in , ,

Rozmowa z Mariuszem Kuczyńskim – iiyama Polska

BrandsIT rozmawia z Mariuszem Kuczyńskim z firmy iiyama Polska o rynku, perspektywach na przyszłość i możliwościach.

Mariusz Kuczyński
Mariusz Kuczyński, General Manager/Sales and Marketing Manager, iiyama Polska

BrandsIT: Sprzedaż monitorów z roku na rok maleje, jak zamierzacie poradzić sobie z obecną sytuacją?

Mariusz Kuczyński: Skąd informacje, że maleje? Według moich danych rynek monitorów może nie rośnie, ale bynajmniej nie maleje.  Po korekcie rynku w 2010/2011 roku rynek monitorów od paru lat jest stabilny ze sprzedażą w Polsce na poziomie około miliona sztuk rocznie. To prawda, że zauważalny jest spadek popytu w segmencie detalicznym, ale tracą głównie producenci taniego sprzętu. Za to produkty klasy premium, tj. iiyama, sprzedają się coraz lepiej. Rynek uległ również wyraźnemu poszerzeniu oraz dywersyfikacji. Wyraźnie rośnie segment monitorów dla graczy, a na znaczeniu zyskują nowe gałęzie, jak digital signage skupiający w sobie monitory wielkoformatowe LFD i rozwiązania interaktywne. Szczególnie ważnym zadaniem każdego producenta jest rzetelne przebadanie rynku pod kątem potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych. Szeroko zakrojony research pozwala nam na uniknięcie sytuacji, w której oferowany przez nas produkt nie znalazłby zainteresowania i uznania w oczach konsumentów. Dlatego produkujemy monitory przemysłowe, edukacyjne i biznesowe, monitory dla graczy, dla grafików i fotografów oraz zaawansowane panele dotykowe, które już dziś powszechnie można spotkać w polskich muzeach oraz popularnych restauracjach. Szeroki wachlarz oferowanych produktów wraz ze świadomością potrzeb klientów końcowych pozwala nam nie wpadać w próżnię i unikać tworzenia produktów, na których na rynku zwyczajnie nie ma miejsca, na które nie ma zapotrzebowania. Współczesny klient jest na tyle świadomy swoich potrzeb, że potrafi wybrać monitor idealnie skrojony pod konkretne zastosowania, a iiyama potrafi taki monitor dostarczyć.

BrandsIT: Segment sprzętu do gier notuje wzrosty, jakie szanse i zagrożenia stoją przed iiyama?

Mariusz Kuczyński: Monitory dla graczy z serii G-Master cieszą się dziś naprawdę dużą popularnością. Gracze chętnie decydują się na zakup naszych urządzeń, a branżowe media wysoko oceniają ich możliwości. Innymi słowy, udaje nam się obecnie dobrze wykorzystywać szansę na zaistnienie w świadomości graczy oraz unikać zagrożeń związanych z niewłaściwą wyceną poszczególnych produktów czy niedopasowaniem oferty. Wiemy, że wszystkich graczy nie można postrzegać w ten sam sposób, że różne grupy docelowe oczekują różnego rodzaju sprzętu. Dla fanów szybkich i dynamicznych gier mamy w swojej ofercie monitory o bardzo wysokiej częstotliwości odświeżania równej 144 Hz. Miłośnicy tytułów strategicznych, gdzie liczy się wielkość obszaru roboczego, która wpływa na sprawne zarządzanie jednostkami odnajdą wśród naszych G-Masterów monitory wyświetlające obraz w rozdzielczościach WQHD czy UHD 4K, nadające się doskonale do gier tego typu. Nasza oferta jest na tyle szeroka, że trafiamy zarówno do profesjonalnych graczy, jak i tzw. casual, do których sam się zaliczam, spełniając ich wymagania co do możliwości sprzętu oraz jego ceny. Dzięki temu unikamy zagrożeń i wykorzystujemy szansę wynikającą ze zrozumienia współczesnych graczy.

BrandsIT: Monitory stanowią nieodłączny element wyposażenia instytucji państwowych, na co Resellerzy powinni zwrócić uwagę przy przetargach?

Mariusz Kuczyński: Jakość, wytrzymałość i opieka gwarancyjna to trzy podstawowe cechy. Nasze monitory wyróżnia możliwość rozszerzenia gwarancji na sprzęt nawet do 5 lat, zaawansowane modele LFD zbudowane są na wytrzymałych metalowych ramach, a kilka rodzajów wykorzystywanych matryc pozwala na odpowiedni dobór sprzętu pod kątem skonkretyzowanych zadań. Te trzy cechy wpływają na uniwersalność naszych monitorów, niemniej najważniejszym zadaniem stojącym przed resellerami jest odpowiednie dobranie sprzętu. Monitor biurowy powinien mieć dobrą ergonomię pracy, regulowaną stopę oraz kąt pochylenia ekranu, a modele najbardziej zaawansowane winny umożliwiać pracę w trybie portretowym. Jakość matrycy ma też olbrzymie znaczenie, zwłaszcza w przypadku sprzętu do agencji reklamowych, gdzie graficy potrzebują matryc o nasyconych kolorach i szerokich kątach widzenia. Prawdziwym wyzwaniem przed resellerami jest zawsze odpowiednie poznanie potrzeb firmy. Dopiero ten krok pozwala na wybór pożądanych cech, a następnie na poszukiwanie najlepszego stosunku jakości do ceny, wytrzymałości oraz opieki gwarancyjnej.

BrandsIT: Monitory dotykowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlaczego jest taka tendencja i gdzie je można zastosować?

Mariusz Kuczyński: Panele dotykowe zawdzięczają swoją rosnącą popularność wygodzie użytkowania, co jest szczególnie ważne w zastosowaniach do celów komercyjnych oraz trendowi na digitalizację i usprawnienie dostępu klientów do przeróżnych usług lub towarów. Dziś monitory dotykowe nie tylko nie są niczym niezwykłym w zakładach przemysłowych, specjalistycznych warsztatach, punktach opieki zdrowotnej czy placówkach edukacyjnych, ale stanowią wręcz coś pożądanego. Usprawniają pracę obsługi, zwiększają wydajność, pomagają w zarządzaniu dokumentami oraz ułatwiają wybór określonych produktów. Możliwość implementacji ekranów dotykowych w przeróżnych instytucjach użyteczności publicznej przekłada się na ich powszechność. Konsumenci nie chcą tylko oglądać wyświetlanych treści, chcą i powinni mieć możliwość interakcji z nimi. To właśnie dlatego, monitory dotykowe znaleźć można niemal wszędzie, od stacji diagnostycznych po centra handlowe i restauracje czy muzea. Co więcej, nic nie wskazuje, by miały osiągnąć punkt przesycenia i zacząć w najbliższej przyszłości tracić na popularności. Technologia dotykowa wciąż się rozwija otwierając nowe możliwości. Podam przykład: w naszej ofercie monitorów dotykowych jeszcze 2011 roku mieliśmy 3 modele od 15 do 19 cali w tylko jednej technologii. Dzisiaj mamy w ofercie 52 modele Touchscreen od 15 do 86 cali w aż w pięciu różnych technologiach wliczając w to najbardziej zaawansowaną technologię pojemnościową – projective capacitive. Przyszłość stoi otworem przed ekranami dotykowymi i interakcją z nimi, a iiyama aktywnie pomaga w realizacji tejże przyszłości.

BrandsIT: Jakie plany ma iiyama, jakie nowości zamierza wprowadzić?

Mariusz Kuczyński: iiyama planuje robić dalej to, co robi najlepiej, czyli kontynuować produkcję doskonałych monitorów komputerowych. Rozwijamy swoją ofertę na wszystkie segmenty naszych produktów, nieustannie dbając o ich jakość i dopasowując je do wymagań rynku. Tego lata mamy premiery nowych monitorów dla graczy z serii G-Master od 24,5 do 32 cali z linii Black Hawk i Red Eagle dla pro-gamingu. Pracujemy też na wyglądem naszych monitorów, aktualnie zaktualizowaliśmy design naszych wyższych modeli do wersji edge-to-edge (bezramkowe). Wkrótce zadebiutuje też model 5K dla grafików i projektantów z matrycą IPS w wyszukanym designie. Zaś w sierpniu do sprzedaży wejdzie nowa seria ekranów wielkoformatowych o przekątnych 65, 75 i 86 cali z rozdzielczością UHD 4K dedykowanych do zastosowań edukacyjnych. Pod koniec roku naszą ofertę dotykowych ekranów typu open frame poszerzy nowa seria o przekątnych od 10 do 24 cali skierowana do segmentu retailowego. W iiyamie na pewno będzie się działo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ

Co da się podłączyć do smartfona? – szerokie zastosowanie urządzenia

zmiany personalne

Troje nowych menedżerów w polskim oddziale Fortinet