Handel

Problemy Nvidia w Chinach? Produkcja kluczowego chipa AI wstrzymana

Nvidia tymczasowo wstrzymała produkcję swojego najnowszego procesora AI, H20, zaprojektowanego specjalnie na rynek chiński w odpowiedzi na amerykańskie restrykcje eksportowe.…

Większe zadowolenie klientów i wyższe przychody dzięki precyzyjnym, szczegółowym cenom sprzedaży opartym na AI

Wyprzedaże w sklepach detalicznych to sezonowy temat, który przyciąga uwagę. Klienci szukają wówczas najlepszych okazji, sprzedawcy zaś chcą…

Wojna handlowa uderza w polskie firmy mocniej niż w Zachód

Polskie firmy eksportowe coraz wyraźniej odczuwają skutki globalnej wojny handlowej i należą do najbardziej zaniepokojonych w Europie. Zamiast…

AI w Polsce – czy biznes przespał rewolucję? Raport EFL ujawnia przepaść

Sztuczna inteligencja wkracza do polskiego biznesu, a nowy raport EFL ujawnia rosnące zainteresowanie, choć wciąż naznaczone ostrożnością. Dane…

AI w sprzedaży – badanie Panasonic ujawnia starcie IT z HR

Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) rewolucjonizuje sprzedaż, obiecując średni wzrost o 38% w ciągu roku, jak wynika z najnowszego…

AI w polskich firmach: 30% produkcji już wdrożyło, 90% handlu odczuwa korzyści

Sztuczna inteligencja staje się kluczowym elementem transformacji biznesowej w Polsce, a firmy coraz śmielej inwestują w jej wdrażanie.…

Kody QR zastąpią klasyczne kody kreskowe? Rewolucja w handlu detalicznym do 2026 roku

Kody QR mogą wkrótce zastąpić tradycyjne kody kreskowe, które od niemal 50 lat są standardem w handlu detalicznym.…

Przejęcie Neonetu przez x-kom: strategiczny ruch na rynku elektroniki

Spółki x-kom i Neonet podpisały umowę inwestycyjną, która przewiduje docelowe przejęcie Neonetu przez x-kom, jednego z liderów sprzedaży…

Amazon idzie na wojnę z podróbkami. Firma usuwa miliony fałszywych produktów

Amazon zaimponował swoimi najnowszymi działaniami w walce z podrabianiem produktów, skutecznie eliminując ponad 7 milionów fałszywych towarów w…

Temu podnosi standardy bezpieczeństwa – platforma dołącza do konsorcjum APWG

Platforma e-commerce Temu podjęła decydujący krok dołączając do Anti-Phishing Working Group (APWG). Ta strategiczna współpraca ma na celu…

Sztuczna inteligencja w handlu – między potencjałem a praktyką

W obliczu rosnącego zainteresowania i potencjalnych korzyści płynących ze stosowania sztucznej inteligencji (AI) w sektorze retail, polskie firmy…

Black Friday pod lupą Dyrektywy Omnibus – nowa era przejrzystości cenowej

Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców.…

Rozkwit e-commerce – demokratyzacja czy monopolizacja?

Rynek e-commerce, który niegdyś był obszarem zarezerwowanym głównie dla gigantów handlu internetowego, teraz przechodzi przez niezwykłą transformację, która…

Zabraknie pracy dla handlowców? „Sztuczna inteligencja będzie członkiem zespołu”

Sztuczna inteligencja od dawna nie jest już jedynie domeną science fiction czy eksperymentów laboratoryjnych. Obecnie to technologia, która…

Innowacje, które wyznaczają nowe kierunki w handlu detalicznym

Generatywna sztuczna inteligencja (genAI) jest na czele innowacji w handlu detalicznym, przekształcając ten sektor od produkcji aż po…

Automatyzacja procesów w handlu detalicznym: Jak technologia pomaga radzić sobie z kryzysem gospodarczym?

W obliczu problemów gospodarczych, detaliści muszą rewidować i dostosowywać swoje strategie do dynamicznie zmieniających się warunków. Z raportu…

181 mld dolarów na technologie w handlu. Czy inwestycje przełożą się na zadowolenie menadżerów?

Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania…

Cyfrowa rewolucja w handlu: 70 proc. zautomatyzowanych zadań do 2025 roku

Sprzedaż w internecie zyskuje na popularności, ale sklepy fizyczne nadal są ważne. Jeśli sprzedawcy chcą radzić sobie na…

Handel na zakręcie – optymistyczne dane przeczą recesji?

Ostatnie publikacje danych sugerują, że światowy popyt rozpoczął II kw. 2023 r. lepiej niż oczekiwano – ale jest…

4 korzyści płynące z wprowadzenia sprzedaży online

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających sklepy stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Według analizy przeprowadzonej przez PwC…

Zrównoważone produkty w Polsce: drogie, ale pożądane

Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji…

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu

Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też – rozmiarów opakowań, tak się upowszechniło w…