Integracja Dynamics 365 z LinkedIn

Klaudia Ciesielska
7 min

Dzięki integracji z największą siecią społecznościową dla profesjonalistów, pakiet wspomagający zarządzanie Microsoft Dynamics 365 jeszcze bardziej wpisuje się w nową strategię chmurową Microsoft zmierzającą ku wertykalizacji rozwiązań i dodatkowo zyskuje nowe możliwości w zakresie sprzedaży i zarządzania talentami.

Wraz z wprowadzeniem na rynek aplikacji Dynamics 365, Microsoft zaproponował nowoczesne środowisko zintegrowanych usług w chmurze, które dzięki połączeniu wszystkich danych w przedsiębiorstwie pozwalają na podejmowanie trafniejszych i szybszych decyzji. System zapewnia wsparcie zarówno w początkowej fazie wzrostu przedsiębiorstwa, jak i w trakcie rozwoju działalności na wyższym poziomie, m.in. poprzez dodawanie kolejnych rozwiązań dostosowanych do każdej organizacji. To, że kierunek rozwoju narzędzi służących automatyzacji sprzedaży doskonale wpisuje się w potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstw, potwierdza również zajęcie przez Microsoft pierwszego miejsca w najnowszym raporcie Forrester Wave za drugi kwartał 2017. Forrester wskazuje na duże inwestycje w unowocześnienie systemu, przejście do chmury Dynamics 365, integracje z Office 365, Power BI, sztuczną inteligencją (AI), uczeniem maszynowym (Machine Learning) i LinkedIn oraz wysoko ocenia fakt, że Microsoft budując ofertę ujednolica swoje rozwiązanie z większym portfolio.

Forrester pisze: Z całego szumu wokół wdrażania sztucznej inteligencji (AI) i maszynowego uczenia się, firma Microsoft wykazuje znaczną dojrzałość zarówno w zakresie jego realizacji, jak i wizji, a także poziomu zaawansowania analityki zmieniającej sprzedaż. Klienci bardzo wysoko oceniają tempo i skłonność do innowacji firmy. Potencjał wokół analityki rośnie dzięki przejęciu LinkedIn.

Właśnie w tym kierunku zmierzają kolejne usprawnienia, które wykorzystują potencjał sieci społecznościowej LinkedIn. Nowe możliwości zostały zawarte w pakiecie Dynamics 365 for Sale, wspierającym pracę sprzedaży oraz Dynamics 365 for Talent, zapewniającym rozbudowaną obsługę funkcji HR.

REKLAMA

Zwiększenie liczby nowych klientów z Dynamics 365 i LinkedIn Sales Navigator

Dynamics 365 for Sale łączy środowisko Dynamics CRM, Office 365 oraz sieć społecznościową LinkedIn w jeden system sprzyjający budowaniu relacji i podniesieniu produktywności zespołu handlowego. W ten sposób osoby odpowiedzialne za sprzedaż zyskują możliwość kontaktu z właściwymi osobami, wzbogacenia oferty o zindywidualizowane wskazówki i rekomendacje oraz uzyskania dużej skali działań rejestrowanych w ramach jednego systemu.

Według danych Accenture, 77% konsumentów ma poczucie, że przedstawiciele handlowi nie rozumieją ich biznesu. Dzięki wykorzystaniu funkcji LinkedIn w pakiecie Dynamics 365, zespoły sprzedażowe każdej firmy mogą skoncentrować się na dotarciu do właściwych przedsiębiorstw i osób oraz dokładnie rozpoznać ścieżkę dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Mają również możliwość monitorowania działań klienta oraz angażowania ich do współpracy dzięki tworzeniu treści odwołujących się do ich profilu zawodowego i specyfiki biznesu. Synchronizacja danych w systemie daje możliwość wymiany danych CRM z LinkedIn Sales Navigator, co z kolei pozwala na podejmowanie działań w odpowiednim kontekście.

