Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw. Ich znaczną częścią są firmy jednoosobowe lub rodzinne, które nie kładą największego nacisku na szeroką wysyłkę, a orientują się na klientach selektywnych. Kolejne wyzwanie stanowią długoterminowe umowy z przedsiębiorstwami transportowymi, wynikające wprost z ograniczonego zapotrzebowania na usługi kurierskie, tym bardziej że dla wielu firm to właśnie logistyka jest główną barierą w zakresie implementacji ekspansji na zagranicznych rynkach.

Dostosowanie cen produktów do oczekiwań klientów idzie w parze z zapewnieniem im maksymalnego komfortu oraz kontroli w obszarze realizacji zamówienia. Konsumenci mają zdefiniowaną potrzebę wygody i możliwości wyboru. Obserwując łańcuch danej dostawy, ustalając dni, a także miejsce doręczenia, w konsekwencji odczują satysfakcję z procesu zarówno dostarczenia, jak i odbioru. Ponadto, Polacy bardzo często podróżują, a także decydują się z różnych względów na zamieszkanie poza granicami kraju. Ten aspekt idzie z kolei w parze ze wzrostem rynku przesyłek międzynarodowych, determinowanego przez działalność firm z branży retail. Paczki coraz szybciej przekraczają granice, a z perspektywy rynku europejskiego docierają do odbiorcy już w ciągu kilku dni.

Czas wyzwaniem i możliwością

W procesie łańcucha dostaw to właśnie czas odgrywa najbardziej istotną rolę. Timing realizacji przesyłki międzynarodowej jest równie ważny jak miejsce jej odbioru. Mniejsi przedsiębiorcy mogą już korzystać z dedykowanych punktów nadań zlokalizowanych w centrach handlowych, biurowcach czy na dworcach. Miejscach często uczęszczanych przez konsumentów, którzy mogą być zarówno nadawcami, jak i odbiorcami. Rozwiązania z myślą o dynamicznym rozwoju sektora e-commerce jeszcze bardziej przyspieszają cały łańcuch. Na Starym Kontynencie przesyłka może dotrzeć do użytkownika nawet w trakcie jednego dnia, a jeśli koncentrujemy się zamówieniach realizowanych na całym świecie, można otrzymać ją już do trzech dni roboczych.

Firmy kurierskie prześcigają się we wprowadzaniu na rynek innowacyjnych udogodnień, które jeszcze bardziej zwiększają komfort klientów indywidualnych i biznesowych. Przesyłki priorytetowe są realizowane w soboty, dedykowane systemy IT ułatwiają konsumentom dostęp do informacji oraz potwierdzeń, pozwalają także zarządzać doręczeniami jednocześnie minimalizując liczbę kontaktów ze sklepami typu e-commerce. Główny wpływ na ich zadowolenie ma ekspresowa oraz skuteczna dostawa, co w konsekwencji sprawia, że usatysfakcjonowany użytkownik szybciej wróci do miejsca, które go nie zawiodło.

Sposobów na optymalizację ostatniej mili jest wiele. Firmy kurierskie inwestują w drony, aplikacje mobilne, a nawet sztuczną inteligencję. Im więcej innowacji, tym większe możliwości dla konsumentów. Coraz większą rolę odgrywają automaty do odbioru przesyłek zarówno w formie instalacji na terenie dedykowanych placówek, jak i niezależnych, otwartych w formule 24/7. Małe sklepy online oraz podmioty nadające ton handlowi internetowi wspólnie muszą dostosowywać się do wymagań rynku, stawiać na nieustanny rozwój, a także szukać rozwiązań pozwalających skutecznie rozszerzać portfolio oferowanych usług.

- Advertisement -
Autor: Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -