Jak usprawnić pracę PR-owca? Niezbędne narzędzia

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Public relations oznacza relacje z otoczeniem. Kluczem do sukcesu każdej firmy jest dbanie o wizerunek oraz zdobywanie zaufania klientów. Marka musi w jasny sposób komunikować się z odbiorcami, nie bez znaczenia jest jednak sposób, w jaki to robi. Przedsiębiorstwa, którym zależy na profesjonalnym kreowaniu wizerunku, korzystają ze wsparcia agencji PR. Po jakie narzędzia sięgają PR-owcy? Co usprawnia ich działania?

Praca specjalistów zasilających szeregi agencji PR polega na poszukiwaniu sposobów wzbudzenia zainteresowanie klientów daną marką. To często niełatwe zadanie, wymagające działań w kilku obszarach jednocześnie. Aby usprawnić pracę PR-owca warto sięgać po dostępne narzędzia — ułatwiające planowanie, publikowanie postów w kanałach social media czy analizowanie efektów podjętych kroków.

Skutecznie, ale prosto

Każdy specjalista od PR zdaje sobie sprawę, jak istotne jest funkcjonowanie w sieci. Przedsiębiorstwa mają nie tylko swoje strony internetowe, gdzie umieszczają różnorodne informacje, ale pojawiają się również w social mediach, nawiązując bezpośrednie relacje ze swymi klientami. Znaczenie ma regularne zamieszczanie postów, tak, by zainteresowani mogli na bieżąco śledzić zmiany zachodzące w firmie, poznawać nowości.

Publikowanie postów może być czaso- i pracochłonne, dlatego PR-owcy chętnie sięgają po narzędzia jak Buffer czy Later, umożliwiające przygotowanie wpisów na kilku kanałów jednocześnie. Dodatkowo użycie programu Canva pozwoli na dopracowanie grafiki, a Google Analytics czy Semstorm na zbadanie efektów wykonanych zadań.

- Advertisement -

Efektywna praca specjalistów od wizerunku

By usprawnić swoje działania, agencja public relations korzysta z narzędzi ułatwiających komunikowanie się w strukturach wewnętrznych, planowanie działań i kontrolowanie terminów. Efektywna praca to podział obowiązków, szybkie i sprawne przekazywanie sobie informacji, wymiana spostrzeżeń i dzielenie się wiedzą. Nie byłoby to możliwe bez aplikacji jak Asana czy Trello. Zarządzanie projektami, nawet najbardziej złożonymi, ustalanie zależności między poszczególnymi zdaniami, możliwość korzystania z dostępnych szablonów to tylko niektóre ułatwienia, jakie oferują wspomniane programy.

Monitoring mediów — konieczność czy moda?

Śledzenie nowości, wychwytywanie ważnych informacji to niezwykle istotne elementy strategii PR. Specjaliści od wizerunku muszą sprawdzać, jakie informacje o firmie krążą w sieci, po to, by nimi kierować w odpowiedni sposób. Kopalnią wiedzy są social media, prasa, serwisy internetowe. Przeszukiwanie kolejnych stron zajmuje sporo czasu, dlatego PR-owcy chętnie sięgają po narzędzia jak Press Service czy IMM pozwalające monitorować media w rzeczywistym czasie.

Skuteczne działania agencji PR mogą być wspomagane poprzez dostępne narzędzia usprawniające pracę, pomagające oszczędzać czas. Podążanie za nowościami to dziś konieczność, a specjaliści chcący osiągać sukcesy na rynku muszą mieć świadomość, że wymagania klientów wciąż rosną — by im sprostać, warto sięgać po aplikacje i programy stworzone, by pracować skuteczniej i szybciej.

Udostępnij
- REKLAMA -