W dniach 14 i 15. listopada we warszawskim Centrum Expo XXI odbyły się dziewiąte już targi Retail Show. Są to jedyne w Polsce targi poświęcone wyposażeniu, technologiom i usługom dla handlu odwiedzane przez decydentów zakupowych w sektorze retail w zakresie rozwoju i wyposażenia placówek handlowych.
Pierwszego dnia targów odbyła się IX edycja konferencji Retail Congress, podzielona na trzy bloki tematyczne. Pierwsza część poświęcona była trendom w projektowaniu sklepów i konceptom zatrzymującym klienta na dłużej. W drugim bloku tematycznym eksperci z wiodących firm IT przedstawili innowacyjne rozwiązania dla handlu. Trzecia część konferencji przybliżyła najnowsze mechanizmy i narzędzia dzięki którym sprzedaż w modelu omnichannel daje przewagę nad innymi modelami.
Wystawców podzielono na kilka kategorii, tj.: Store Design, czyli projektowanie i wyposażenie sklepów, Retail Technology (rozwiązania techniczne i informatyczne wspierające handel), Equipment & Services (wszystko usługi i wyposażenie wspierające działanie podmiotów handlowych), Salon IT & E-commerce (systemy informatyczne dla branży handlowej), Salon Gastro (oferta dla sieci gastronomicznych) oraz salon Digital Signage, który najbardziej nas zainteresował z racji swojej dynamiki rozwoju i popularyzacji.
To, co nas zaskoczyło to stosunkowo niewielka frekwencja, na którą skarżyli się wystawcy, względem lat poprzednich. Wszyscy mieli nadzieję, że mniejsza ilość odwiedzających przełoży się jednak na jakość i owocować będzie podpisanymi kontraktami na dostawę rozwiązań dla retailu. My skupiliśmy się na odwiedzeniu stoisk firm IT prezentujących przede wszystkim rozwiązania Digital Signage, odwiedzając bardzo ciekawe stoisko specjalizowanego integratora w tym segmencie z Warszawy, tj. Statim Integrator czy stoiska partnerów Samsung, będący jednym z niekwestionowanych liderów technologicznych w zakresie rozwiązań wizualnych dla handlu.
Przemysław Kucharzewski, Redaktor, BrandsIT: Co wyjątkowego pokazujecie na targach? Jakie rozwiązania ciekawią odwiedzających?
Karol Krajewski, Statim Integrator
Karol Krajewski, Regional Sales Director, Statim Integrator Sp. z o.o.: W tym roku prezentujemy nasz najnowszy produkt, diody xLEDpro – najbardziej zaawansowane technologicznie ekrany LED na europejskim rynku. Charakteryzują się one ultra cienką konstrukcją, modułową budową, bardzo wysoką jakością i kontrastem, dzięki czemu można osiągnąć perfekcyjnie krystaliczny obraz. W trosce o komfort i bezpieczeństwo naszych klientów oferujemy na ten produkt 5 lat gwarancji.
Łukasz Sędzicki, Samsung
Łukasz Sędzicki, VD Partner Account Manager, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.: Najciekawszymi urządzeniami, jakie zaprezentowaliśmy były totemy. Wśród nich wymienić można m.in. te z ekranami 32” z serii DBE, z możliwością położenia gazetek sklepowych, czy totemy do ekspozycji np. wewnątrz galerii handlowych z ekranem 49” z serii PMH. Oprócz wysokiej jakości wyświetlania obrazu, urządzenie charakteryzuje się pracą w trybie 24/7 i odpornością na kurz, dzięki czemu jest ono praktycznie bezobsługowe. Oczywiście, wszystkie nasze produkty digital signage wspierane są przez system MagicInfo Samsung, który pozwala na zaawansowane zarządzanie ekranami.
Mariusz Narożny, Key Account Manager, Diebold Nixdorf: W trakcie targów mieliśmy okazję zaprezentować rozwiązania, które zmieniają współczesny handel zgodnie z ideą Connected Commerce. Są to kasy samoobsługowe, coraz bardziej rozpowszechnione w sieciach sklepów, kioski ułatwiające realizację zakupów wyselekcjonowanych produktów, oraz nasze rozwiązanie Vynamic Engage. To dzięki takiej ofercie dystrybutorzy mogą dysponować szczegółową wiedzą o swoich klientach, przez co jeszcze lepiej mogą trafić ze spersonalizowaną ofertą w dowolnym momencie, niezależnie od kanału i trasy zakupu. Niewątpliwą zaletą VE jest fakt, że to rozwiązanie chmurze i może być łatwo zintegrowane z istniejącymi rozwiązaniami firm handlowych.
BrandsIT: Jak szeroko rozumiane technologie zmieniają funkcjonowanie “tradycyjnego” handlu?
Karol Krajewski, Statim Integrator: Technologie pozwalają na większą interakcję z klientem , wpływają znacząco na wyniki sprzedaży, oraz dają więcej możliwości na dotarcie do szerszej grupy obiorców. Dobrze zaplanowana kampania sprzedażowa zwiększa efekty biznesowe. Jako przedstawiciel branży digital signage, poza wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań, służymy dodatkowo wsparciem merytorycznym jak najlepiej wykorzystać potencjał oferowanych przez nas produktów.
Łukasz Sędzicki, Samsung: Z roku na rok widać, jak technologie ze świata reklamy internetowej przenoszą się do świata realnego. Reklama podążająca, zaawansowana analityka, mapy ciepła czy audience measurement to tylko niektóre z przykładowych technologii, które zmieniają oblicze współczesnego handlu. Elementem wspólnym dla wszystkich z nich są rozwiązania digital signage, które wykorzystywane są już nie tylko przez duże sieci czy centra handlowe, ale także przez mniejsze podmioty, które chcą wyróżnić się z ofertą na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Digital signage to nie tylko zaawansowane wyświetlacze, ale cały ekosystem, na który składa się oprogramowanie do zarządzania nimi oraz urządzenia peryferyjne, takie jak czujniki i sensory pozwalające na interakcję między produktem, ekranem i klientem. Przykładem może być automatyczna zmiana wyświetlanego komunikatu w zależności od aktualnej pogody. W słoneczne dni pojawi się np. reklama zachęcająca do zakupu okularów przeciwsłonecznych.
Rozwiązaniem, które idzie o krok dalej, wzbudzając w ostatnim czasie duże zainteresowanie, jest „Triggering”. Dzięki wykorzystaniu kamery i specjalnego oprogramowania system „widzi”, jaki produkt podniósł klient, co pozwala na automatyczne wyświetlanie na ekranie szczegółowych informacji na temat. Rozwiązanie to pozwala także na zbieranie informacji o zachowaniach klientów, dzięki czemu sprzedawca wie, które produkty były najczęściej oglądane, a które finalnie wróciły z klientem do domu. W tym miejscu potrzebne są oczywiście systemy typu Business Intelligence, pozwalające na skuteczne analizowanie informacji sprzedażowych i pochodzących z czujników i kamer. Ułatwiają one podejmowanie decyzji w zakresie odpowiedniej ekspozycji towaru i komunikacji z klientem.
Mariusz Narożny, Diebold Nixdorf: Transformacja cyfrowa zakłada koncentrację na potrzebach klienta, przez co bardzo dobrze sprawdza się w handlu. Wszelkie rozwiązania, które wzbogacają “tradycyjny” model sprzedaży z powodzeniem poszerzają sposób dotarcia do coraz szerzej grupy klientów. Widzimy również, że firmy z obszaru e-commerce bardzo chętnie poszerzają swoje pole działania o klasyczne modele sprzedażowe i dla nich też mamy sporo do zaoferowania. A zatem żyjemy w czasach, w których technologia wspiera zarówno handel tradycyjny, ale również tradycyjne sklepy mogą korzystać z powodzeniem z rozwiązań technologicznych i poznawać jeszcze lepiej potrzeby klientów, dostosowując do nich swoją klasyczną ofertę.
BrandsIT: Czego oczekujecie po targach? czy wydarzenie można zaliczyć do udanych?
Karol Krajewski, Statim Integrator: Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dając im możliwość zapoznania się z jakością naszych produktów, które prezentujemy na naszym stoisku. Ponadto, podczas takiej wizyty, dajemy klientowi pakiet niezbędnej wiedzy, która w przyszłości może zadecydować o wyborze xLEDpro jako rozwiązania do zakupu. Świadomość jakości produktu, który oferujemy przekłada się na komfort decyzji przy potencjalnej inwestycji w zakup rozwiązania Digital Signage. Same targi uważamy za bardzo udane, nasza oferta jak i stoisko wyróżniały się pośród innych wystawców i cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Łukasz Sędzicki, Samsung: Z naszego punktu widzenia targi to idealne miejsce do nawiązywania relacji i do budowania świadomości klienta w obszarze nowoczesnych rozwiązań digital signage. W tym roku byliśmy obecni na targach razem z naszymi partnerami, takimi jak Diebold Nixdorf, Selfmaker czy Solix.
Mariusz Narożny, Diebold Nixdorf: Przeprowadziliśmy bardzo wiele rozmów z klientami i cieszy nas duże zainteresowanie rozwiązaniami, które wzbogacają handel. Dlatego możemy uznać, że wydarzenie okazało się dla naszej firmy bardzo udane.
Do ciekawszych wystawców zaliczyć można firmę NEC Display Solutions, czołowego światowego producenta monitorów LCD, projektorów oraz paneli LED, oferującego szerokie portfolio profesjonalnych produktów do wyświetlania obrazu. Firma od lat jest silnie obecna na rynku Retail, współtworzyła w Polsce rynek Digital Signage, produkty z logo NEC są masowo wykorzystywane w punktach sprzedaży i galeriach handlowych.
Jednym z najbardziej wyróżniających się stoisk (zarówno wielkością, jak i wyglądem) było stoisko Koncept-L S.A., który jest wiodącym na rynku polskim dystrybutorem szerokiej gamy urządzeń do automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów (Auto ID).
Mamy nadzieję, że jubileuszowa, dziesiąta edycja, będzie równie ciekawa merytorycznie, jak i cieszyć się będzie znakomitą frekwencją odwiedzających.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.