sztuczna inteligencja

AI: ile może zmienić się w tydzień? – Google, OpenAI, Microsoft

Ostatni tydzień przyniósł wyjątkowo dużo emocjonujących nowości w dziedzinie sztucznej inteligencji, wskazując na nieustanne tempo innowacji i wprowadzanych zmian. Konferencje światowych gigantów IT, takich jak OpenAI, Google, i Microsoft, stały się areną spektakularnych…

Klaudia Ciesielska 12 min

Branża cyfrowa państw Grupy V4 wspólnie przeciwko nowemu podatkowi

Przedstawiciele branży cyfrowej i nowoczesnych technologii z Polski, Czech, Słowacji oraz Węgier wspólnie zaapelowali do Parlamentu Europejskiego o odrzucenie podczas głosowania nad projektem dyrektywy ws. praw autorskich na Jednolitym Rynku Cyfrowym niektórych przepisów, które – zdaniem organizacji – zaszkodzą rozwojowi…

Klaudia Ciesielska 4 min

Uczenie maszynowe – możliwości i wyzwania

Machine learning to obecnie jeden z najczęściej pojawiających się terminów w świecie technologicznym. I mimo, że koncepcja uczenia maszynowego jest znana od dawna, to dopiero rozwój technologiczny ostatnich lat spowodował, że zyskała ona na popularności i dzisiaj jest jednym z…

Klaudia Ciesielska 11 min

Czy sztuczna inteligencja napędzi polską gospodarkę?

W ciągu najbliższej dekady skumulowany wpływ sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence/AI) na światową gospodarkę może wynieść od 1,5 do 3 bln USD, co przełoży się na przyspieszenie wzrostu PKB nawet o 1-2 pkt proc. Twórcy raportu „Iloraz sztucznej inteligencji” przygotowanego na zlecenie polskiego…

Klaudia Ciesielska 8 min

Czy roboty pomogą uwolnić potencjał pracowników?

Roboty i postępująca automatyzacja w wielu branżach coraz skuteczniej zastępują ludzi, wzbudzając strach przed utrata pracy. Mirosław Bartecki, chief architect z Capgemini, uważa jednak, że to czarny scenariusz i roboty nie zagrażają ludziom. Nie są bowiem autonomiczne - trzeba je…

Bartosz Martyka 11 min

Machine Learning. Na czym więc polega zdolność komputera do uczenia się?

Małe dziecko, które uśmiecha się, gdy rozpoznaje pochyloną nad nim, naszą twarz wywołuje w nas zachwyt. Cieszymy się, gdy nasza pociecha powtarza za nami pierwsze słowa. Aż nadchodzi moment, kiedy dziecko zaczyna  snuć historie o postaciach z bajek, które mu…

Norbert Biedrzycki 9 min

Sztuczna inteligencja czyta już nasze myśli

Wykorzystując specjalne hełmy analizujące aktywność mózgu, możemy się porozumieć z komputerami za pomocą samych myśli. Choć technologia wciąż jest we wczesnej fazie rozwoju, może zrewolucjonizować zarówno sektor biznesowy, jak i branżę rozrywkową. Zainteresowane są nią takie firmy, jak Microsoft czy Facebook. Zastosowanie…

Bartosz Martyka 4 min

Polska potentatem AI?

Polska ma ogromny potencjał w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Rozwiązania tworzone w Polsce coraz częściej zdobywają uznanie reszty Europy i Świata. Opracowany przez polski rząd program sztucznej inteligencji zakłada, że Polska będzie mogła aktywnie uczestniczyć na tym polu, także w zakresie ekspansji zagranicznej. Pierwszy…

Bartosz Martyka 3 min

Nowe funkcjonalności Cisco Webex

Cisco ogłosiło połączenie platform Cisco Spark oraz Webex, aby zwiększyć efektywność spotkań służbowych. Firma zaprezentowała nową wersję aplikacji do współpracy Webex Meetings oraz Webex Teams (niegdyś Cisco Spark) dedykowany pracy zespołowej. Nowo powstała platforma będzie wykorzystywała rozwiązania wideo Cisco oraz…

Klaudia Ciesielska 4 min

Jak znaleźć miejsce dla siebie? Sztuczna inteligencja zna odpowiedź

Analitycy SAS wyszczególnili 8 kategorii, którym można przypisywać określone wartości: edukacja i kariera, rodzina, kultura, natura, bezpieczeństwo i infrastruktura, koszty życia, restauracje i sklepy oraz zdrowie. Na podstawie informacji, które z kategorii są szczególnie istotne dla danego użytkownika, systemy analityczne…

Klaudia Ciesielska 3 min

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta

Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85 proc. kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana…

Klaudia Ciesielska 13 min