Handlowcy wykorzystujący w sprzedaży kanały social zyskują o 45% więcej szans handlowych w ciągu kwartału. Co więcej, mają oni dzięki temu o 51% wyższe szanse na osiągniecie targetu” – podkreśla Justyna Klimuk, Dynamics 365 Business Group Lead, Microsoft- „Połączenie LinkedIn z Dynamics 365 zapewnia efekt skali. Daje również powód do wejścia do CRM, ponieważ mamy tam istotne informacje o potencjalnym kliencie w czasie rzeczywistym. Mamy również synchronizację aktywności. Wiadomości InMail wysyłane w LinkedIn logują się w CRM, co prowadzi do wzrostu produktywności pracy”.

Dynamics 365 for Sales wspiera pracę sprzedawców, zapewniając im nowe, lepsze doświadczenia. Dla przykładu, mogą oni wykorzystywać dane sprzedażowe już w ramach pakietu Office 365 przy opracowaniu oferty, co może prowadzić do szybszego zamknięcia sprzedaży. Wyceny mogą być tworzone z uwzględnieniem wskazówek klientów, właściwych cen i danych o zapasach oraz dalej zapisane w systemie, włączając w to zniżki wysłane do klienta, bez potrzeby opuszczania środowiska Outlook.

Integracja Dynamics 365 z LinkedIn Sales Navigator umożliwia sprzedawcom dostęp do informacji zawartej w 500 milionowej społeczności profesjonalistów LinkedIn. W konsekwencji pozwoli to na znaczącą poprawę efektywności pracy, wykorzystując sieć kontaktów oraz poprawi skuteczność lejka sprzedaży (pipeline) odwzorowującego postęp procesów handlowych. Będzie to możliwe m.in. dzięki:

  • Wykorzystaniu informacji pochodzących z e-maila, CRM i LinkedIn do uzyskania kontekstowych rekomendacji dotyczących kolejnych działań. Dynamics 365 for Sales pomaga w nawiązywaniu kontaktów handlowych poprzez firmową sieć kontaktów, wysyłkę wiadomości InMail, czy indywidualne zapytania.
  • Zachęcaniu klientów do współpracy poprzez dostarczanie sprofilowanej treści i uzyskiwanie informacji o aktywności oraz zmianach statusu pracy u obecnych i potencjalnych klientów.
  • Budowanie silnych relacji z istniejącymi klientami, dzięki dostępowi do szczegółów profili LinkedIn, takich jak zdjęcie, aktualne stanowisko i historia pracy.

Rozwiązanie do rekrutacji i zarządzania talentami

Możliwości sieci społecznościowej LinkedIn zostały również wykorzystane do stworzenia rozwiązania obsługującego pracę działów HR – Dynamics 365 for Talent. System wspiera wybrane procesy HR, począwszy od poszukiwania i rekrutacji pracowników, poprzez onboarding, czyli wprowadzanie ich w strukturę firmy, skończywszy na działaniach zmierzających do zarządzania ich rozwojem i utrzymania w firmie.

Dzięki zintegrowanej aplikacji LinkedIn Recruiter, system zapewnia w szczególności szybki dostęp do społeczności potencjalnych pracowników oraz do aktualnych informacji na temat ich profilu zawodowego. Aplikacja daje możliwość spersonalizowanego procesu wprowadzania pracowników do firmy, przyśpieszając ich adaptację i rozwój w organizacji. Pozwala również na prowadzenie i aktualizację informacji o doświadczeniach pracownika, dzięki wykorzystaniu spójnych i skonsolidowanych informacji z Office 365, Dynamics 365 i LinkedIn. Dynamics 365 for Talent wspiera także proces rozwoju pracownika w trakcie działań operacyjnych, pomiar efektów biznesowych jego pracy oraz poprawę efektywności programów rozwojowych dla pracowników.

Dynamics 365 for Talent, daje możliwość pozyskiwania talentów– wszystko w nowoczesnej aplikacji stworzonej do obsługi procesów poszukiwania, rekrutacji, onboardingu i rozwoju pracowników. – podkreśla Justyna Klimuk, Dynamics 365 Business Group Lead, Microsoft.