Atak hakerski na British Airways – 380 tys. poszkodowanych

- Reklama -

Największe brytyjskie linie lotnicze, British Airways, potwierdziły w ubiegłym tygodniu na swojej oficjalnej stronie internetowej, że przeprowadzono na nie atak hakerski. Zgodnie z wywiadem udzielonym przez rzecznika prasowego linii dziennikowi The Telegraph, prawie 400.000 klientów, którzy zarezerwowali lot między 21 sierpnia 2018 (godz. 22:58 BST) a 5 września 2018 roku (godz. 21:45 BST), zostało dotkniętych atakiem.

Hakerzy wykradli – ze strony internetowej i aplikacji mobilnej – dane osobowe i dane kart płatniczych. Informacje dotyczące szczegółów podróży oraz dane paszportowe nie zostały zagrożone. W czwartek w nocy British Airways skontaktowały się z dotkniętymi atakiem klientami i zapewniły, że wszelkie straty finansowe zostaną im wyrównane. Linie informują klientów, że nie będą wysyłały żadnych wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych karty płatniczej i w związku z tym proszą o zachowanie czujności w przypadku jakichkolwiek prób wyłudzenia ich tożsamości.

Celem ochrony swoich kont klienci powinni jak najszybciej zmienić hasła dostępu do usług bankowych. Zaleca się również monitorowanie przeprowadzanych na kontach operacji finansowych. O wszelkich nieprawidłowościach powinno się powiadomić swój bank oraz wystawcę karty płatniczej. Szczególną uwagę należy zwrócić na podejrzane wiadomości e-mail, rzekomo wysłane przez linie lotnicze – komentuje Błażej Pilecki, Bitdefender Product Manager z firmy Marken.

British Airlines ogłosiły, że rozwiązano już problem wywołany incydentem i działalność linii została w pełnym zakresie przywrócona. Klienci mogą dokonywać rezerwacji, odprawy również przebiegają bez przeszkód. O zdarzeniu poinformowano właściwe organy – aktualnie trwa dochodzenie

British Airways współpracują przy dochodzeniu z policją i specjalistami od bezpieczeństwa cybernetycznego. Kradzież danych została zgłoszona Komisarzowi ds. Informacji – poinformowały linie lotnicze.

Według rzecznika prasowego, British Airways wykryły naruszenie danych po tym, jak „strona trzecia poinformowała nas o zauważeniu jakiejś nietypowej aktywności.  Natychmiast przystąpiliśmy do rozwiązywania problemu, podejmując śledztwo w trybie pilnym”.

- Reklama -

Treści PREMIUM

Otrzymuj cotygodniowy e-mail od BrandsIT, który sprawia, że czytanie wiadomości jest naprawdę przyjemne. Dołącz do naszej listy mailingowej, aby być na bieżąco i uzyskać dotęp do treści PREMIUM za darmo.

- Reklama -