“Segment laptopów do gier upada” – nie trudno spotkać się z tego typu stwierdzeniami, jednak czy są one prawdziwe? Już w ubiegłym roku analitycy Digitimes Reserach sygnalizowali zwiększony popyt na tego typu sprzęt. Informacje, które agencja podała do wiadomości zdają się potwierdzać tendencję wzrostową. W całym 2016 roku sprzedano bowiem ponad 4,5 miliona laptopów gamingowych. Wzrost sprzedaży widoczny jest głównie w rejonach: Ameryka Północna, Chiny, Europa Zachodnia, Środkowa oraz Wschodnia, a także Korea Południowa, Japonia, południowo-wschodnia Azja i Ameryka Łacińska. We wszystkich tych miejscach popyt na laptopy gamingowe stale rośnie, przez co szacuje się, że ilość sprzedanych egzemplarzy będzie znacznie wyższa w obecnym roku.
Jestem pewny, że możecie powiedzieć wiele rzeczy na temat laptopów dla graczy, zarówno tych dobrych jak i złych. Mało który sprzęt budzi tak skrajne emocje jak właśnie gamingowe notebooki. Trudno jednak odmówić im popularności, zwłaszcza że rokrocznie sprzedawana jest coraz większa ich ilość. Byłem ciekaw zdania jednego z liderów tego segmentu, poniżej możecie zapoznać się z opinią Łukasza Dachowskiego – eksperta Lenovo Polska na temat potencjału tego segmentu, wielkość sprzedaży, innowacyjność Lenovo, planów na przyszłość.
Segment laptopów do gier, podobnie jak i samych gier komputerowych to bardzo prężnie rozwijający się rynek w Polsce. Potrzeba większej mobilności sprzętu, coraz więcej wydarzeń e-sportowych, a także znaczący wzrost popularności gier MMO stały się podstawą do zachodzących zmian w komputerach przenośnych. Popyt na laptopy dedykowane graczom rośnie na świecie w tempie przekraczającym 10% rok do roku, zaś same ceny tych urządzeń są zdecydowanie wyższe od średniej ceny sprzedawanego laptopa. W roku 2017 oczekuje się, iż wzrost sprzedaży przekroczy 15% w stosunku do roku 2016.
Lenovo od wielu lat bardzo uważnie przygląda się graczom i ich oczekiwaniom, a nasze urządzenia dedykowane fanom gier wielokrotnie stawały się prawdziwymi hitami sprzedażowymi. W 2016 roku wprowadziliśmy także nowe rozwiązania sygnowane kultowym już znakiem „Y”, m.in. wydajne pecety ideacentre Y700, Y900, a także pierwszy przenośny komputer stacjonarny Y710 Cube i All-in-One dla graczy Y910. Teraz robimy kolejny ważny krok w kierunku graczy wprowadzając nową, innowacyjną markę gamingową Lenovo Legion. Chcemy zapewnić fanom gier urządzenia, które będą wspierały graczy w wirtualnych potyczkach, a także tworzyć aktywną społeczność. Podobnie jak Yoga stała się synonimem konwertowalności i mobilności współczesnego sprzętu, tak Legion będzie wyznaczał nowe kierunki rozwoju urządzeń dedykowanych graczom. Co istotne, Legion jest marką szczególną w portfolio Lenovo, bowiem tworzoną we współpracy z ekspertami i pasjonatami gier.
Na polskim rynku pojawiły się już pierwsze modele laptopów Lenovo Legion – Y520 i Y720, czyli urządzenia gamingowe stworzone z myślą zarówno o entuzjastach, jak i nieco bardziej casualowych graczach. Wyposażyliśmy je w najnowsze podzespoły, tj. karty graficzne NVIDIA®, wydajne procesory 7 generacji Intel® Core™ i7, dużą ilość pamięci RAM z opcją rozbudowy, szybkie dyski SSD i gotowość do obsługi wirtualnej rzeczywistości. Warto też wspomnieć o dodatkowych funkcjach, takich jak podświetlana klawiatura, dedykowane klawisze z opcją programowania, a także wysokiej klasy głośniki wspierane przez najlepsze technologie dźwięku Dolby®. W najbliższych miesiącach znacząco poszerzymy naszą ofertę o nowe laptopy, akcesoria i desktopy.
Marka Lenovo Legion została także oficjalnym partnerem dla bieżącego sezonu ligi ESL CS:GO Pro League, a także sezonu 6, który rozpocznie się już we wrześniu. W ramach współpracy zapewniamy najnowocześniejsze komputery dla zawodowych graczy ligi, a także laptopy gamingowe dla analityków wykorzystywane w zwykłych meczach w sezonie i podczas imprez stadionowych. Od czerwca rozpoczynamy także aktywne działania marketingowe na polskim rynku, zatem wszyscy fani gier mogą oczekiwać zarówno licznych premier produktowych, jak i dedykowanych im aktywności. Nie zabraknie także okazji do spotkania się z nami na największych imprezach e-sportowych.