dzień 31 grudnia 2018 r.
[2] Stan na dzień 30 listopada 2018 r.
* Wszystkie wymienione tu nazwy produktów są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi Sony Corporation lub odpowiednich właścicieli.
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -