Mniejsza prywatność w zamian za lepsze ceny i oferty

Firma Kaspersky opublikowała nowy raport ujawniający, jak ludzie postrzegają oceny społeczne oraz czy są gotowi na przyjęcie takiego…

Raport Sophos: firmy płacące okup cyberprzestępcom tracą podwójnie

Przeprowadzone na zlecenie firmy Sophos badanie wykazało, że ataki typu ransomware wciąż są groźne. Zapłacenie cyberprzestępcom okupu w…

Rynek inteligentnych budynków wart 105 mld USD

Według analiz rynek inteligentnych budynków będzie rósł w najbliższych latach o 32 procent rocznie. Prognozy przewidują, że w…

Z powodu pracy zdalnej podczas pandemii gwałtownie wzrosła ilość przesyłanych danych

W ciągu ostatniego roku ilość danych, którymi zarządzają firmy na świecie, wzrosła o 40 proc. Pandemia koronawirusa sprawiła, że…

“Business as usual” zaraz po Wielkanocy? Matematyka twierdzi inaczej

Widząc ogromną niepewność paraliżującą polską gospodarkę, wrocławska firma Alphamoon wykorzystała uczenie maszynowe i modele epidemiologiczne, aby sprawdzić, który…

Koronawirus wpłynie na rozwój branży farmaceutycznej i biotechnologicznej

Branża farmaceutyczna stoi przed wielkim wyzwaniem wynalezienia szczepionki i leku na koronawirusa. W poszukiwaniach kluczową rolę może odegrać…

Jak Internet rzeczy zmienia górnictwo

Branża, która może przy pierwszym zastanowieniu uchodzić za archaiczną, przechodzi transformację na naszych oczach. Ilość wdrażanych w górnictwie…

Technologia wesprze zdrowe odżywianie

Przenośne urządzenia łatwo sprawdzają alergeny zawarte w żywności. Inne, niezależnie od daty podanej na opakowaniu, ocenią optymalny czas na…

Sztuczna inteligencja przyzna Kowalskiemu pożyczkę?

Wpływ sztucznej inteligencji na nasze życie przewidzieli już Stanisław Lem, Philip K. Dick oraz Steven Spielberg. Choć jej…

Nowy szef regionu EMEA w SAS

W czasach cyfrowej transformacji dostawcy oprogramowana biznesowego pełnią rolę doradców wspierających realizację celów biznesowych. Jak wynika z badania…

Empatyczne roboty, czyli trendy technologiczne, które zmienią biznes w 2020 roku

Aby technologia stała się motorem zmian, w organizacji niezbędne jest umiejętne połączenie ze sobą kilku przełomowych innowacji. Jak…

6 trendów komunikacyjnych na nową dekadę

Nowe dziesięciolecie to okazja na ponowne przyjrzenie się naszym przekonaniom o tym, jak powinna wyglądać komunikacja w firmie.…

Prognozy technologiczne VMware na lata 2020-2025

Ostanie kilka lat przyniosło nam wiele ciekawych zjawisk w świecie cyfrowego biznesu i równie dużo ciekawych, nowatorskich technologii.…

Introwertycy wolą rozmawiać z botami, a część z nas omyłkowo bierze je za ludzi

Z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji – wynika z badania zrealizowanego przez Symetrię…

Black Friday i Cyber Monday online – promocje? Tylko w teorii

Efekt „Black Friday” sprawdził się po raz kolejny. Specjaliści ITMAGINATION przeanalizowali za pomocą uczenia maszynowego i big data…

Jak sprawić, żeby firma była bardziej konkurencyjna?

Narzędzia bazujące na big data, sztucznej inteligencji czy uczeniu maszynowym są coraz chętniej wykorzystywane przez polskie firmy. Pozwalają na…

Projekty IoT są mniej efektywne bez wsparcia AI

Najnowsze badanie SAS przeprowadzone wśród liderów biznesu pokazuje, że stopień zaawansowania projektów z zakresu sztucznej inteligencji ma największy…

SAS uzupełnia swoje rozwiązania o zautomatyzowane uczenie maszynowe

SAS rozwija rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, aby organizacje mogły zwiększyć efektywność i szybciej czerpać korzyści z automatyzacji. Aktualizacje…

Ponad 1/3 startupów w Polsce pracuje nad przełomową technologią

W Polsce co trzeci start-up rozwija produkt z wykorzystaniem co najmniej jednej technologii deep tech, czyli tych najbardziej zaawansowanych. Inwestują…

Uczenie maszynowe wkracza do branży bankowej

Wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego może zrewolucjonizować sektor finansowy. Banki coraz śmielej inwestują w systemy chmurowe oraz aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję…

Robot sprawdzi influencera

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z influencerami w social media, aby dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców.…