• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44512390 44512381 BZxBZ
Infekcjom wirusowym towarzyszy większe ryzyko zaburzeń układu nerwowego
Świat Work&Life
44512363 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
technologia, cyfryacja, IT
Elektronizacja, AI i ESG, czyli nowe trendy w sektorze public
Branża IT Biznes
44511695 44511681 BZxBZ
Włochy: dzikie zwierzęta w zatłoczonych górach przechodzą na tryb nocny
Świat
44511374 44511372 BZxBZ
Klimatolog z IMGW-PIB: miniony rok był drugim z najcieplejszych w Europie od ponad 70 lat
Pogoda i nauka Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Kiedy kupić smartfon? Podpowiadamy, jakie są najlepsze momenty na zakup
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Rozwiązania > Kiedy kupić smartfon? Podpowiadamy, jakie są najlepsze momenty na zakup
Rozwiązania

Kiedy kupić smartfon? Podpowiadamy, jakie są najlepsze momenty na zakup

Klaudia Ciesielska 4 tygodnie temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
smartfon
Udostępnij

Ceny nowych smartfonów potrafią zwalić z nóg, zwłaszcza gdy myślimy o flagowych modelach. Wiele osób decyduje się odczekać jakiś czas od premiery nowego telefonu by kupić go taniej. Brandly360 przeanalizowało zmianę cen iPhonów i Samsungów na przestrzeni ostatnich miesięcy dzięki czemu wiemy, kiedy możemy kupić je w najniższej cenie.

Zeszłoroczne ceny flagowych smartfonów zaskoczyły wszystkich. Często za tą samą cenę lub nawet niższą możemy kupić wydajnego laptopa czy komputer stacjonarny. Kilka tysięcy złotych za telefon jest wysoką kwotą, ale dzięki postępowi technologicznemu współczesne smartfony pozwalają nam pracować, rozmawiać, nagrywać filmy i robić zdjęcia, przeglądać Internet, wysyłać wiadomości. Wszystko na kilkucalowym ekranie.

Wysokie ceny nowych modeli sprawiły, że coraz więcej użytkowników rzadziej decyduje się wymieniać swój telefon na nowy co roku. Jak wynika z badań Kantar: Smart Barometr 2022 więcej niż czterech na pięciu Polaków wymienia telefon co dwa lata lub rzadziej. To samo badanie wykazało, że aż 40% z nas chciałoby nowy model kupować co 1,5 roku, albo częściej.

Kiedy zatem najlepiej wymienić telefon na nowy? Bardzo szczegółowymi informacjami dzieli się Brandly360, które przeanalizowało zmieniające się ceny iPhonów i Samsungów w ostatnich miesiącach. Pod uwagę Brandly360 wzięło różne modele iPhone 13 oraz Samsung Galaxy A13, M22, M23, S21, S22 Ultra, S22+ oraz Z Fold 3.

Co wynika z analizy? Najlepszym miesiącem na zakup iPhone 13 był czerwiec. Wówczas praktycznie wszystkie wersje osiągnęły najniższą cenę. iPhone 13 128 GB kosztował wówczas 3990 zł, iPhone 13 256 GB 4375 zł, a iPhone 13 Pro 1 TB 6995 zł. Szczegółowe dane prezentuje poniższy wykres.

v

Nieco inaczej zmieniały się ceny Samsungów. W ich przypadku najlepszym miesiącem na zakup był październik. Samsung Galaxy S22 Ultra 128 GB był aż o 1399 zł tańszy w październiku niż w marcu, choć swoją najniższą cenę – 3900 zł osiągnął w sierpniu. Największe różnice w cenie widać na przykładzie Samsung Galaxy Z Fold 3. Jego pierwotna wartość – 8055 zł – zmieniała się z miesiąca na miesiąc. W przeciągu roku spadła aż do 5590 zł!

Szczegółowe dane prezentujące zmianę cen modeli Samsung Galaxy prezentuje poniższy wykres.

Brandly 360 - wykres2

Jeśli szukamy najlepszej okazji na nowy telefon warto śledzić zmieniające się ceny. Jak widać cierpliwość popłaca, bo dzięki niej możemy zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych.


Raport Smart Barometr 2022 został przygotowany przez Kantar Public na zlecenie Digital Care


Źródło: Brandly360

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo