- Reklama -

Rola wizualizacji 3d w sprzedaży produktów i usług

Zobacz

- Reklama -

Jednym z głównych czynników, który ma ogromny wpływ na dobrą sprzedaż produktu jest jego odpowiednia prezentacja. Łatwo to sobie wyobrazić na pewnym przykładzie. Czy kupiłbyś krzesło mając do dyspozycji jedynie opis jego wyglądu? Z pewnością nie. A czy kupiłbyś to samo krzesło gdybyś mógł zobaczyć je na zdjęciu? Tutaj szanse na dokonanie transakcji znacznie wzrastają. Wszystko zależy od tego, czy ten model krzesła przypadnie Ci do gustu, ale też w jaki sposób zostało ono Tobie zaprezentowane. Aby prezentacje produktu były coraz lepsze, wytwórcy coraz częściej wykorzystują do tego wizualizacje 3d.

Czym są  wizualizacje 3D.

Wizualizacje 3d to nic innego jak przetworzony obraz komputerowy. Najlepsi graficy potrafią wykonać obrazy, które praktycznie w niczym nie odbiegają od rzeczywistości. Są to tak zwane wizualizacje fotorealistyczne. Proces tworzenia wizualizacji jest dość skomplikowany i odbywa się etapami.  Pierwszym etapem jest stworzenie trójwymiarowego modelu, z reguły później graficy nakładają na ten model odpowiednie tekstury, które mają odwzorować rzeczywiste materiały (drewno, szkło, kamień, plastik itp.). Kolejnym etapem jest ustawienie świateł i kadrów. Tą fazę można porównać do wirtualnego studia fotograficznego. Grafik może ustawić najciekawsze  kadry oraz odpowiednio oświetlić scenę. Ostatni etap to tak zwany rendering, czyli przeliczenie przez stacje robocze wszystkich parametrów, które zostały wprowadzone w programie do tworzenia grafiki 3d. W tym momencie powstają docelowe wizualizacje.

wizualizacja-stolika

Zastosowanie wizualizacji

Przy pomocy wizualizacji można przedstawić praktycznie wszystko. Mogą to być obiekty już istniejące, ale również te będące jeszcze  w fazie projektu. W biznesie wykorzystuje się je najczęściej do przedstawienia produktu lub koncepcji. Może to być jakikolwiek przedmiot, począwszy od długopisu, etui na telefon, po samochody, łodzie czy budynki. Architekci wnętrz wykorzystują wizualizacje 3d do przedstawienia projektów wnętrz swoim inwestorom.  

Nośniki wizualizacji

Wizualizacje można z powodzeniem wykorzystać na przeróżne sposoby, oto najważniejsze z nich: ulotka, baner, katalog, oferta, strona internetowa, telewizja, portfolio,  czy wszelkiego rodzaju prezentacje.

Korzyści jakie dają wizualizacje.

Niewątpliwie jest ich sporo. Poniżej znajduje się lista tych najważniejszych z punktu widzenia przedsiębiorcy.

Redukcja kosztów

Wizualizacje redukują koszty firmy i to znacznie. Aby przedstawić przedmiot, który dostępny jest w kilku, czasem nawet kilkudziesięciu wariantach, wytwórca nie musi go wielokrotnie produkować. Do  prezentacji  z powodzeniem może wykorzystać  grafikę komputerową. Wizualizacje świetnie sprawdzą  się  również w przypadku gdy producent chciałby osadzić swój produkt w jakimś niezwykłym otoczeniu, na przykład we wnętrzu premium. W takiej sytuacji nie ma potrzeby budowania scenografii w studiu fotograficznym, co tak naprawdę wiązałoby się z ogromnymi kosztami oraz trudnościami logistyczymi.

Prezentacja prototypu

Dzięki umiejętnościom grafika komputerowego, projektant może z  powodzeniem  zwizualizować praktycznie każdy prototyp, każdy obiekt będący jeszcze w fazie projektowej. Render pozwala przyjrzeć się bliżej wszelkim detalom projektu. Jest to także doskonały materiał na którym można nanieść potrzebne poprawki.   Grafika komputerowa może być również bardzo przydatna w przypadku poszukiwania ewentualnego inwestora. Zdecydowanie łatwiej jest zainwestować w produkt, który można już zobaczyć.

przykladowa-wizualizacja-z-siatka

Prezentacja wnętrza

Architekci  wnętrz wykorzystują wizualizacje 3d do przedstawienia swojego projektu inwestorom.  Na ich podstawie klient zobaczy jak będzie wyglądało zaprojektowane wnętrze, a w razie konieczności poprosi architekta o wprowadzenie w projekcie potrzebnych korekt. Obecnie oprócz standardowych wizualizacji, architekci korzystają również z wizualizacji 360 oraz wirtualnych spacerów. Wizualizacje 360   to obrazy sferyczne, tak zwane panoramy, które można oglądać na ekranie monitora i obracać się wirtualnie w zakresie 360 stopni.

Oddziaływanie na zmysły klienta

Wizualizacje 3d to potężne narzędzie marketingowe. Pozytywne obrazy są niezwykle przydatne, szczególnie w momencie gdy potencjalny nabywca nie ma pewności co do zakupu. Odpowiednio skomponowana grafika komputerowa może być w takich momentach przysłowiową “kropką nad i”,  Oddziałując na zmysły klienta upewni go w fakcie, że chce ten przedmiot nabyć.

wizualizacja-fotela

Jak rozróżnić dobre wizualizacje?

Tylko dobrze wykonane wizualizacje przyniosą oczekiwane efekty. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na fotorealizm. Im grafika będzie bardziej realistyczna tym lepszy osiągnie odbiór u potencjalnego klienta. Każda fachowo wykonana wizualizacja zwróci się w stu procentach, jeśli zostanie tylko odpowiednio wykorzystana.  Obecnie profesjonalne wizualizacje 3d wykorzystują  z powodzeniem  nie tylko ogromne korporacje, ale również architekci, mali wytwórcy, właściciele manufaktur czy projektanci.

Artykuł przygotowany we współpracy z p71.pl

- Reklama -

Polecamy

- Reklama -