Zgodnie z zapowiedzią Microsoftu kilka miesięcy temu konsole Xbox One i Xbox One X otrzymały aktualizację oprogramowania wprowadzającą nowe dla konsol technologie.
Wprowadzono obsługę rozdzielczości 2560×1440 pikseli, która, o ile w telewizorach nie jest popularna to w wypadku graczy grających na platformach PC i Xbox, często korzystają z monitorów, które obsługują wyżej wymienioną rozdzielczość.
Konsole otrzymały również obsługę ALLM (Auto Low Latency Mode). Zgodnie z założeniem jeśli tylko nasz telewizor obsługuję tę technikę (wymagany port HDMI 2.0/2.1) to automatycznie przełączy się w tryb gry i wyłączy wszystkie niepotrzebne funkcje. Uzyskamy w ten sposób najniższą możliwą wartość opóźnienia w wyświetlaniu obrazu co w grach jest bardzo pożądane.
Ostatnim wprowadzonym usprawnieniem jest obsługa HDMI VRR oraz AMD FreeSync, które pomogą nam się uporać z tkz. rwaniem obrazu i otrzymać jeszcze płynniejsze animacje niż zazwyczaj.